Geforce 6800 - nView werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
De hardware waar het om gaat: Een Asus V9999/TD (Geforce 6800 non-ultra) AGP kaart, met D-Sub, DVI en S-Video uitgang. Laatste nVidia drivers aanwezig (81.98).

Oude situatie: Cheapo 17" LCD monitor analoog aangesloten, JVC Breedbeeld televisie op de S-Video uitgang. nView ingesteld op Clone, Fullscreen video op secondary device. Ik kreeg dus mooi als ik een DVD afspeelde het videobeeld fullscreen op de JVC televisie. Niets te klagen.

Sinds ik een Acer 20" LCD heb, en deze heb aangesloten via de DVI aansluiting, doet nView vreemd. De opties (clone etc) zijn uitgegrijsd, staan standaard op Clone en zijn niet aanpasbaar. Op single display zetten gaat dus ook niet. Ik kan er niets meer mee doen. Ik heb dus wel beeld op mijn TV, maar videobeelden echter weigeren fullscreen af te spelen op de televisie. Sluit ik de TFT analoog aan werkt het wel weer, maar op 1600x1200 is dit niet echt wenselijk.

Zie ik iets over het hoofd? Ik heb diverse driverversies geprobeerd, maar ik krijg mijn filmkijksituatie niet fatsoenlijk meer terug, tenzij ik de monitor analoog aansluit... :'(

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Je kunt als het goed is met nvidea-instellingen tool(software programma zit bij de vga-kaart)instellen.

1) Nview-beeldscherminstellingen
2) Klik op pictogram tv, dan apparaatinstellingen
3) Dan resolutie wijzigen van je tv

Kom je in via rechtermuisknop in bureaublad,dan eigenschappen,dan instellingen, dan geavanceerd,
dan Geforce 6800!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Huh? Het probleem lijkt zich nu uit zichzelf te hebben opgelost? Ik kan clone weer disablen, of spanning aanzetten nu... Anyway, mocht het probleem ooit nog terugkomen schop ik deze wel weer omhoog...

Hier stond een dode link.