ADSL opzeggen en weer aanvragen bij verhuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Kenissen van mij gaan in de loop van februari verhuizen in hetzelfde dorp. Hardstikke mooi, want dan kunnen ze hun telefoonnummer gewoon behouden. Op het huidige adres hebben ze ADSL van HetNet, maar dit voldoet niet meer aan de eisen (ivm datalimiet en kosten). Ik heb ze daarom aangeraden om van een andere HetNet aanbieding gebruik te maken, vanwege de maandelijkse lagere kosten en het feit dat hier geen datalimiet bij zit.

Het abonnement wat ze nu hebben blijkt te lopen tot juni 2006, ze hebben al aangegeven dat dit geen probleem is als deze nu wordt opgezegd en vervolgens nog even doorloopt zonder er gebruik van te maken.

Mijn vraag is eigenlijk: Is het mogelijk de huidige ADSL aansluiting (HETNET) op het oude adres op te zeggen, het telefoonnummer mee te nemen naar het nieuwe adres, en gelijk daar een nieuwe ADSL (HETNET) aansluiting aan te vragen of is dit niet mogelijk?

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kun je niet gewoon overstappen naar dat andere abbo?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00

Reptile209

- gers -

Edmund schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:51:
Kun je niet gewoon overstappen naar dat andere abbo?
Overstappen naar een ander (duurder) abo kan zonder problemen binnen Het Net. Maar overstappen naar een goedkoper abo, en bovendien nog van een actie profiteren: wat denk je zelf :+.

TS: volgens mij gaat je constructie niet werken. Zolang je binnen de ADSL-dekking van KPN valt, verhuist ADSL automagisch met je mee en je abo dus ook. Je kan wel migreren naar een andere provider (abo van Het Net blijft qua kosten doorlopen tot einde contract). Dit abo beeindigen zou alleen kunnen door de telefoonlijn op te zeggen, maar dan zijn ze hun telefoonnummer kwijt...

Zo scherp als een voetbal!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Reptile209 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:01:
[...]

Overstappen naar een ander (duurder) abo kan zonder problemen binnen Het Net. Maar overstappen naar een goedkoper abo, en bovendien nog van een actie profiteren: wat denk je zelf :+.

TS: volgens mij gaat je constructie niet werken. Zolang je binnen de ADSL-dekking van KPN valt, verhuist ADSL automagisch met je mee en je abo dus ook. Je kan wel migreren naar een andere provider (abo van Het Net blijft qua kosten doorlopen tot einde contract). Dit abo beeindigen zou alleen kunnen door de telefoonlijn op te zeggen, maar dan zijn ze hun telefoonnummer kwijt...
Of het eerst helemaal opzeggen en je telefoonnummer pas laten verhuizen (dan ook pas gaan regellen) als alles er vanaf is en is opgezegd. Dan wordt je gewoon opnieuw klant bij HetNet en kan je van alles profiteren dat ze je aanbieden.

Als je telefonie verhuizing in gang zet gaat KPN-DSL ook je DSL automatisch mee verhuizen. Dan moet je het daar weer opzeggen (alsnog) en als je geen DSL meer hebt weer aanvragen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
En is het dan mogelijk 2 ADSL abonnementen op 1 nummer te hebben lopen, dus bijvoorbeeld die ene opzeggen die afloopt in juni, maar meteen wel een nieuwe afsluiten en dat er tijdelijk (tot juni) 2 abonnementen lopen op 1 aansluiting (uhumm, lijkt me niet, maar is toch het vragen waard :+)

Anders zit er niets anders op dan wachten tot juni en dan overgaan op een nieuw abo...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
SierdW schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:58:
En is het dan mogelijk 2 ADSL abonnementen op 1 nummer te hebben lopen, dus bijvoorbeeld die ene opzeggen die afloopt in juni, maar meteen wel een nieuwe afsluiten en dat er tijdelijk (tot juni) 2 abonnementen lopen op 1 aansluiting (uhumm, lijkt me niet, maar is toch het vragen waard :+)

Anders zit er niets anders op dan wachten tot juni en dan overgaan op een nieuw abo...
Twee ADSL signalen kan niet op 1 telefoonlijn. En je zal niet een ISP-ISP migratie tussen dezelfde ISP kunnen opstarten. Wat je wel kan doen is een overstap aanvragen naar een andere KPN-DSL ISP zoals planet, adsl direct van kpn of XS4all bijvoorbeeld. Let wel op je contracts termijn bij HetNet, deze wordt dacht ik steeds met 12 maanden verlengd weer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Kan er niet aan "het blauwe mannetje" gezegd worden dat ze gewoon het ADSL signaal willen laten stopzetten. en vervolgens ook het abonnement per afloop datum willen beëindigen.
Vervolgens nummer zonder DSL verhuizen en dan kun je weer iets nieuws kiezen (hoeft niet perce hetnet te zijn..)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

je kan ook alleen je telefoonlijn laten verhuizen zonder je adsl gewoon ff kpn bellen...
heb dit zelf ook gedaan. wel duidelijk laten weten dat het gaat om een verhuizing ZONDER adsl :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:19:
je kan ook alleen je telefoonlijn laten verhuizen zonder je adsl gewoon ff kpn bellen...
heb dit zelf ook gedaan. wel duidelijk laten weten dat het gaat om een verhuizing ZONDER adsl :)
nou, volgens mij gaat dat met adsl signaal wat van kpn zelf is lastig en gaat zolang er niet door een ISP een opheffingsopdracht binnen komt gewoon gezellig voor adsl gefactureerd worden door kpn...

Daarnaast hebben veel ISP's de beperking dat je alleen aan een actie mag meedoen als je eerst 6 maanden geen lid bent geweest...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1