Intel Socket 775 processor mist onderdeel

Pagina: 1
Acties:

• funkedup
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02 13:52
Hey mensen,

Ik heb een vraagje, er is een winkel in A'dam die een aantal Intel P4 650 3.4Ghz / Skt.775 / Ht 800Mhz / 2mb Cache processor aanbiedt waarvan er een naar hun eigen zeggen een 2-tal weerstandjes mist op de CPU

Zie hieronder de pic:

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/4963/processor0tm.jpg

Dit lijkt mij een beetje louche handel, ze zeggen dat die CPU wel gewoon werkt.

Kan dit uberhaubt? Kan een CPU hier wel zonder? En zo ja, wat zou het verder nog voor kwaad kunnen?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
Als ze zeggen dat ie wel gewoon werkt, dan lijkt het me dat ze dat ook wel even kunnen laten zien. Maar ik zou me er dan alsnog niet aan wagen, weerstandjes zitten er niet voor niks. Minder weerstand zorgt voor meer stroom door de CPU heen, waardoor ie misschien warmer wordt of iets dergelijks, het lijkt me in ieder geval niet bevorderlijk voor de levensduur.

The devil is in the details.

• funkedup
December schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:46:
Als ze zeggen dat ie wel gewoon werkt, dan lijkt het me dat ze dat ook wel even kunnen laten zien. Maar ik zou me er dan alsnog niet aan wagen, weerstandjes zitten er niet voor niks. Minder weerstand zorgt voor meer stroom door de CPU heen, waardoor ie misschien warmer wordt of iets dergelijks, het lijkt me in ieder geval niet bevorderlijk voor de levensduur.
Da's dus het gekke inderdaad, ze zeggen dat ze de CPU werken kunnen laten zien!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
funkedup schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:32:
[...]

Da's dus het gekke inderdaad, ze zeggen dat ze de CPU werken kunnen laten zien!
Ze zullen misschien wel werken maar de levensduur is dus niet gegarandeerd. Straks doet ie het niet meer nadat je garantie is afgelopen... Vind het persoonlijk maar een vreemd verhaal van die winkel.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Kijk er niet raar van op dat het opgeklokte modellen zijn, door het verwijderen van de weerstandjes zou het best wel eens mogelijk kunnen zijn het ding te unlocken. oid.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 00:13

Skyline GT-R

RB26DETT

Fairy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:42:
Kijk er niet raar van op dat het opgeklokte modellen zijn, door het verwijderen van de weerstandjes zou het best wel eens mogelijk kunnen zijn het ding te unlocken. oid.
Dat denk ik niet want dan zou iedere overklokker dezelfde 'trucje' toepassen op zijn Pentium 4 LGA775

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zou het ook niet vertrouwen. Waarschijnlijk werkt het ding inderdaad wel op dit moment, maar wie weet hoe het zich later gaat gedragen. Die dingen hebben er niet voor niets opgezeten.

Hier stond een dode link.

• funkedup
Fairy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:42:
Het zouden geen overgeklokte modellen moeten kunnen zijn, aangezien op de voorkant van de processor ook daadwerkelijk P4 650 LGA775 3.4Ghz / Skt.775 / Ht 800Mhz / 2mb geprint staat

Verwijderd

Die weestandjes zitten er niks voor niks op en intel is brengt echt geen misbaksels in de maatschapij. Die halen ze dan wel weer terug

• funkedup
strandbal schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:50:
Ik zou het ook niet vertrouwen. Waarschijnlijk werkt het ding inderdaad wel op dit moment, maar wie weet hoe het zich later gaat gedragen. Die dingen hebben er niet voor niets opgezeten.
Dat geloof ik zondermeer, maar ik ben dan nog wel nieuwschierig waar die weerstandjes dan voor zouden moeten zijn. Heb de techsupport van intel ook maar 's hierover gemaild, wellicht dat zij hier ook meer over zouden kunnen vertellen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb ook een keer een P4 1.8GHz gehad waarvan daaronder wat weerstandjes misten. Ik denk dat Intel de CPU gewoon een snelheid heeft gegeven en er later achter kwam dat ie toch beter iets langzamer kan draaien :)
(Hij werkte btw perfect, voor zover dat kan in een Dell ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 31-01-2006 14:54 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Pagina: 1