Problemen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:09
Goedemiddag,

Ik ondervind sinds gisteren netwerkproblemen met mijn computer met daarin een onboard netwerkkaart op het ASUS a8n SLI moederbord. Ik heb 2 computers aangesloten op een netwerk en 1 daarvan komt niet meer op het internet: er wordt geen ip-adres vernieuwd/verkregen. In eerste instantie heb ik de andere computer aangesloten met de bekabeling (netwerkkabels) van de andere pc en heb ik uit kunnen sluiten dat het niet aan de router of aan de bekabeling ligt. Ik weet nu dus zeker dat het aan de pc ligt. Vervolgens heb ik geprobeerd om handmatig een IP adres toe te wijzen, ook dit werkt niet.

Nu kan ik dus vaststellen dat het of aan mijn netwerkkaart op mijn moederbord ligt, of dat er een virus/spyware is toegetreden op mijn pc en er iets geblokkeerd wordt. Ik heb verder geprobeerd om de netwerkverbindingen (adapters) te verwijderen, rebooten en windows opnieuw de netwerkkaart en verbinding te laten vinden. Dit gebeurde wel en de netwerkadapters werden automatisch opnieuw geinstalleerd.

Ik heb verder eigenlijk nog nooit de drivers van mijn hardware (en dus moederbord) geupdate. Wellicht dat het hier mee te maken kan hebben, maar ik denk eerlijk gezegd dat het meer met spyware te maken zal hebben. Ik heb namelijk enkel alleen een virusscanner geinstalleerd, die niets kan vinden. Ik beschik niet over een anti-spyware programma dus wellicht dat er iets op mijn pc zit wat de boel blokkeerd. Heeft iemand misschien problemen gehad met de netwerkkaart van het moederbord of weet iemand een oplossing?

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Ik zou eerst even in je router kijken. Heb je daar toevallig MAC filtering aanstaan. je sluit nu een nieuwe kaart aan en het kan zijn dat de router weigert een adres uit te geven.

Je kan ook proberen eerste hadmatig de instellingen van de PC in te stellen en kijken wat hij dan doet.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Roncom
Het is niet zo dat ik een nieuwe kaart aangesloten heb. Dit probleem is ineens sinds gisteren ontstaan. Ik lees soms ergens dat je DHCP kunt uitschakelen. Ik heb geen idee waar of hoe ik dit kan doen? Ook lees ik dat je handmatig een ip-adres kunt toewijzen, maar hoe weet je welke adressen je kunt gebruiken?

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/22235 Het gaat om deze modem

[ Voor 11% gewijzigd door Roncom op 30-01-2006 16:37 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Ik beschik niet over een anti-spyware programma dus wellicht dat er iets op mijn pc zit wat de boel blokkeerd.
Klikklik
Gooi Hitman Pro er eens een keer overheen, en probeer het dan nog eens :)

Heb je verder je drivers van die onboard NIC geinstalleerd?

Waarom zou je trouwens DHCP uit willen schakelen? Deze functioneert blijkbaar goed, aangezien je andere pc wel een LAN-verbinding krijgt.

• Roncom
Hmm als ik Hitman pro erop gooi, moet hij toch dingen update/downloaden dus dat kan niet?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Oow ja, sorry, even vergeten 8)7

Anyway, kun je geen 2e NIC in de pc duwen waar je wél mee op internet kunt, en dan een crosscable/crossover (weet niet precies hoe die dingen nu heten), zodat je via deze pc op internet kunt?

Óf je kunt iets minder moeilijk doen en die 2e NIC in de pc duwen waar je niet mee op internet kunt.

Zo kun je in ieder geval uitsluiten dat je onboard NIC de boosdoener is.

• redyak

redyak

Try and Fail

Als het zomaar ineens gebeurt is vraag ik me af:

Toevallig geen firewall draaien op de PC die net geupdate is?
Of Avast op de PC, die webscanner kan veel blokkeren, moet je uitzetten of poort 80 verwijderen in AVast.

Ik mis gewoon wat info hier :P
Die andere NIC is een goede

• Roncom
Oke, even vooruitdenkend. Stel dus dat ik de netwerkkaart uit deze pc haal en die in de pc zet waar ik niet mee op internet kom en het werkt dan wel, dan ligt het dus aan de on-board netwerkkaart op me moederbord?

Kan ik dan gewoon simpel een 2e kaart erbij zetten zonder dat dit problemen uitlevert of moet ik dan die onboard netwerkkaart eerst uitschakelen ofzo?

Verder beschik ik alleen over AVG, die standaard elke dag de nieuwste definities binnen haalt en een full system scan doet. En ik gebruik alleen Windows Firewall, die ook altijd op dezelfde stand staat (ingeschakeld). Toen ik 4 maanden geleden mijn computer installeerde kon ik ook nog een Nvidia Firewall erbij installeren, maar dat heb ik niet gedaan (vond ik overbodig).

[ Voor 34% gewijzigd door Roncom op 31-01-2006 10:18 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

ralpje

Deugpopje

Probeer ook eens de TCP/IP stack te vernieuwen, link naar tooltje hiervoor staat in de FAQ.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Roncom
Ik heb zojuist heel Windows XP opnieuw geinstalleerd (ik wilde dit sowieso nog een keer doen en nu wist ik zeker dat er geen verkeerde instellingen of spyware meer aanwezig waren). Ik heb dezelfde stappen genomen die ik de 1e keer genomen heb bij het installeren van mijn pc. Het grote moment kwam daar en.....nog steeds geen netwerk/internet :( Vervolgens heb ik mijn eigen pc direct aangesloten op het internet. Allereerst met deze pc geprobeerd om te kijken of dit kon en gelijk daarna met mijn eigen pc geprobeerd. Nog steeds geen verbinding! Wat ik wel zie is dat het ip-adres nog steeds 10.0.0.x blijft. Maar dit is het "binnen" ip-adres en er wordt dus geen "buiten" ip-adres gegeven, die je normaal krijgt als je op internet gaat!

Nu kan ik het volgende vaststellen:

Het probleem zit dus in mijn eigen pc. Het zou dus kunnen dat de onboard netwerkkaart op mijn Asus A8n SLI niet goed meer functioneert. Maar hoe dit uit te sluiten?

• redyak

redyak

Try and Fail

Losse kaart erin stoppen

• Roncom
Klopt, is mijn idee ook. Kan ik dan gewoon de netwerkkabel erin doen en zou het moeten werken? Of moet ik nog iets uitschakelen ofzo?

(Pfff echt vervelend als je al 2 dagen bezig bent en het wil maar niet lukken... 8)7 |:(

• redyak

redyak

Try and Fail

Als de nieuwe NIC het niet doet, na installatie van de drivers. Zit ik spontaan aan een kabelbreuk te denken 8)7

Lezen blijft moeilijk

[ Voor 14% gewijzigd door redyak op 31-01-2006 21:57 ]

Pagina: 1