[ASP.NET] User Control probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 11:45
Het probleem is als volgt: ik heb een user control van internet geplukt om te leren hoe deze werken. Deze is inmiddels gecompileerd naar een .dll file en in de bin directory van mijn project gezet. Wanneer ik deze library nu in een aspx file wil gebruiken krijg ik een foutmelding dat mijn user control een unknown server tag bevat, maar volgens mij doe ik niets fout. Iemand die ziet wat ik wel fout doe??

Extra info: de user control lijkt goed te zijn, want wanneer ik deze class opneem in mijn project en daarna opneem in een placeholder, werkt hij wel :?

Gecompileerde user control
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Imports System
Imports System.Web.UI.WebControls

Namespace TextBox_speciaal
    Public Class TxtSpeciaal
        Inherits TextBox
        Protected myAlleenLezen As Boolean

Public Class TxtSpeciaal

End Class

Public Property LabelCSS()
            Get
                Return CType(ViewState("LabelCSS"), String)
            End Get
            Set(ByVal value)
                ViewState("LabelCSS") = CType(value, String)
            End Set
        End Property

Public Property AlleenLezen() As Boolean
            Get
                Return myAlleenLezen
            End Get
            Set(ByVal value As Boolean)
                myAlleenLezen = value
            End Set
        End Property

Protected Overrides Sub Render(ByVal writer As System.Web.UI.HtmlTextWriter)
            If myAlleenLezen Then
                writer.Write("<span class=""{0}"">{1}</span>", Me.LabelCSS, Me.Text)
            Else
                MyBase.Render(writer)
            End If
        End Sub
    End Class
End Namespace

Test bestand
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<%@ Page Language="VB" %>
<%@ Register TagPrefix="special" Namespace="TextBox_speciaal" Assembly="TextBox_Speciaal" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

<script runat="server">

</script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <special:TxtSpeciaal id="txtspeciaal" AlleenLezen="false" runat="server" LabelCSS="lblStyle">Speciale Tekst</william:TxtSpeciaal>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

edit:
Sorry, ik had de verkeerde file gecopy-paste

[ Voor 12% gewijzigd door Sensei_D op 30-01-2006 14:46 ]

sensei_d.fpv channel

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

In je ASPX-bestand komt de opgegeven namespace niet overeen met de namespace van de class, en je sluit de control af met een andere TagPrefix dan waarmee je hem opent. Waarschijnlijk klopt de assembly ook niet.
Verder vraag ik me af wat het nut is van het lege script-element in je ASPX-bestand, en waarom je een class TxtSpeciaal in je class TxtSpeciaal hebt :P

[ Voor 39% gewijzigd door Rickets op 30-01-2006 14:43 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04 11:45
Rickets schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:39:
...
Verder vraag ik me af wat het nut is van het lege script-element in je ASPX-bestand, en waarom je een class TxtSpeciaal in je class TxtSpeciaal hebt :P
Als ik het goed heb levert mij dit een lege textbox op, zodra ik dat ook in mijn scherm krijg, kan ik iig door ;)
Ja die class weet ik eigenlijk ook niet. Dit is uit een tutorial over user controls, maar die was geschreven in C++ volgens mij en daar stond die lege class ook. Dus misschien is mijn vertaling niet helemaal ok en kan die klasse gewoon weg.

[ Voor 1% gewijzigd door Sensei_D op 30-01-2006 15:25 . Reden: Typfoutjes ]

sensei_d.fpv channel