{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Via google kwam ik terecht op een site waar een mysql-user hetzelfde probleem heeft
Heeft blijkbaar te maken met deze packages. (Bugs zijn redelijk recent > 29-nov 2005)The junk pointer, usual came about in the libthr or libpthreads package.We had
to step back and go to 4.1.14 on FreeBSD 4.11. We are installing FreeBSD 6.0
and 4.1.15 on a test machine and we will see how that works.
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
De oorzaak is waarschijnlijk wel corrupted data (door die stroomuitval?), maar blijkbaar wordt in het programma ergens niet goed gecheckt of ingelezen data wel kan kloppen....
Deze foutmelding betekent namelijk simpelweg dat het programma probeert geheugen vrij te geven, zo'n geheugenblok wordt altijd aangewezen door een pointer (aanwijzer). In dit geval krijgt de 'free' functie echter zo'n pointer mee naar een plek die overduidelijk echt helemaal nergens op kan slaan, dus geeft 'free' deze melding. Oftewel, de pointer is al eerder in het programma corrupt geraakt.
Dit zijn erg lastige bugs om op te lossen meestal. De directe oorzaak zal haast wel liggen in dat er iets stuk is gegaan in bepaalde datafiles..dus dat zuigt wel enigszins. Echter, courier-imap, of een van de libraries die het gebruikt, handelt dit blijkbaar ook niet goed af. Je zou uiteraard een bericht moeten krijgen "je datafile is stuk op die en die plaats, ik kan er helaas niks meer van maken".
Dus het is zeker een bug, wat je kunt proberen is achterhalen op welke mailbox het fout gaat, vervolgens (een kopie daarvan) proberen te verkleinen tot het probleem verdwijnt, en zo het probleem lokaliseren. Dat is wel een rotklus, though...
dat is simpelweg:
mv Maildir Mail_backup
maildirmake Maildir
maar goed.. dat heeft dus niet mogen baten. want het probleem blijft zich voor doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Polichism op 31-01-2006 14:48 ]
Ik heb dus de users waar het omging verwijderd.. en opnieuw aangemaakt. maar dat mag dus ook niet baten.. waren er al bug fixes uit ?