Toon posts:

Harde schijf op kurk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Vandaag heb ik mijn Hd op alle mogelijk plaatsen in men pc gemonteerd (werd gek van het gebrom dat ze maakte). Uiteindelijk heb ik ze tss Nexus Disktwins gestopt maar het gebrom verminderde slechts matig. Nu heb ik de disktwins er af gedaan en de Hd op de bodem van mijn pc gelegt. Om de trillingen te dempen heb ik ze nu op een stukje kurk gelegt.

Vervolgens heb ik er een 80mm fan voor geplaatst die op 1000 toeren zen rondjes draait. Ik ben nu tevreden dat het gebrom weg is maar is dit veilig?...

ter info: mijn hd is een seagate baracuda (200 gb exemplaar).

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als alles goed vast staat en niet zo om kan flikkeren vallen, of verschillende draadjes iets te ver gestript zijn en elkaar kunnen raken lijkt alles mij wel veilig genoeg...

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 30-01-2006 18:29 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Waarom zou het niet veilig zijn? Zolang je pc maar niet kantelt e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:27:
Waarom zou het niet veilig zijn? Zolang je pc maar niet kantelt e.d.
Ik dacht voornamelijk aan brandgevaar, ik heb wel getest hoe snel kurk in brand zou kunnen vliegen en dat bleek aardig mee te vallen. Mss had iemand hier dit al geprobeerd (op langere termijn) en iets nefast ondekt...just making sure :)

• MuddyMagical
  • Laatst online: 21:01
Anders pak je een stukje kurk en hou je er een lucifer onder...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als jouw harde schijf de temperatuur van een vlammetje krijgt denk ik dat het sowiezo wel gevaarlijk is, of je hem op kurk zet of niet ;)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Eventueel kan je een 2e stuk kurk nemen, en daar 2 strookjes van maken, zodat de HDD wat hoger ligt, en je ventilator ook onder je harde schijf kan blazen, dan ben je helemaal zeker (en dan zit de electronica onderaan de HDD niet zo te zweten).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Het schijnt wel dat je harde schijf geaard moet zijn. (Dat is ie normaal aan de kast)
En verder hoort ie eigenlijk wel 'vast' te zitten(/liggen) ivm de slijtende gevolgen van het kunnen trillen.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:06
Fart schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:51:
Het schijnt wel dat je harde schijf geaard moet zijn. (Dat is ie normaal aan de kast)
En verder hoort ie eigenlijk wel 'vast' te zitten(/liggen) ivm de slijtende gevolgen van het kunnen trillen.
Waar denk je dat de zwarte draden van de molex-connector aan verbonden zijn? En waar denk je dat de 40 extra draden bij een 80 draads ata133 kabel aan verbonden zijn? Dat is aarding, zolang de schijf gevoed en\of via (s)ata verbonden is met de rest van de PC, is deze geaard.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

naftebakje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:54:
[...]

Waar denk je dat de zwarte draden van de molex-connector aan verbonden zijn? En waar denk je dat de 40 extra draden bij een 80 draads ata133 kabel aan verbonden zijn? Dat is aarding, zolang de schijf gevoed en\of via (s)ata verbonden is met de rest van de PC, is deze geaard.
1e is goed, 2e is fout, die draden zijn er enkel om overspraak tegen te gaan, maar niet aan beide kanten vastgemaakt. hoe wil je anders met 40 pins stekkers 80 draden verbinden :?

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 30-01-2006 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:41:
Eventueel kan je een 2e stuk kurk nemen, en daar 2 strookjes van maken, zodat de HDD wat hoger ligt, en je ventilator ook onder je harde schijf kan blazen, dan ben je helemaal zeker (en dan zit de electronica onderaan de HDD niet zo te zweten).
hehe ik dacht net hetzelfde:p kheb de nexusblokjes er onder gestopt nu ligt ze wat hoger en dat scheeld weer een paar graden:-)
Pagina: 1