WELKE Tweaker kan mij helpen?

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 11:06
Okee, probleem is als volgt:

Ik zit in de CS Clan DUTCH. Wij stonden door wat newbies te bashen op #11 in Clanbase, kwamen tegen de betere clans te spelen en nu zijn wij de afgelopen 6 wars gigantisch gekickt :D Maakt niet uit, we gaan vrolijk door :)

Maar goed, we willen meer oefenen. En het is harstikke moeilijk om servers te vinden, en diegene die je vind gebruik je dan eigenlijk al voor de wars...Je zult dus een eigen server voor dat soort ongein moeten hebben.

Nu had ik een student op campus aan de TU Twente gevonden, met een Linux bak (P2 350 Mhz en 256 Mb RAM) die met 100 Mbps aan het TU Twente netwerk vastzat. Tegen een betaling wou hij wel een server voor ons hosting. Geweldig. Maar goed, toen we gingen testen bleek dat een volle Counterstrike server zo'n 50% van z'n CPU weg en zo'n 60 Mb geheugen weg trok. Op zich geen probleem, maar wanneer dus z'n Zipscriptje ging draaien (hij draaide dus ook een FTP :() was het gigantische lag.

Gevolg: hij wil dus niet verder met het hosten van die server, want z'n Zipscript is belangrijker. Nou goed, ik kan het wel begrijpen - het is en blijft zijn PC.

Okee, moraal van het verhaal :) Wie is bereid hetzelfde te doen voor ons (dus tegen betaling), heeft een goede uplink (constant 32 kilobyte/s is echt wel nodig) én heeft een redelijke capaciteit op z'n PC?

E-Mail jeroen@vdheide.com of ICQ# 36219967. Heel erg bedankt!!!

Geef mij maar een Warsteiner.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

Klippy

Still Game

Hehe, jij ziet 't voor je >:)
Wat brengt dat op dan :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Knakker
Wat brengt het op? Tja dat hangt van de kwaliteit af :)...

Kijk, het gaat er dus om dat die Linux bak niet je workstation is, want dan is het gewoon niet doen - zo simpel is het. Maar als jij een AMD K6-2 400 met 128 Mb RAM draaiende op Linux als webserver hebt staan, je bent student met altijd te weinig geld dan kan ik me voorstellen dat het leuk is als je zo'n server kan draaien. Je merkt er praktisch niets van (tenzij je dus ook Zipscriptjes draait 8-)) en het levert toch wat geld op.

• Knakker
Oh ja, én je doet ons er een plezier mee :Y)

Verwijderd

Ok dat wil ik wel doen :) Maar ik wil weten welke gebruikers waar zitten zodat ik zeker weet dat het amsix verkeer is. De machine ga ik van de week nog ff 128mb bijplaatsen. En ik wil weten dus of iedereen via de amsix komt zodat dat lekker goedkoop is. Dit is de machine op het moment:

Het is een NFS bak die straks geen NFS meer is :)

xxxxxx@xxx:9~$ free
total used free shared buffers cached
Mem: 128124 101772 26352 2992 35908 53404
-/+ buffers/cache: 12460 115664
Swap: 133048 1144 131904
xxxxxx@xxx:9~$ uptime
12:03am up 33 days, 3:25, 1 user, load average: 0.05, 0.01, 0.00
xxxxxx@xxx:9~$ cat /proc/cpuinfo
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 8
model name : Pentium III (Coppermine)
stepping : 1
cpu MHz : 600.034
cache size : 256 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
sep_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 3
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 sep mtrr pge mca cmov pat pse36 psn mmx fxsr xmm
bogomips : 1196.03

Let me know mail me to wazzup2k@tune-in.nl