Toon posts:

[Ervaringen] Dell Inspiron 630m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2005/1027/dell1_1.jpg
Heeft er iemand deze "thin & light" laptop?
Momenteel is dit het lichtste model van Dell als je in de Inspiron reeks blijft.

Ik sta op punt van er eentje te bestellen, met de volgende specs:

* Intel Pentium-M 1.73ghz 533Mhz FSB
* 512mb DDR2 (2x 256)
* 40gb hdd 5400rpm
* 8x DVD+/-RW
* 9cell 80Whr batterij
* 14.1" WXGA TrueBright

Totaalprijs incl. BTW & levering: 890 euro.

Kan er misschien iemand wat duidelijke foto's posten ofzo, of ervaringen delen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 16:22 ]

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Ik heb zelf ook naar deze laptop zitten kijken.
Tip: Kijk bij dell altijd even naar dezelfde compu/config bij zowel de Consumenten als de Small Business Afdeling. De prijzen zijn nmlk niet hetzelfde bij beiden (let wel op dat SB geen BTW laat zien tot het in je winkelwagen zit), ook aanbiedingen zijn niet identiek bij beiden.

Ik zag overigens vandaag die 630m met zelfde config (ex truebright display) voor 810 incl verzend.
kan zijn dat het de aanbieding van vandaag is bij de consumenten.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Verwijderd

Topicstarter
RagaBaSH schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:41:
Ik heb zelf ook naar deze laptop zitten kijken.
Tip: Kijk bij dell altijd even naar dezelfde compu/config bij zowel de Consumenten als de Small Business Afdeling. De prijzen zijn nmlk niet hetzelfde bij beiden (let wel op dat SB geen BTW laat zien tot het in je winkelwagen zit), ook aanbiedingen zijn niet identiek bij beiden.

Ik zag overigens vandaag die 630m met zelfde config (ex truebright display) voor 810 incl verzend.
kan zijn dat het de aanbieding van vandaag is bij de consumenten.
Ja als ik de truebright display weglaat, kost hij precies 830 € bij consumenten.
Ik heb al vaak van die "X-Black" of "TrueBright" schermen gezien in de MediaMarkt, en volgens mij is dat de meerprijs dubbel & dik waard (alhoewel, 60 € meerprijs om gewoon een speciaal laagje over het scherm te plakken? :()
Maar ik woon in België, daar zijn de prijzen altijd een fractie hoger dan in Nederland.
Op dit moment heb ik :
* 100 € korting
* gratis dubbel RAM
* gratis verzending

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sinds vandaag is de prijs van een identieke config dus 190 euro gestegen...
Nu krijg je ipv gratis verzending zo'n stomme printer :(

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50
leuk als je nog een printer nodig hebt, anders niet :p

als je met ze belt schijn je redelijk makkelijk leukere dealtjes met ze te kunnen maken, wel het proberen waard voor jou denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Of ik wacht gewoon een paar dagen, tot ze van de printer-actie overstappen op iets beter :)
Damn, had ik gisteren maar de bestelling gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Om het topic terug een beetje leven in te blazen, ik heb gisteren mijn bestelling geplaatst, en is dezelfde dag nog in productie gegaan!:

* Intel Pentium-M 1.73Ghz 533Mhz FSB 2mb L2 Cache
* 1gb DDR2 (2x 512mb)
* 60gb hdd 5400rpm
* 14.1" WXGA TrueBright scherm (1280*800)
* 8x DVDRW
* 9cell batterij (hoera 6u levensduur! :))
* 1 jaar collect&return garantie

In totaal voor 860 euro inclusief BTW en verzending.
Voor diezelfde prijs had ik bij de mediamarkt diverse laptops met Celeron cpu's, half zoveel geheugen, 4200rpm harde schijfjes, en batterijen die hooguit 2u meegaan!
Leuke deal!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 10:58 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:42:
Voor diezelfde prijs had ik bij de mediamarkt diverse laptops met Celeron cpu's, half zoveel geheugen, 4200rpm harde schijfjes, en batterijen die hooguit 2u meegaan!
En drie jaar garantie ipv 1 jaar. B)

Kijken of je over een jaar nog steeds hoera roept. Zoja? Goeie deal!

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:53:
[...]

En drie jaar garantie ipv 1 jaar. B)

Kijken of je over een jaar nog steeds hoera roept. Zoja? Goeie deal!
Op alle laptops die ik in m'n handen gehad heb in mediamarkt, zat standaard 1 jaar garantie (Acer, Toshiba en Fujitsu-Siemens).

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ah, 1 jaar fabrieksgarantie of 1 jaar vanuit de winkel? Want volgens mij is 1 jaar fabrieksgarantie niet eens toegestaan. Ook niet wat Dell doet maar die doet gewoon waar ze zelf zin in heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gisteren avond de laptop besteld, vanmiddag krijg ik bericht dat hij verzonden is.
Lekker zo!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 16:21
Jammer dat de resolutie beperkt is tot 1280*768

Verwijderd

Topicstarter
1280*800 om precies te zijn ;-)
Als je een ietwat draagbare laptop wil, met ook nog een resolutie hoger dan 1280*800 dan ben je wel erg veel geld aan het uitgeven hoor...

