Toon posts:

[2003] Administrator domein wachtwoord vergeten*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel aangeeft: mooi klote!!
Ben een tijdje ziek geweest en heb geen gebruik meer gemaakt van mijn pc. Nu ben ik dus mooi mijn wachtwoord vergeten :S

Ik heb de volgende thread gevonden en ben toen op deze site belandt www.loginrecovery.net
Tooltje vanaf diskette laten draaien en wachtwoord file verzonden.

Helaas worden door het tooltje alleen de wachtwoorden van de lokate gebruikers accounts verzameld en niet die van het domein.
Bestaat er ook zo'n tool om windows domein wachtwoorden op te halen? Of moet ik die diskette vanaf de Windows domein server draaien?

please help!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet dit met WInternals Software - Administrator's Pak kukken.

[ Voor 74% gewijzigd door Outerspace op 30-01-2006 16:01 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als het een echt belangrijke server is, dan heb je toch wel een backup admin account?

offtopic:
irritante msn shortcuts in topictitel :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas heb ik dat niet...
Heb ik ook geen password recovery diskette...
Stom! stom stom!
Weer wat geleerd :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-12 11:55
Kon je hem niet wat makelijker maken dat wachtwoord.. zoiets als je geboorte datum of de je achternaam :+ vinden wij systeembeheerders heerlijk :D

nah... volgens mij moet je op je domein server zelf zijn om het domein wachtwoord te kunnen achterhalen...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Ook handig voor de hackers onder ons, trouwens! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Deze link moet lukken http://www.petri.co.il/re...indows_server_2003_ad.htm Thanks!
Ik weet het local admin password nog wel van de DC dus zal het op die manier eens proberen.
Had idd een veel te moeilijk wachtwoord ingesteld, weet ongeveer 90% nog wel maar verder kom ik niet. Moet dat ding ook veel te vaak wijzigen, policy is ook wat aan de strakke kant :)
Ik zal de tips van hierboven eens toepassen, want ergens opschrijven doe ik liever niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:46:
Ook handig voor de hackers onder ons, trouwens! >:)
Boeiend.
Je hebt dan toch al fysiek toegang tot het ding, of je hebt je IP KVM slecht afgericht.
In beide gevallen is het dan niet meer "jouw" bak.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het administrator wachtwoord op een andere manier terug gekregen: Ik had op een andere pc nog een rdp file (remote desktop) met admin wachtwoord opgeslagen.
Via de volgende tool kon de password hash gelezen worden http://www.oxid.it/ca_um/...ktop_password_decoder.htm _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel nog even ietsje aangepast. :S kennen we hier niet ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1