Een kleine schop.
Mijn toshiba M30 is na zijn korte levensduur van 2 jaar reeds zo goed als overleden, mede dankzij de k*tkwaliteit van de behuizing en de slechte support van Toshiba. Hij doet het nu nog minimaal (scherm zit nog vast aan 1 scharnier, in andere scharnier zijn de draadjes zichtbaar en die slijten nu langzaam door etc. Accuduur nog 20 mins.)
Vandaar dat ik nu aan het kijken ben naar een nieuwe laptop. Mijn budget is hierbij eigenlijk max 1300 euro. En mijn eisen zijn simpel: Minimaal 4 uur op een accu, 3 jaar full support inclusief laten vallen etc.
Ik gebruik mijn laptop nu overdag als een soort desktopvervanger, maar niet voor hele zware taken, serverbeheer via shell, af en toe wat PHP scripten in kladblok oid. Office applicaties en heel af en toe en keertje wat Photoshoppen, maar dat is heel simpel en licht werk (resizen, kleine dingen aanpassen etc). Lijkt me dat deze laptop daarvoor geschikt is?
Met deze eisen viel mijn oog op de Inspiron 630m, dan met 1GB DDR, 1 x 6 cells accu en 1 x 9 cells reserve.
Lijkt mij genoeg om een groot deel van de dag zonder stopcontact te kunnen? Maar is die 2e batterij een soort vervanging van de CDrom drive? Of is het echt ff uitzetten en dan wisselen?
En wat is het voordeel van zo'n truebright scherm? Of is het als je veel werkt in de trein of met zonlicht om je heen eerder een last dan een lust?
Tot slot, wat zijn de ervaringen met de support van Dell en de degelijkheid van deze laptops? Ik wil nu wel een laptop hebben waar ik zeker mijn studietijd mee uit kan zingen (das nog 2 jaar), maar liever nog wat langer.
Er zit op dit moment nog geen directe haast achter, ik kan nog eventjes deze toshiba gebruiken, maar het kan elk moment afgelopen zijn en dan kan ik hem alleen nog met monitor eraan gebruiken. En dan wil ik bij de eerste de beste goeie actie van dell bestellen (dubbel geheugen + gratis verzenden oid)
[
Voor 4% gewijzigd door
Sander op 22-03-2006 23:18
]