[6600GT] Missing auxiliary power

Pagina: 1
Acties:

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een Asus 6600GT agp in het onderstaande systeem.
Wanneer ik naar de eigenschappen van mijn kaartje ga en klik op 'debug settings' krijg ik het volgende te zien:

15:31:26 1/30/2006 Event-ID 117: Silent running: HW clock slowdown due to missing auxiliary power.

Ik concludeer hieruit dat de kaart denkt dat ik de extra voedingskabel niet heb aangesloten. Echter,
de molex zit er wel gewoon op. Ik heb ook al een andere molex geprobeerd maar de kaart blijft deze melding zo nu en dan weergeven gedurende de laatste 2 weken.

Is dit een bekend probleem? En hoe los ik het op?

Games als BF2 spelen wordt totaal onmogelijk wanneer de kaart over gaat op silent running.

[ Voor 11% gewijzigd door Janssen op 30-01-2006 16:47 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien ook wel makkelijk als je erbij zet wat voor voeding je hebt.
aangezien het over het gebrek aan prik gaat...... is het wel makkelijk ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
chucky666 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:52:
mischien ook wel makkelijk als je erbij zet wat voor voeding je hebt.
aangezien het over het gebrek aan prik gaat...... is het wel makkelijk ;)
Zalman 400W, staat in mn sig hoor :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Die sig had ook 2 jaar oud kunnen zjin ;-)

Ik heb hier wel eens gelezen over slechte soldeer-contacten op diverse videokaarten, voor de extra voedingsplug. Meet de connectors eens door (multimeter een pen, en aan soldeerklodder op het pcb).

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 22:58

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

hier heb ik precies hetzelfde probleem met dezelfde configuratie, Zalman 400 W, Asus 6600GT.

Ik krijg soms, maar niet altijd, de melding dat er te weinig vermogen aangesloten is. En dat ie daarom in veilige modus draait. Ik heb verschillende molexen aangesloten gehad en dit gaf geen oplossing. Nu speel ik bijna geen games meer en heb dus ook niet verder gezocht naar een oplossing. Maar van de gelegenheid gebruik makende, als iemand hier de oplossing voor weet wil ik het graag weten.