Toon posts:

P4 piepend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn P4 geeft vandaag na het schoonmaken van de fan en koelblok een piepend geluid.
Meer een soort van sqirkend geluid dat hij maakt wanneer er wat geladen wordt (windows, game, applicatie).
Heb de fan eraf geschroefd en ben daarna met de stofzuiger op de laagste stand op een hoogte van 3 cm over het koelblok gegaan.

heb goed geluisterd en weet zeker dat het van de processor af komt.

Mijn sys specs:
P4 3,2 Ghz
1024mb DDRII
MSI 7800GTX
Audigy 2

Het zijn zeker niet de piepjes van de USB.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 15:22 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Klinkt misschien raar, maar misschien schraapt je fan ergens tegen aan :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat niet heb hem gecontroleert en stiekem even stil gehouden maar het ging gewoon door

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06-2025

Arnold-D

Nad - Feel The Power

hoor je het ook als je je cpu-fan ff stil houd..?

edit: ja dus..

[ Voor 17% gewijzigd door Arnold-D op 30-01-2006 15:25 ]

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geluid opgenomen en kan het doorsturen als iemand het misschien wil horen met meer ervaring (0,4 mb)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het niet je voeding? Die kan nog weleens zacht gaan piepen bij hoge belasting.

Verwijderd

Topicstarter
nee zeker niet hij doet het sinds vandaag en heb nauwkeurig geluisterd waar het geluid vandaan kwam.
Heb een Tagan 480W voeding

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 15:30 ]

• Spamajor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ah dat heb ik ook gehad, eh ik bedoel heb ik nog steeds af en toe en dan loopt ie vast. Komt omdat ik een mobile p4 in een gewoon moederbord heb zitten en die niet het gewenste lage voltage kan leveren, denk ik.

Toen ik aan dit ding een beetje zat te rotzooien was het over, en daar kwam ook echt het geluid uit.
Afbeeldingslocatie: http://spamajor.com/images/troep/power_conn2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
wat versta jij onder rotzooien? beetje aan bewegen?

• Spamajor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Ja zo ongeveer, ik had die windingen zo evenwichtig mogelijke proberen te verdelen. Aan de bovenkant waren ze wat uit elkaar gaan liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:33:
wat versta jij onder rotzooien? beetje aan bewegen?
Als je een druppeltje secondelijm hierop doet is het meestal ook wel opgelost. Het is resonerende lucht (I guess).

Verwijderd

Topicstarter
ja want ehh bewegen gaat niet ding zit muurvast.
http://www.overclockers.r.../ms_i/915G-915P-Combo.jpg
Links net onder de processor zit een groen 'ding' waar dan het geluid vanaf zou moeten komen als het al er vanaf komt.
De anderen die erop zitten zijn het niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 15:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:48:
ja want ehh bewegen gaat niet ding zit muurvast.
http://www.overclockers.r.../ms_i/915G-915P-Combo.jpg
Links net onder de processor zit een groen 'ding' waar dan het geluid vanaf zou moeten komen als het al er vanaf komt.
De anderen die erop zitten zijn het niet
Dat zijn dacht ik ontstoorspoeltjes, daar wil nog wel eens lucht tussen gaan resoneren. Een paar druppeltjes seconde lijm een paar seconde ( :P ) laten drogen en opnieuw testen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 15:54 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik rekening ermee houden hdat het nergens anders op komt (seconde lijm) wat in de buurt zit.
of mag het ergens niet mee in aanraking komen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Meestal zijn het spoelen die een piepend geluid maken, die kun je ook volstouwen met kit. Secondelijm is nogal vloeibaar en knoeit gemakkelijk.

Lijm/kit is geen geleider, dus knoeien is niet erg. Je hebt alleen geen garantie meer, omdat er fysieke 'schade' is.

[ Voor 30% gewijzigd door PD2JK op 30-01-2006 15:56 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ehhh sorry for asking maar wat voor kit?

Billy, Night Rider ;) ?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 16:08 ]

Verwijderd

Bison kit, silicone kit, badkamerkit, kitkat als het maar niet geleidt en plakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:52:
Moet ik rekening ermee houden hdat het nergens anders op komt (seconde lijm) wat in de buurt zit.
of mag het ergens niet mee in aanraking komen?
Siliconen zijn beter idee maar secondelijm hebben mensen vaker in huis. Verder geleid secondelijm niet dus het is niet erg als het ergens op komt. Er zitten wel oplosmiddelen in maar dat lijkt me geen probleem want die gaan er bij secondelijm heel snel (paar seconde) uit.

Over die garantie, ik denk dat je dan beter secondelijm kunt gebruiken dat is niet zo duidelijk zichtbaar als je het een beetje voorzichting aanbrengt.. Vriend van me heeft secondelijm gebruikt om die smoorspoelen te smoren :P . En hij kreeg gewoon garantie toen het het terug moest brengen. Het was trouwens een asus.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het heeft niet geholpen na een behandeling met seconde lijm.
kan ik iemand het geluidsfragment sturen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:54:
Nee het heeft niet geholpen na een behandeling met seconde lijm.
kan ik iemand het geluidsfragment sturen?
Doe maar naar mijn adres.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan

Verwijderd

Naar welke heb je hem gestuurd? Hotmail of Demon.

EDIT
laat maar heb hem al :P .
Eventjes geduld mijn geluid is dood, dus even moeders pc gebruiken. Driver downloaden :P .

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 17:17 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Probeer eerst eens met je vingers de bron te drukken, dan pas weet je waar het vandaan komt.

Verwijderd

Ok dit klinkt echt als een spoeltje dat piept, je hoort ook duidelijk dat de spoel meer of minder "belast" word. Dan toch maar kit proberen, en wat Fairy zegt is ook nog een goeie.

/edit
als het goed is veranderd het geluid ook als de processor belast word.

/edit
Wat zijn die zwarte blokje rechts van je socket eigenlijk. Ik heb ze vaker gezien maar weet eigenlijk niet wat het zijn :P . Het zijn in ieder geval geen FET's want die zitten als het goed is onder de koelribben :+ . Ik dacht dat het misschien wel smoorspoelen in verpakking waren. Want ik zie ze nergens anders. (dacht ik).

/laatste edit :P
Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het ook smoorspoelen zijn, vooral vanwege de plaatsing maar ook dat het er 3 zijn, dat is volgens mij ook het meest gangbare aantal.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost de cooler van de CPU zat los.... :| O+ 8)7 een beetje maar maar hij klikte vast toendat ik em aanraakte

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 17:53 ]

Pagina: 1