Toon posts:

[S 370]Wat is het beste single-cpu mobo met socket 370

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een wat ouder pctje ben ik op zoek naar een socket 370 mobo die:

- hoger dan PIII 1.00 aan moet kunnen.
- Celeron 1200 aan moet kunnen.
- Minimaal 3 geheugen bankjes heeft.
- Meer dan 512MB geheugen aan kan.
- Meer dan 3 pci-sloten heeft.

Wanneer je een mobo weet die aan deze specificaties voldoet, graag fabrikant en type vermelden.
Alsook de specificaties.

Soort chipset maakt niet uit.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat heb je zelf al gevonden :? Er zijn volgens mij mogelijkheden zat.

[ Voor 40% gewijzigd door Outerspace op 30-01-2006 15:41 ]

Wauw, een sig!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Via chipset met Tualatin Support of 815E chipset dus, succes.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
heb je al wat gezocht? zo moeilijk is het ook niet hoor.
kies een merk en ga zoeken
asus, abit, msi

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Er is idd nogal wat te vinden, alleen het meeste zal 2e hands zijn.

Zo heb ik momenteel een single P3-1000 (zie sig: Varda) en heb ik net een 2e hands dual p3-1000 aangeschaft (ASUS CUVx4-D mobo). Beide voldoen in principe aan jouw eisen.

Ik zou eens kijken in de V&A en google, marktplaats e.d., Of ga eens bij een PC-dumpdag/HCC langs. Meer dan genoeg van die spullen te vinden !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 15:52 ]

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hehe, mijn oude Asus P2B + Slot-T adaptor voldoet ook aan de specs van de TS. :P

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 30-01-2006 15:49 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk EXX, daar heb ik wat aan!
Die wist ik nog niet.. Ik zal het aan de hand daar van is haarfijn gaan uitpluizen.

Bedankt.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Beter dat je een Asus P2B-F of P3B-F neemt, daar zitten wat meer PCI en minder ISA slots op.

Let op: dit zijn slot-1 moederborden, geen socket 370. Je hebt dus een adaptor nodig. Voor je Celeron 1200 kun je met een Slot-T adaptor van upgradeware aan de slag. Niet alle versies van deze oude moederborden kunnen met deze adaptor werken. De lijst van compatibele versies vind je op http://www.upgradeware.co...t/slott/compatibility.htm

[edit]
Ik heb zelf een Celeron 1300 met 640 MB RAM in mijn oude P2B draaien en dat gaat best lekker voor zo een oude doos. Performance ligt op het niveau van een Pentium 4 1.7 GHz, dus Windows XP draait vlotjes.

Bedenk wel dat een Tualatin Pentium-III op deze moederborden niet gebruikt kan worden. BIOS ondersteunt ze niet. Ook kan de BX chipset niet standaard op de 133 MHz FSB van de Pentium III.

[ Voor 32% gewijzigd door EXX op 30-01-2006 16:02 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tualatin's passen op elk moederbord van Asus wat met TU begint, bijvoorbeeld de TUV4X. Op CU's kun je vanzelfsprekend alleen coppermine's kwijt.

Zie ook deze lijst

Toen waren beige computers heel gewoon.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Alleen ondersteunen niet alle Asus TU.... moederborden meer dan 512 MB RAM. Het TUSL2 bv. niet. Daar houdt het bij 512 MB op.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

EXX schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:23:
Alleen ondersteunen niet alle Asus TU.... moederborden meer dan 512 MB RAM. Het TUSL2 bv. niet. Daar houdt het bij 512 MB op.
Ik zit effe te kijken op de BalusC server, maar geen enkele Intel chipset ondersteund meer dan 512MB? :/

Als je op Pentium !!! 1400 klikt in deze lijst, krijg je wéér een lijst met compatibele chipsets. Daar staat het 'MAX' RAM ook bij.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 30-01-2006 16:29 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Prutz0r schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:27:
[...]

Ik zit effe te kijken op de BalusC server, maar geen enkele Intel chipset ondersteund meer dan 512MB? :/
Daarom was de good old BX chipset ook zo lang populair.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:56

strandbal

Was het maar zo'n feest.

En daarom is een VIA chipset aan te bevelen :) Zeer RAM-compatibel, en gaan een stuk hoger dan vergelijkbare Intel chipsets.

Hier stond een dode link.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beste performance heb je allicht met de weinig bekende ECS P6S5AT. Deze heeft de SiS635T chipset en is zusterbord van de K7S5A - anno 2001 de snelste SoA bord. Je kunt er zowel SDR als DDR SDRAM op prikken (niet beide tegelijk!), DDR is marignaal sneller, maar ook de SDR performance is vergelijkbaar met de i440BX, terwijl je wel gelijk ATA-100 en AGP 2.0 (4X) hebt en bovendien niet AGP op 83MHz hoeft te OCen om 133MHz FSB te halen. Tot 2GB RAM is ondersteund en hij slikt itt BX planken wel 256Mb chips. Voordeel van DDR en SDR is dat als je nog RAM moet kopen, DDR veel goedkoper is (PC3200 is bijna helft van de prijs van PC133).

i815 heeft vergelijkbare performance, maar kan niet meer dan 512MB aan, Via 694T kan vrolijk alle features aan, maar met aanzienlijk lagere performance, en een BX haalt die snelheden slechts met OC, maar zonder support voor grote chips (256Mb) en met oude (ATA33) IDE en AGP (1.0/2X).

Maareh, je topicstart is wel erg karig. Waarom zouden wij moeite doen voor je als jij dat niet in je vraag verwerkt :?

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 30-01-2006 18:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.