[XP] Hd niet meer herkent

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
Ik heb zojuist ff een andere hd aangesloten op mijn pc, omdat ik daar ff wat data van moest veiligstellen. Het gaat overigens over gewone data, dus geen windows disk ofzo. Ik krijg met geen mogelijkheid de schijf weer aan de praat. Hij krijgt wel stroom, want hij spint wel gewoon, dat voel ik als ik hem vast heb.

Ik heb niks veranderd aan instelling op m'n pc! Ook aan de HD heb ik s niks veranderd. De jumper stond op Cable select (maar werd gezien als Slave door de bios, voorheen), de andere schijf staat namelijk ingesteld als master. Met cable select werkte het niet, dus ik heb er nu een slave van gemaakt, maar nog steeds niks :( De bios ziet hem dus ook niet!! Niks zegt dat ie doet, behalve het apparaat zelf, want die staat aan!

Hoe krijg ik de schijf weer aan de praat? De schijf is een paar maanden oud, ik kreeg namelijk een nieuwe van Western Digital toen ik mijn oude had opgestuurd onder RMA. Het betreft een 200GB variant.

Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door rob1985 op 30-01-2006 18:30 ]

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Kan je de schijf zien in Schijfbeheer?

specs

• rob1985
nee (logisch denk ik...), want de bios pakt hem al niet, dus laat staat windows ;)

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
robvanpraat schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:22:
nee (logisch denk ik...), want de bios pakt hem al niet, dus laat staat windows ;)
Dat las ik nergens: wordt niet in je bios gezien. Maar zijn er geen western digital progjes die vanaf flop kan starten? Data Lifeguard Diagnostics vanaf flop?
deze?

specs

• rob1985
tiepeks schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:29:
[...]

Dat las ik nergens: wordt niet in je bios gezien. Maar zijn er geen western digital progjes die vanaf flop kan starten? Data Lifeguard Diagnostics vanaf flop?
deze?
o, excuses, ben ik idd vergeten te melden!! De bios pakt hem dus niet ;)

Verwijderd

Ik weet niet wat het probleem is.. maar ik heb sinds een aantal weken last van dat mijn WB 200GB EIDE eerst niet herkent werd in de bios. Na etterlijke keren opnieuw uit/aan, deed ie het wel.

Daarna begon windows xp met "nieuwe hardware gevonden" gelukkig geen data weg. Nu echter gebeurd het elke dag, geen connectie opeens meer in Windows, opnieuw formatten en probleem begint weer van vooraf aan. De tools van WB stellen geen fouten vast, maar die schijf is zo onbetrouwbaar geworden als de pest. Heb het probleem al voorgelegd aan WD, nog geen antwoord.

Komt dit vaker voor oid bij de WD 200 gb EIDE? Schijf is bijna 1 jaar oud.. dus nog garantie.

• rob1985
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:06:
Ik weet niet wat het probleem is.. maar ik heb sinds een aantal weken last van dat mijn WB 200GB EIDE eerst niet herkent werd in de bios. Na etterlijke keren opnieuw uit/aan, deed ie het wel.

Daarna begon windows xp met "nieuwe hardware gevonden" gelukkig geen data weg. Nu echter gebeurd het elke dag, geen connectie opeens meer in Windows, opnieuw formatten en probleem begint weer van vooraf aan. De tools van WB stellen geen fouten vast, maar die schijf is zo onbetrouwbaar geworden als de pest. Heb het probleem al voorgelegd aan WD, nog geen antwoord.

Komt dit vaker voor oid bij de WD 200 gb EIDE? Schijf is bijna 1 jaar oud.. dus nog garantie.
Als ik jou was zou ik de schijf ff opsturen voor RMA :) Krijg je binnen vrij korte tijd een nieuwe, als het goed is, en anders moet je de verzendkosten betalen...maar das 8 euro en dus te overzien! Maar eerste wel alle data veilig stellen!! Ik wil dat eventueel ook wel gaan doen, maar dan moet ik eerst data veilig zien te stellen ;)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:22
zal niet de eerste keer zijn dat het aan een brakke IDE kabel ligt.
Heb je dat al uitgesloten :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• rob1985
jup, IDE kabel is het volgens mij niet, want toen ik de andere schijf aansloot op de connector van de WD schijf werd die wel gewoon herkend.

Ik denk zelf eerder dat er een communicatiefout ontstaat door het feit dat er 2 schijven op aangesloten zitten...is daar een oplossing voor?

[ Voor 12% gewijzigd door rob1985 op 01-02-2006 17:52 ]

• rob1985
Grolsch schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 08:38:
zal niet de eerste keer zijn dat het aan een brakke IDE kabel ligt.
Heb je dat al uitgesloten :?
nu blijkt achteraf toch de kabel te zijn :? Die kabel kon geen 2 apparaten tegelijk meer aan, raar, maar waar. Maar nu werkt het allemaal weer soepeltjes :)
thanks!
Pagina: 1