S939 mobo met pci-e & agp.. hoelang nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Op dit moment zit ik met een amd sempron 2800+ socket A in m'n pc. Opzich werkt alles nog naar tevredenheid, maar er staat wel een upgrade aan te komen. Ik wilde eerst wachten tot eind dit jaar, maar ben even wat gaan rondkijken en ik merk dat de moederborden waar agp én pci-e op zit niet meer zo veel geleverd worden.

Ik heb een Asus V9999GE AGP kaart, met werkende unlock, dus daar kan en wil ik nog een tijd mee vooruit. Dit is eigelijk de reden dat ik deze vraag stel: hoe lang kan ik nog een goed moederbord (asus, gigabyte, en met een normaal aantal features als s-ata, dual channel, een stuk of 3 PCI sloten en een goede chipset) krijgen voor een redelijke prijs? Iemand die daar een beetje inzicht in heeft?

Mocht dit over een tijdje een probleem worden, dan overweeg ik om nu over te stappen naar een S939 met amd 3500+ of 3700+, aangezien die prijzen wel redelijk zijn op dit moment. Maar mijn bankrekening zou t leuker vinden als ik nog even zou wachten :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
De Asrock DualSata2 is volgens mij het enige s939 bordje met pci-express en agp.

[rml][ OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel3[/rml]

Het OC draadje van het bord

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 20:43
ik ben het helemaal met je eens. had ik nou maar een pci videokaart gekocht, dan had ik dit hele probleem nooit gehad. :(
(speel toch geen shooters)

• B-Buster
Hmm ik ben nog een bord tegengekomen die het ook had volgens mij... zal zo nog eens even proberen terug te vinden welke dat was

• 418O2
Als je toch niet veel gamed kan je net zo goed een bordje kopen met onboard video..

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Tja ik zou zeggen dump dat AGP. Wacht gewoon tot dit systeem niet snel genoeg meer is. En vervang dan in een keer mobo + CPU + VGA.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• B-Buster
Astennu schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:11:
Tja ik zou zeggen dump dat AGP. Wacht gewoon tot dit systeem niet snel genoeg meer is. En vervang dan in een keer mobo + CPU + VGA.
Dat vind ik dan weer een beetje kort door de bocht. Die kaart is nog prima, wil daar gewoon nog een jaar of anderhalf mee vooruit. Maar voor die tijd, tegen de introductie van de M2 van AMD, wil ik eigelijk over op een Athlon 64. GEwoon omdat die prijzen dan interessanter zijn.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 20:43
hmm, ik heb nog wel zo'n fijne radeon 9600 128mb ddr.
(passief gekoeld met zalman spulletjes = lekker stil) O-)

onboard video wordt natuurlijk nix, ik wil mijn tft wel via dvi kunnen aansluiten, en een composiet uit komt soms ook nog wel eens van pas. :Y)

schrik :'( : bij alternate staat er idd nog maar 1 bordje met pci-e en agp /s939....

[ Voor 16% gewijzigd door Meester_J op 30-01-2006 20:31 ]

• B-Buster
Ja het is wel een lastige keuze vind ik. Het is inderdaad nu nog alleen die ASrock die het beiden heeft.

En dat bord is denk ik geen optie, die chipset spreekt mij niet zo aan, en de indeling qua sata aansluitingen is inet voordeling icm m'n waterkoelingsslangen. Denk dan dat ik maar gewoon een mobo met alleen AGP neem, en dan dat mobo in de toekomst maar vervang ofzo.

Edit: Toch is er nog wel een tweede, een Asus:

AMD Asus A8V-MX S939 K8M800

Dat lijkt me opzich wel een aardige keuze.

Edit2: te snel gelezen..

[ Voor 21% gewijzigd door B-Buster op 30-01-2006 20:56 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

B-Buster schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:15:
[...]

Dat vind ik dan weer een beetje kort door de bocht. Die kaart is nog prima, wil daar gewoon nog een jaar of anderhalf mee vooruit. Maar voor die tijd, tegen de introductie van de M2 van AMD, wil ik eigelijk over op een Athlon 64. GEwoon omdat die prijzen dan interessanter zijn.
Prijzen worden "elke dag" interessanter.... Dus om daar nu op te gaan wachten..... lijkt me een slecht plan.

Ik denk idd zoals hier ook al eerder gezegd is, dat je beter je setup kunt houden (met evt. een snellere CPU, als je die nog kunt vinden/kopen.) En dan als je weer geld/zin hebt..... de hele zooi in een keer upgraden. Hoe je het ook wend of keert, PCI-e heeft de toekomst wel op grafisch gebied.

Ik zit zelf ook met dergelijke keuzes, maar ik ga mijn game bak dadelijk in een keer voor de volle 100% upgraden, dat wil zeggen:

-nieuwe GFX kaart
-nieuw mobo
-nieuwe CPU (AMD X2)
-nieuw geheugen

Success iig :)

edit:

Heb ook nog een Asus V9999 GE in de aanbieding voor de liefhebbers........

[ Voor 6% gewijzigd door Kluk-Kluk op 30-01-2006 20:51 ]

Powered By C8H10N4O2

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het zal waarschijnlijk ook het enige/laatste mobo zijn die dat heeft, aangezien Uli is gekocht door Nvidia...
want die van Gigabyte hebben we nix meer van gehoord..

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 30-01-2006 20:50 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• mad-dog
  • Laatst online: 05:32
B-Buster schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:40:
Ja het is wel een lastige keuze vind ik. Het is inderdaad nu nog alleen die ASrock die het beiden heeft.

En dat bord is denk ik geen optie, die chipset spreekt mij niet zo aan, en de indeling qua sata aansluitingen is inet voordeling icm m'n waterkoelingsslangen. Denk dan dat ik maar gewoon een mobo met alleen AGP neem, en dan dat mobo in de toekomst maar vervang ofzo.

Edit: Toch is er nog wel een tweede, een Asus:

AMD Asus A8V-MX S939 K8M800

Dat lijkt me opzich wel een aardige keuze.
Die heeft alleen een PCI-E 1x slot, dus niet geschikt voor PCI-E VGA-kaarten

• B-Buster
Tuurlijk worden prijzen steeds interessanter. Maar ik ga zowiezo niet alles in 1 keer veranderen. Dat is een voor mij iets te grote uitgave ineens, en ik wil en kan gewoon nog flink langer met die videokaart door, wat simpelweg niet geld voor de CPU.

Daarbij komt dat ik nu mijn mobo+cpu nog voor een redelijke prijs kan verkopen. Met komst van de nieuwe AMD wordt dat ook wat lastiger.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
K zie niet in waarom je dat AsRock moederbord niet wilt.. dat chipset doet niet onder voor een nForce 4 mobo kwa prestaties..

Kwalitatief is AsRock ook vrij goed, het is gewoon een dochter bedrijf van Asus. Sata 2 ondersteuning heb je, als ik het goed heb zit er een onboard raid controller op, Dual Channel heb je altijd met S939.. Noem nu eens een reden dat je dat bordje niet wilt hebben.

• B-Buster
Uit de conclusie van tomshardware:

In comparison with a respectable nForce4 motherboard, the overall performance of the ASRock board in the test is unfortunately below what our recent test of the chipset would have led us to believe. Focusing on the most cost-effective product possible apparently has its cost: Depending on the benchmark, a 5% performance deficit compared to the Abit Fatal1ty AN8 we brought in should be the maximum even with a budget board.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
B-Buster schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:01:
Uit de conclusie van tomshardware:

In comparison with a respectable nForce4 motherboard, the overall performance of the ASRock board in the test is unfortunately below what our recent test of the chipset would have led us to believe. Focusing on the most cost-effective product possible apparently has its cost: Depending on the benchmark, a 5% performance deficit compared to the Abit Fatal1ty AN8 we brought in should be the maximum even with a budget board.
Kijk hier ook maar even naar, Anandtech review

Met een PCI-E kaart is het moederbord sneller dan met een AGP kaart, zal me niks verbazen als ze bij THG met een AGP kaart getest hebben.. en dan nog scheelt het maar ~3 % en dat ga je never nooit merken.

[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 30-01-2006 21:08 ]

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
AsRock is eigenlijk de enigste keuze als je AGP en PCIe op een mobo wil., de reden is dat ondanks dat er drie fabrikanten zijn die een mobo leveren met AGP en PCIe is AsRock de enigste is met een echt AGP slot alle andere hebben een geemuleerd AGP slot, zoek via google maar eens naar xGP mobo's...

bv. deze van Biostar...
http://www.biostar.com.tw...d/board.php?name=NF4ST-A9is

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:55
Het Asrock mobo wat hier genoemd wordt is echt een TOP bord voor dat geld.
Heb hem al in meerdere systemen gebouwd voor mensen.

• B-Buster
Ik heb inmiddels een aantal goede reviews gelezen, zoals deze:
http://www.solosreviews.net/Reviews/Index/ASRock939_01.html

Het is inderdaad een interessant moederbord. Dus t wordt tijd eens wat te gaan rekenen :)

• 418O2
er zijn ook weinig goedkopere borden voor s939 te vinden :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:10
Meester_J schreef op maandag 30 januari 2006 @ 20:25:
hmm, ik heb nog wel zo'n fijne radeon 9600 128mb ddr.
(passief gekoeld met zalman spulletjes = lekker stil) O-)

onboard video wordt natuurlijk nix, ik wil mijn tft wel via dvi kunnen aansluiten, en een composiet uit komt soms ook nog wel eens van pas. :Y)

schrik :'( : bij alternate staat er idd nog maar 1 bordje met pci-e en agp /s939....
Onboard video betekent niet automatisch dat je slechte performance, geen DVI en geen TV-Out hebt: Asus heeft recentelijk de Asus A8N-VM CSM op de markt gegooid: een socket939 bord met Geforce 6150, onboard DVI, VGA en TV-Out. De prestaties van een Geforce 6150 zijn vergelijkbaar met een Geforce6200TC. Het is niet super vergeleken met dat 6600GT en 6800Ultra geweld, maar als je krap bij kas zit voor een upgrade kan zoiets eerst wel ff in eerste instantie.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 11:49
tja.. je moet waarschijnlijk ook nog rekening houden met een nieuwe voeding kopen (of je moet per ongeluk in die ouwe pc van je al een 24-pins atx stekker hebben.. want anders doet je pcie mobo het natuurlijk niet.....
Prijzen worden "elke dag" interessanter.... Dus om daar nu op te gaan wachten..... lijkt me een slecht plan.
muah.. ik kijk nu al vier maanden naar de prijs van de athlon64 3000+, en in die tijd is die exact €4 in prijs gedaald..
mainstream cpu's voor de amd64 zaten zo altijd rond de €90 in prijs (zo ver na introductie zeker), en die amd64's zijn nu wat, 2 jaar op de markt?.. of wil je me vertellen dat de productiekosten per cpu met €40 zijn gestegen van de socketA naar socket939?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is het nut van zo'n topic 2 maanden na dato te schoppen :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.