Toon posts:

DVI-D single link kabel kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent een TFT monotor (NEOVO F-419) aangeschaft en wil er een DVi-D kabel bijkopen.
In de winkels zie je diverse kabels liggen tegen uiteenlopende prijzen (5-60 euro).
In de ene winkel zegt men dat het allemaal niet zoveel uitmaakt wat voor kabel je er aan hangt (het is immers toch digitaal) en in de andere beweert men het tegenovergestelde.

Kan iemand mij adviseren of je een beter duurdere kabel kan kopen kopen of
volstaat een goedkopere ook.

Aanvulling: afstand is circa 1,50 meter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 16:06 ]

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 05:24
Aan de ene kant hebben ze gelijk wat betreft 'digitaal is digitaal'. Het enige probleem wat je zou kunnen krijgen is als je een hoge resolutie met hoge refreshrate over een lange kabel laat gaan: dan krijg je gekke fratsen op je beeld.

Zelf heb ik eens een probleem gehad met 4,5m kabel (dual link) met 1280x1024@75Hz. Hoewel hier het probleem bij de goedkope videokaart lag (dure kaart deed het prima) kan ik me voorstellen dat je vergelijkbare problemen krijgt bij brakke kabels.

Gewoon vragen of je het mag proberen, maar duurder dan 30 euro hoeft een kabel niet te zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.zwartoog.nl/hidden/noise_thumb.jpg
"Storing" met een te lange kabel (of te zwakke videokaart).

Hier nog een filmpje van het geval:
http://www.zwartoog.nl/hidden/noise.mov

[ Voor 24% gewijzigd door Zwartoog op 30-01-2006 16:05 . Reden: nog wat plaatjes van die verstoring toen ]

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Vooral bij langere lengtes (meer dan 2 meter) is het voor DVI-D verbindingen wel degelijk zeer belangrijk om goede kabels te gebruiken om signaalverlies tegen te gaan. En in tegenstelling tot VGA kabels (analoog) waarbij het beeld steeds minder goed wordt, is het bij DVI kabels veel sneller te zien: zodra nullen en enen niet meer (altijd) doorkomen wordt het beeld niet of niet correct opgebouwd!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 11:15
Licht er aan wat voor afstand je gaat gebruiken.. ik heb een kabel van c.a. 1.5 meter. deze was 20€ voledig koper. en is dikker dan zo'n goedkope.. heb vaak meegemaakt dat ide dunne kabeltjes gaan schuren en of je laat er iets opvallen en ligen ze open...... :o

maakt volgens mij als je gewoon achter je buro hangt geen flaus aus

A Soldiers manual and a pair of boots.