[XP] Computer 'freezed' bij MP3's, Video's , streaming etc..

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik heb een probleemmet mijn PC in Windows XP Pro.
Ik heb pas geleden Windows opnieuw gereinstalleerd na een format C:, en sindsdien als ik een videofilmpje/MP3/Streaming (Koningplein :P bijv.) afspeel in Windows Media Player 10 (versie 10.00.00.3646 )(up-to-date) wil Windows snel gaan crashen met een bevroren beeld in een tijd wat varieert van enkele seconden tot een half uur....
Het spreekt voor zich dat een harde reset alleen nog maar helpt.

Wat ik o.a heb geprobeerd:
- Ik heb gehoord dat dit veroorzaakt kon worden door mijn 56k-modem die niet geinstalleerd was ( :?), geinstalleerd en nog steeds het probleem...
- Geluidsdriver opnieuw geinstalleerd
- Heb geen rare berichten in Windows Logboek.
- Op virussen gescanned die er gelukkig niet zijn.

Verder heb ik een Cmedia 6 Channel geluidskaart onboard
Asus A7V266-E moederbord
AMD Athlon 1800+

Wie heeft een oplossing voor mijn probleem, ik kom er maar niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 30-01-2006 15:17 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat zijn je volledige specs? Je zou na 5000+ posts toch moeten weten dat die nodig zijn. :P
Heb je het ook in andere mediaplayers? Winamp bv.
:)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Toevallig een codecpack geinstalleerd oid :? Die kunnen ook nog wel eens problemen opleveren. Daarnaast zou je eventueel in je logboeken kunnen gaan zoeken (start -> uitvoeren -> eventvwr) ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Logboek heb ik gecontroleerd, maar geen verdachte entry's na een crash....
En naar mijn weten heb ik geen codecpack geinstalleerd...

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Iemand een idee? Ergens een idee waar ik evt geinstalleerde codecs kan vinden. Ik heb al gekeken maar ik heb het niet gevonden...
Ik denk dat het hier niet aan ligt omdat het bj streaming gebeurt, en ook bij videofilms, en ook bij MP3's..

Alsof er een buffer volloopt ergens lijkt het wel. Snelle opmerkende crash bij video, en langzamere opmerkende crash bij muziek.... :?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Freezed het bij een specifieke video/audiocodec? Dus alleen bij mp3 en mpeg2 bijvoorbeeld?
Overigens kun je je geinstalleerde codecs vinden bij:
Configuratiescherm ->Spraak, geluid en geluidsapparaten->Geluiden en audioapparaten->tabje hardware

[ Voor 47% gewijzigd door RoD op 31-01-2006 23:53 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Nee, ook bij WMV en WMA...
het configuratiescherm zegt dat alle codes in orde zijn...

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Even een kickje om toch de mensen met een zelfde probleem een oplossing te kunnen bieden.

Deze bewuste crashende PC heeft een tijdje in een hoekje gestaan na de aankoop van een nieuwere snellere PC, en van de week heb ik hem weer eens vaker gebruikt. En ook na een jaar of wat niet meer gebruikt te hebben trad het probleem op (hoe kan het ook anders :P). Voor de verandering bleek bij ook te crashen op FLV's uit YouTube.

Ik heb vervolgens na eens in 'dxdiag' de hardware versnelling eens uitgezet, en nu gaat hij over op Softwarematige versnelling. Ik merk wel dat hij bij meer CPU-kracht vaker hapert, maar ik heb een idee dat de crashes hiermee dan ook verleden tijd zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 27-04-2008 16:12 ]

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Misschien kan het ook liggen aan de voeding. Ik heb ooit een chieftec voeding gehad die zorgde dat het systeem ook willekeurig crachte.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dat sluit ik uit. Het crashen gebeurde alleen als er audio wordt/werd afgespeeld.

Verwijderd

Vele oorzaken kunnen hier problemen in geven. Hoe lang heeft je systeem stil gestaan, kan zijn dat harde schijven dan nukkig worden. Systeem ooit wel eens stofvrij gemaakt, ivm. koeling. Slaan je case fans wel aan of welke interne koeler dan ook, blijven ook nog wel eens haperen bij lang uit staan. XP werkelijk helemaal up to date ? Versie WMP 10 is niet de laatste. Verder wel alle update's er op staan, SP2 ? Met hoeveel schijven werk je, aparte partitie voor XP en hoe groot ? Hoeveel processen lopen er op het systeem, hoe groot en waar draait je windows swap file op. IRQ of software conflicten ?

Zoveel zaken die je zelf eerst eens kan onderzoeken, nu heeft het een hoog gis gehalte :)

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Eerst kijken wat dit oplevert :).
En het feit dat hij lang uit heeft gestaan is de de oorsprong van het probleem. het trad op na een herinstallatie.

Pagina: 1