Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PDA] ActiveSync vindt Windows Mobile 5 apparaat niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede tweakers....

Geheel onduidelijk is mij de volgende situatie.

Ik werk binnen een organisatie die mij nauwelijks toelaat om iets normaal te kunnen doen. Normaal gesproken heb ik een dichtgetimmerde LapTop (je weet wel veel policies e.d.) Deze heb ik kunnen aanpassen zodat ik een open (zonder policies) laptop kreeg.

Mijn Windows XP is uitgerold met SP1

Zo dat duidelijk:

Nu mijn probleem, ik heb een PDA met mobile 2005 en Active sync 4.1.

Ik installeer de software en Active sync wil maar geen palmtop gevonden. Dit is uiterst frustrerend. Gedeinstalleer en weer opnieuw geinstalleerd en het wil maar niet werken.

Nu mijn vraag:

Komt dit omdat mijn Laptop alleen maar SP1 heeft en is dit te omzeilen? Of moet ik gewoon maar weer een agenda van papier aanschaffen.

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 16:24
Activesync 4 werkt via tcp/ip. Firewalls hebben dus nog al een grote invloed op de correct werking.

Nu ben ik bang dat je de firewall op jouw dichtgetimmerde laptop niet kan beinvloeden, maar ik zou het toch daar zoeken (dus 1e test: zet firewall uit).

Zie anders ook hier:

ActiveSync Troubleshooting Guide.

SP1 of niet heeft er m.i. niks mee te maken. Mijn Windows 2000 laptop met SP3 doet het ook gewoon. Zonder firewall inderdaad.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Klopt inderdaad, toen ik de eerste keer verbinding maakte met mijn PDA met ActiveSync 4.1 gaf ZoneAlarm Pro ook een melding dat er een 'nieuw netwerk' was gevonden en of ik hem vertrouwde of niet :P Dus denk inderdaad dat het met je firewall te maken heeft.

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11 15:18
Vette topic titel...

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:13
:D
Ik denk dat in dit specifieke geval een papieren agenda idd de juiste oplossing is.

Lees verder ook even de regels en FAQ's door hier op GoT. Dan weet je hoe de volgende keer wel een nette Topic titel moet maken ;) .

Ontopic:
Zover ik weet moet het met SP1 ook gewoon werken.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

topictitel aangepast :)
[Potverdikkie mijn PDA doet ut niet] -> [[PDA] ActiveSync vindt Windows Mobile 5 apparaat niet]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 15:50
En daarom moet je ook die dichtgetimmerde laptop nemen. Dan kan je dit gewoon door jouw ICT afdeling laten doen en laten uitzoeken. Nu wilde je per sé een open laptop, zodat je lekker kan klooien en dan krijg je dit. Ik snap nooit zo goed waarom mensen een laptop van de zaak willen en er dan allemaal meuk op willen zetten.
Uiteraard moet je zo snel mogelijk aan de SP2. Dat lost veel van dit soort problemen op in XP. Verder vertel je weinig hoe je PDA aan je laptop hangt. Wil je active synchen via wifi of via usb of serieel?

Emos

• Sypher
  • Laatst online: 13:58
Sync je via USB? Want dan moet je even een vinkje zetten dat moet aangeven dat je via USB wil syncen, standaard staat deze niet aangevinkt..

Daar kwam ik ook achter toen ik een WM2005 PDA'tje van een ander moest instellen en toen hij niet wilde syncen.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11 15:50
Grappig dat je er dan nooit meer iets over hoort..NOT!

Emos

• My-life
Agree

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

same problem here.

mijn sync ging altijd goed. kreeg een nieuwe laptop en nu willie niet meer :( zelfe AS geinstalleerd.
firewall de nek om gedraaid.

heel vreemd

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren heb veel uitgeprobeerd. uiteindelijk was het een stuke antispyware software die de boel blokkeerde. Het was een heel gemier maar uiteindelijk wel opgelost.

• My-life
Dus toch nog de oplossing. Althans een beetje.

Misschien is het makkelijk om erbij te zetten welke antispyware tool het blokkeerde. Voor iemand die misschien hetzelfde probleem heeft.
Pagina: 1