Advanced Multimedia Bay 27-in-1 Aansluitproblemen

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een PC laten samenstellen bij een webwinkel.
In die PC heb ik ook een Seex Advanced Multimedia Bay 27-in-1 in laten bouwen.
Nu wilde ik net de webcam aansluiten op de Multimedia bay, maar de USB poort deed het niet.
Andere USB poorten werkten wel, maar de poorten op de Bay niet.

Ik heb de PC opengeschroefd en gekeken of ik misschien het probleem kon vinden.
Op de Bay zitten 4 aansluitingen een rode, blauwe, groene en zwarte. Deze zitten aangesloten op een kabel, die weer uitloopt in een 25 polige connector welke in de opening van een PCI slot is gemonteerd.

In de handleiding staat als volgt (na alle waarschuwingen over statische elecktriciteit)

- Lokaliseer een vrij PCI slot en verwijder het metalen beschermplaatje
- Monteer de metalen lip waar de 25-polige connector op bevestigd is in de vrije opening
- De blauwe, rode, groene en zwarte kabel van deze connector sluit je respectievelijk aan op de printplaat van het multi panel

(tot zover kan ik het nog volgen, en voor zover ik kan zien is het ook goed aangesloten)

- Plaats vervolgens het multipanel in een 5,25"slot. Sluit de 25-polige connector met daaraan de IEEE1394, de USB kabel en de audiokabels aan. (huh?? Waaraan??)

- Kies een vrije USB en een firewire poort die je gaat gebruiken icm het multipanel..

Echt waar, van die laatste 2 stappen snap ik helemaal niets. Ik heb dus alleen een kabel met een 25 polige connector en aan het andere uiteinde 4 kabels die ik op de multipanel moet aansluiten.. Wat sluit ik aan op het moederbord dan?
Er zitten verder helemaal geen kabels oid bij.
Mobo is trouwens een Asus A8N-E

hier nog een linkje naar het product http://www.sweex.nl/product.asp?pId=487
Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 30-01-2006 16:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Moet je niet vanaf die metalen lip met de connector doorlussen naar USB en Firewire aansluitingen aan de achterkant van je pc. En dan intern van die metalen lip een kabel naar je mediabay?

Waarom? Omdat het kan!!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Tja, en met welke kabels zou ik dat moeten doen dan? Fijn is dat koop je een product van 40 euro leveren ze er niet eens goede kabels bij...

Aangezien het niet mijn PC is en de doosjes nog bij diegene liggen van wie de PC is heb ik eens opgebeld, en het antwoord was.. oh, had je die kabel ook nodig??? 8)7

deze kan dicht

[ Voor 41% gewijzigd door St@m op 30-01-2006 17:36 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels