Sweex router i.c.m chello

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Er is al heel wat geschreven over sweex routers, zeker in combinatie met chello, maar een antwoord op mijn vraag heb ik nog niet gevonden. Ik heb zojuist een sweex 11g (lc000070) wireless router gekocht, en aangesloten. Ik kan via m'n browser prima in het menu van de router komen, kan alles instellen en dat gaat allemaal prima. Het grote probleem is alleen dat ik níet kan internetten, en dat de router ook geen ip-adres toegewezen krijgt. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

--edit--

Even voor de duidelijkheid: Ik heb al de nodige routers aangesloten, en weet ook hoe het in principe zou moeten werken met het clonen van het mac-adres. Dat gaat dus ook allemaal prima, maar toch krijgt de sweex-router geen ip toegewezen via het chello-modem.

[ Voor 23% gewijzigd door Ugchel op 30-01-2006 18:47 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

nog beter lezen, bijvoorbeeld de handleiding van de router en je dingen eigen maken als mac cloning / statische ip's en overige instellingen om het ding aan de gang te krijgen :)

je vraagt eigenlijk heel basis hoe sluit ik een router aan zonder zelf aan te geven wat je al geprobeerd hebt

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 30-01-2006 18:41 ]

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
StuiTeR schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:40:
nog beter lezen, bijvoorbeeld de handleiding van de router en je dingen eigen maken als mac cloning / statische ip's en overige instellingen om het ding aan de gang te krijgen :)

je vraagt eigenlijk heel basis hoe sluit ik een router aan zonder zelf aan te geven wat je al geprobeerd hebt
Oh sorry; laat ik even voorop stellen dat ik al de nodige routers aangesloten heb, de handleiding stap voor stap gevolgd heb, en prima weet hoe het mac-clonen moet en werkt. (En een statisch ip hoef ik niet in te vullen.)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je het MAC adres gekloond vanaf de PC waar het UPC modem eerst op was aangesloten?
Zo niet, kun je clonen wat je wilt, zonder vervolgens online te komen.
Je kan natuurlijk ff bellen met UPC, en zeggen dat je een nieuwe PC hebt, met vervolgens de vraag of ze je modem willen vrijgeven hiervoor. Is zo gebeurd.
Als je liever niet belt, modem en router een uurtje of 2 a 3 van de stroom af, en de boel is ook gereset.

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
BredeP schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:51:
Heb je het MAC adres gekloond vanaf de PC waar het UPC modem eerst op was aangesloten?
Zo niet, kun je clonen wat je wilt, zonder vervolgens online te komen.
Je kan natuurlijk ff bellen met UPC, en zeggen dat je een nieuwe PC hebt, met vervolgens de vraag of ze je modem willen vrijgeven hiervoor. Is zo gebeurd.
Als je liever niet belt, modem en router een uurtje of 2 a 3 van de stroom af, en de boel is ook gereset.
Bedoel je of ik het mac-adres van de netwerkkaart waar chello altijd al op binnenkwam heb gekloond, of dat ik het ook echt vanaf die computer gedaan heb? Beide heb ik gedaan, maar in principe moet je dat mac-nummer vanaf elke computer kunnen veranderen, als je maar het goeie nummer invult. (toch?)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-04 14:50
Wat je ook kan doen is:

1. Zet je router uit.
2. Zet je modem van chello uit (stekker uit het stopcontact)
3. Wacht 3 a 4 min
4. Doe de modem er weer in en wacht 1 a 2 min (als je modem verbinding heeft)
5. Doe je router aan.
6. Als je router geboot heeft, dan heeft hij een ip adres gekregen. Als je nu je browser start en probeert naar een website te gaan, dan zal hij een chello "startup" scherm geven waar je je gegevens moet invoeren.

Ik heb zelf ook chello, en dit heeft altijd gewerkt bij mij, maar ook bij andere thuis.

• Ray

Ray

goed maar dan kan je dus in de router zien hoe het er voor staat. Krijg hij wel een ip toegewezen van de chello modem ? Je moet overigens een clone maken van het mac adres vd netwerkkaart waar chello eerst op binnenkwam. Nou als de router dan ook nog een netwerk ip uitdeelt (anders kwam je er niet in) dan zou het eigenlijk moeten werken. Kun je geen line status uitlezen ?

edit :) je had de startpost aangepast. de modem geeft dus geen ip uit. Als je hem nu weer direct aan de pc koppelt dan wel ?

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 30-01-2006 22:21 ]

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
StuiTeR schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:19:
goed maar dan kan je dus in de router zien hoe het er voor staat. Krijg hij wel een ip toegewezen van de chello modem ? Je moet overigens een clone maken van het mac adres vd netwerkkaart waar chello eerst op binnenkwam. Nou als de router dan ook nog een netwerk ip uitdeelt (anders kwam je er niet in) dan zou het eigenlijk moeten werken. Kun je geen line status uitlezen ?

edit :) je had de startpost aangepast. de modem geeft dus geen ip uit. Als je hem nu weer direct aan de pc koppelt dan wel ?
De situatie was (door omstandigheden):

Modem --> Hub --> 1 computer

De situatie werd:

Modem --> Router --> 1 computer via utp-kabel (plus later nog een draadloze verbinding met computer 2)

Als ik de computer weer aansloot op de hub (en natuurlijk de kabel vanuit het modem overzette) dan werkte het wel weer prima. Momenteel werkt het overigens, maar via een (in mijn ogen) beetje vreemde manier. In principe zou de kabel vanuit het modem direct in de router moeten kunnen, want dat is een crosscable (geloof ik) en de kabel die aanvankelijk vanuit de hub naar de computer liep is ook crossed. Nu heb ik de kabel vanuit het modem in de hub gestoken, vanuit de hub de bijgeleverde kabel (bij de router) in de wan-poort van de router gestoken, en toen vanuit de router de utpkabel naar de computer getrokken. Toen kreeg de router ineens wél een ip...

Ben nu nog wat aan het pielen met het wirelessgedeelte; de signaalsterkte was 2%, en na wat draaien met de antenne en zoeken naar een beter signaal is het 30%, maar dat vind ik nog niet echt optimaal. (Over een korte afstand, maar met heel ongunstige plaatsing die eigenlijk niet anders kan, het signaal moet nu zeg maar niet haaks door een muur heen, een muur een heel stuk gewoon in de lengte doorkruisen. Eens kijken wat ik daaraan kan doen.)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Zit de modem nu nog rechtstreeks aan je pc? (edit: ok hub, kan ook,dat ding doet toch niks)

Doe dan op je pc 'ipconfig /release'
Haal daarna gelijk de modem van de stroom
Sluit de modem aan op je router, die nog niet op de stroom staat
Modem op stroom zetten, wachten tot hij online is, router op stroom zetten en dan moet je een IP-adres kunnen krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door HaaZ op 31-01-2006 12:05 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Ray

Ray

In principe zou de kabel vanuit het modem direct in de router moeten kunnen, want dat is een crosscable (geloof ik) ""

daar ga je dus de fout in, die kabel moet straight zijn namelijk. van modem > straight naar wan
Pagina: 1