Ik heb postfix geinstalleerd via apt-get op een debian stable systeem.
Nu heb ik deze manual gevolgd: http://workaround.org/articles/ispmail-sarge/
Het rare is echter dat postfix dus niet wil verbinden met de mysql database (daar worden de gebruikersinstellingen vandaan getrokken)...
Nu zie ik in mijn logboek het volgende:
Echter moet postfix helemaal niets met deze sockets doen, hij moet alleen TCP/IP gebruiken:
Het rare is dat als ik in mijn console het volgende invoer:
shell: mysql -u root -p
password: ********
mysql>
Dus wel gewoon kan connecten, de mysql-client werkt gewoon goed en dus via TCP/IP. Het probleem ligt dus bij postfix neem ik aan.
Ik heb alle configuratiebestanden zodanig aangepast dat ze via 127.0.0.1 moeten connecten maar toch doet postfix het op 1 of andere manier via localhost :S:S
Zie ik een configuratiebestand over het hoofd?
PS.
Voor de zekerheid het configuratie bestand mysql-virtual_domains.cf:
Nu heb ik deze manual gevolgd: http://workaround.org/articles/ispmail-sarge/
Het rare is echter dat postfix dus niet wil verbinden met de mysql database (daar worden de gebruikersinstellingen vandaan getrokken)...
Nu zie ik in mijn logboek het volgende:
Er staat dus dat hij niet kan connecten met de dataabase op "localhost" via een socket. Dit klopt ook wel aangezien deze socket op /tmp/mysql.sock staat (compiled mysql, dus niet debian versie)Jan 30 19:28:07 tamara postfix/trivial-rewrite[1582]: warning: connect to mysql server localhost: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
Jan 30 19:28:07 tamara postfix/trivial-rewrite[1582]: fatal: mysql:/etc/postfix/mysql-virtual_domains.cf(0,100): table lookup problem
Jan 30 19:28:08 tamara postfix/qmgr[1515]: warning: premature end-of-input on private/rewrite socket while reading input attribute name
Jan 30 19:28:08 tamara postfix/qmgr[1515]: warning: problem talking to service rewrite: Success
Jan 30 19:28:08 tamara postfix/master[1505]: warning: process /usr/lib/postfix/trivial-rewrite pid 1582 exit status 1
Jan 30 19:28:08 tamara postfix/master[1505]: warning: /usr/lib/postfix/trivial-rewrite: bad command startup -- throttling
Echter moet postfix helemaal niets met deze sockets doen, hij moet alleen TCP/IP gebruiken:
Al mijn configuratiebestanden bestaan dus uit deze 127.0.0.1.Create the file and replace the '...' by your database user and database server name. Do not use "localhost" as the server name because Postfix would try to use the MySQL socket for communication. If the database server runs on your server then 127.0.0.1 means to use TCP/IP communication.
Het rare is dat als ik in mijn console het volgende invoer:
shell: mysql -u root -p
password: ********
mysql>
Dus wel gewoon kan connecten, de mysql-client werkt gewoon goed en dus via TCP/IP. Het probleem ligt dus bij postfix neem ik aan.
Ik heb alle configuratiebestanden zodanig aangepast dat ze via 127.0.0.1 moeten connecten maar toch doet postfix het op 1 of andere manier via localhost :S:S
Zie ik een configuratiebestand over het hoofd?
PS.
Voor de zekerheid het configuratie bestand mysql-virtual_domains.cf:
user = root
password = (password)
dbname = provider
table = domains
select_field = 'virtual'
where_field = domain
host = 127.0.0.1
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 19:36 ]