[aspx]Hoe com poort uitlezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 14:18
Weet iemand hoe je via een aspx pagina de com-poort op client kunt uitlezen.
Ik heb ergens gevonden dat je mscomm als reference moet adden.
Nu had ik de mscomm32.ocx geadd aan mijn reference.

Nu ben ik nog nieuw in het aspx gebeuren.
Maar het is mijn opdracht voor stage om een kaartlezer te koppelen aan een aspx webpage.
Veel info vind ik hier niet over hoe je dit juist moet doen.

Kan iemand mij mss verder helpen

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
aspx is volgens mij de server-kant. Als je hier een com-poort gaat openen, dan open je eentje van de server.

Als je zoiets met de client wil doen, dan moet je een ActiveX-plugin of andere browser-extensie maken.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het lijkt mij niet dat je met een aspx ( ASP.NET ) applicatie bij de client een comm poort kunt uit lezen. Ik denk dat je dan toch echt iets van een ActiveX component moet schrijven die daarna weer met je ASP.NET applicatie kan communiceren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mistercash
Zoals ik dus zei ben ik er dus niet mee vertrouwd.
Hoe moet je zo een activex maken dan?
Hebben jullie soms een handige tutorial die over com-port gaat?

Verwijderd

Je kunt de com-poorten tegenwoordig toch niet zomaar meer uitlezen (Windows)? En volgens mij heeft het .NET framework daar ook geen standaard voorzieningen voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 00:49 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 09:44
Niet vanuit een asp(x) pagina, en vanuit een browser is het ook een ramp (ActiveX). Zelfs vanuit .Net is het een ramp, want er bestaan geen .Net classes voor.

Waarom wil je een kaartlezer aan een webpagina koppelen? Mag het geen 'normale' client applicatie zijn die de informatie naar je browser stuurt?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
farlane schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 08:55:
Niet vanuit een asp(x) pagina, en vanuit een browser is het ook een ramp (ActiveX). Zelfs vanuit .Net is het een ramp, want er bestaan geen .Net classes voor.

Waarom wil je een kaartlezer aan een webpagina koppelen? Mag het geen 'normale' client applicatie zijn die de informatie naar je browser stuurt?
In .NET 2.0 is er volgens mij wel een class voor geintroduceerd. In .NET 1.0 en 1.1 kan je het voor elkaar krijgen door een wraper te laten genereren om mscomm32.ocx. Maarja als je dan op de server een Comm poort kunt openen heb je daar nog niet zo veel aan. Het zal denk handiger zijn om er een client applicatie van te maken die eventueel de gegevens met een server communiceert.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• mistercash
Wel de applicatie die ik moet maken is om via het web uw verlofdagen te kunnen checken.
Nu is de bedoeling dat zij op de website inloggen via een kaartlezer.
Iedere werknemer heeft een tikkaart.

Die lezer zit op de com-poort.

Nu moet het toch mogelijk zijn denk ik om op de client pc waar die kaartlezer zit die code die uitgelezen wordt in een tekstvak te plakken en dit dan te checken.
Mij moet dit toch lukken als je dit in een activex gooit.

Probleem is dat ik nergens volledige code vindt hoe je nu die mscomm32.ocx juist moet gebruiken en dergelijke zoals die events enzo.

Iemand hier enige ervaring bij?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04 18:16

curry684

left part of the evil twins

Ik zou eens kijken naar wonderlijke concepten als "username en password" authenticatie voordat je gaat proberen hardware-access te verkrijgen op een http-client. Wat je ammenooitniet gaat lukken namelijk.

Professionele website nodig?

• mdma3012
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
curry684 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:45:
Ik zou eens kijken naar wonderlijke concepten als "username en password" authenticatie voordat je gaat proberen hardware-access te verkrijgen op een http-client. Wat je ammenooitniet gaat lukken namelijk.
Dit lukt zeker wel door gebruik te maken van een dll die de compoort aanstuurt, zoals op activexperts.com aangeboden wordt (activecomport). Die dll moet wel op de client zijde geïnstalleerd staan en via een activx invoegtoepassing gestuurd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door mdma3012 op 01-02-2006 16:27 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04 18:16

curry684

left part of the evil twins

mdma3012 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:26:
[...]

Die dll moet wel op de client zijde geïnstalleerd staan en via een activx invoegtoepassing gestuurd worden.
Dat reken ik tot 'gaat je ammenooitnietlukken'.

Het gaat hier om willekeurige werknemers met willekeurige browsers, en merendeel zal XP SP2 hebben en krijgt dus van z'n levensdagen geen ActiveX control door IE heen, als ze al niet op Firefox zitten.

Professionele website nodig?

Pagina: 1