• Tjomo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-01 17:36
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 10:42:
Om het topic terug een beetje leven in te blazen, ik heb gisteren mijn bestelling geplaatst, en is dezelfde dag nog in productie gegaan!:

* Intel Pentium-M 1.73Ghz 533Mhz FSB 2mb L2 Cache
* 1gb DDR2 (2x 512mb)
* 60gb hdd 5400rpm
* 14.1" WXGA TrueBright scherm (1280*800)
* 8x DVDRW
* 9cell batterij (hoera 6u levensduur! :))
* 1 jaar collect&return garantie

Leuke deal!
Hoe heb je dit precies geconfigureerd? Ik kom namelijk een stuk hoger uit....950 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ja en als je bij de Belgische dell koopt (zoals ik) kom je zelfs op 970 euro uit :)
Maar ik heb via de Dell site voor "kleine ondernemingen" kunnen bestellen, en daar was net een unieke kortingsactie van 10% tot en met vrijdag.
Maar helaas dus niet voor consumenten...
offtopic: zou UPS ook op zaterdag leveren? Want via de tracking site zie ik dat het pakketje al vertrokken is vanuit Ierland :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 21:24 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Een kleine schop.

Mijn toshiba M30 is na zijn korte levensduur van 2 jaar reeds zo goed als overleden, mede dankzij de k*tkwaliteit van de behuizing en de slechte support van Toshiba. Hij doet het nu nog minimaal (scherm zit nog vast aan 1 scharnier, in andere scharnier zijn de draadjes zichtbaar en die slijten nu langzaam door etc. Accuduur nog 20 mins.)

Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar een nieuwe laptop. Mijn budget is hierbij eigenlijk max 1300 euro. En mijn eisen zijn simpel: Minimaal 4 uur op een accu, 3 jaar full support inclusief laten vallen etc.

Ik gebruik mijn laptop nu overdag als een soort desktopvervanger, maar niet voor hele zware taken, serverbeheer via shell, af en toe wat PHP scripten in kladblok oid. Office applicaties en heel af en toe en keertje wat Photoshoppen, maar dat is heel simpel en licht werk (resizen, kleine dingen aanpassen etc). Lijkt me dat deze laptop daarvoor geschikt is?

Met deze eisen viel mijn oog op de Inspiron 630m, dan met 1GB DDR, 1 x 6 cells accu en 1 x 9 cells reserve.

Lijkt mij genoeg om een groot deel van de dag zonder stopcontact te kunnen? Maar is die 2e batterij een soort vervanging van de CDrom drive? Of is het echt ff uitzetten en dan wisselen?

En wat is het voordeel van zo'n truebright scherm? Of is het als je veel werkt in de trein of met zonlicht om je heen eerder een last dan een lust?

Tot slot, wat zijn de ervaringen met de support van Dell en de degelijkheid van deze laptops? Ik wil nu wel een laptop hebben waar ik zeker mijn studietijd mee uit kan zingen (das nog 2 jaar), maar liever nog wat langer.

Er zit op dit moment nog geen directe haast achter, ik kan nog eventjes deze toshiba gebruiken, maar het kan elk moment afgelopen zijn en dan kan ik hem alleen nog met monitor eraan gebruiken. En dan wil ik bij de eerste de beste goeie actie van dell bestellen (dubbel geheugen + gratis verzenden oid)

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 22-03-2006 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De cdrom drive is niet uitwisselbaar, dus je moet effectief de laptop uitzetten en ff van batterij wisselen.
Ik heb de 9cell batterij, en ik krijg er tot iets meer dan 6u uit bij normaal gebruik, indien ik een beetje let op de helderheid van het scherm. Ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb van het TrueBright scherm.
Het is echt prachtig, brede inkijkhoek, geen light-leakage, en mooi contrast. Of de support goed is, dat weet ik niet, heb ik nog geen ervaring mee.
Ik kan wel zeggen dat de behuizing zeer degelijk aanvoelt.
Zie enkele posts hierboven voor welke prijs ik de mijne heb kunnen kopen, en met welke specs.
Succes ermee :)

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:09:
De cdrom drive is niet uitwisselbaar, dus je moet effectief de laptop uitzetten en ff van batterij wisselen.
Ik heb de 9cell batterij, en ik krijg er tot iets meer dan 6u uit bij normaal gebruik, indien ik een beetje let op de helderheid van het scherm. Ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb van het TrueBright scherm.
Het is echt prachtig, brede inkijkhoek, geen light-leakage, en mooi contrast. Of de support goed is, dat weet ik niet, heb ik nog geen ervaring mee.
Ik kan wel zeggen dat de behuizing zeer degelijk aanvoelt.
Zie enkele posts hierboven voor welke prijs ik de mijne heb kunnen kopen, en met welke specs.
Succes ermee :)
Ik wil er zoiezo 3 jaar bijnemen omdat ik dan gewoon zeker weet dat ik de komende 3 jaar "goed" zit met mn laptop.

En als 9cells 6u is dan moet 1 x 6 en 1 x 9 mij de werkdag dus wel doorhelpen :) Is dat uitsteken van de accu echt hinderlijk of is het een paar mm en nauwelijks merkbaar?

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 23-03-2006 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hinderlijk is het niet, maar het steekt wel bijna 2cm uit... dus toch wat meer dan een paar mm :)
Maar met de 9cell gaat hij bijna 2u langer mee, en de levensduur van de 9cell ligt ook een stuk hoger (500 herlaadbeurten t.o.v. 300) dus ik heb er geen spijt van ;)

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:14:
Hinderlijk is het niet, maar het steekt wel bijna 2cm uit... dus toch wat meer dan een paar mm :)
Maar met de 9cell gaat hij bijna 2u langer mee, en de levensduur van de 9cell ligt ook een stuk hoger (500 herlaadbeurten t.o.v. 300) dus ik heb er geen spijt van ;)
500 * 6 betekend dus eigenlijk dat je laptop maar 3000 uur meegaat. Bij office usage van 8 uur per dag betekend dit dat je laptop 375 dagen mee gaat. Das net iets meer dan een jaar. Eigenlijk echt schandalig....
Pagina: 1