[TV] JVC AV28H20 niet op 100Hz?

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb een tijd terug een breedbeeld crt tv gekocht van JVC, type AV28H20. Dit is een 100Hz tv (ook de reden waarom ik hem gekocht heb) Nu heb ik alleen al vanaf het begin het gevoel dat de tv niet op 100Hz wil.
Als ik alle apparaten eraf haal (gewoon uit) en dan de tv aanzet (dat deze blauw beeld geeft -> geen invoer) dan staat het balkje waar de zender in staat helemaal stil (trillingsvrij) Zet ik vervolgens een apparaat aan (ps2, Xbox, dvdspeler) dan word het beeld heel even zwart, springt dan eerst weer terug naar blauw beeld en dan geeft deze het beeld van de ps2, Xbox of dvdspeler weer.
Maar nadat het beeld dan even zwart is geweest en hij geeft weer blauw beeld (sec of 2) dan zie je dat het balkje met de zender erin niet meer stil staat maar trilt (net zoals bij een 50Hz tv) Ook heb ik dat dan in het menu / tijdens het spelen met de ps2 / Xbox en bij films in het menu in als je naar de ondertiteling kijkt. We hebben beneden ook een 100Hz Panasonic breedbeeld tv staan, maar deze heeft nergens last van trillingen...
Nu kan ik zelf nergens een schakelaar vinden aan de tv of een instelling in het menu om tussen 50 en 100Hz te schakelen (wat dus bij de panasonic tv wel het geval is)

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast Bedankt

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 10:00
Waarschijnlijk ligt dat aan de kabels. Neem is een iets beter kabeltje om het te proberen.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dat trillen ligt aan digital scan, niet 50 ofz 100hz

• TFDev
keesheid schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:52:
Waarschijnlijk ligt dat aan de kabels. Neem is een iets beter kabeltje om het te proberen.
Heb al verschillende kabels geprobeerd en dat maakte allemaal niks uit... (ook van die vergulde en afgeschermde enzo...)
NightCruiser schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:55:
dat trillen ligt aan digital scan, niet 50 ofz 100hz
Dat wil zeggen dat dit dus hoort bij mijn tv? en dat er niks aan te doen is?

[ Voor 57% gewijzigd door TFDev op 30-01-2006 18:03 ]

Verwijderd

Je tv werkt altijd op 100 hz daar kun je zelf niks aan willen.

Wat bij jouw inderdaad slecht werkt is je digitalscan. Zoek die instelingen even op in het menu en als dit niet helpt is de tv gaar benk bang.

• TFDev
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:03:
Je tv werkt altijd op 100 hz daar kun je zelf niks aan willen.

Wat bij jouw inderdaad slecht werkt is je digitalscan. Zoek die instelingen even op in het menu en als dit niet helpt is de tv gaar benk bang.
Ik heb net mijn hele tv onderzocht, maar kan nergens een funtie met digital scan aan/uit vinden... Dat betekent dus dat mijn tv gaar is? Daar ben ik dus weer lekker mee...

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
nee niet gaar, maar mischien doet hij op bepaalde input kanalen geen digital scan?

ik zie op kieskeurig dat je TV helemaal geen digital scan heeft.... ik heb zelf ook een JVC 100hz breedbeeld zonder Digital scan, en had eigenliever een 50hz tv met digital scan gehad dan dit

[ Voor 55% gewijzigd door NightCruiser op 30-01-2006 18:29 ]

Pagina: 1