Toon posts:

Diamondmax 10 icm Asrock 939, syst bevriest bij schrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas houdt ik na doorlezen van dit: Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10 met o.a. nForce4 topic en toepassen van de tips daarin; uitzetten NCQ en omzetten jumper van SATA2 naar SATA problemen bij het schrijven van data naar mijn MAxtor DM 10 300 GB. (omdat de daar omschreven problemen anders lijken te zijn dan de mijne bij dezen een nieuw topic)

Als ik bijv een bestand download of probeer te kopieren van cd/dvd bevriest mijn systeem. (ook wel bij "gewoon werken"maar dan duurt het langer). Dit in een aantal stappen, eerst kan ik nog wel van het ene programma naar het andere gaan (via taskbar), maar niets doen in deze programma's, vervolgens kan ik alleen mijn muis nog maar bewegen en niets aanklikken. Ctrl Alt Del indrukken heeft geen resultaat (taskmanager komt niet op). HD led blijft continu branden, enige oplossing is systeem dmv reset knop te resetten. Het moederboard herkent de schijf correct en het booten zelf levert geen problemen op.

Mijn RAM gegeheugen heb ik getest door memtest86 3.5 uur te laten lopen (0 errors). Van de bij het moederboard geleverde CD heb ik de SATA II drivers geinstalleerd. Soms lijken de problemen opgelost en kan ik probleemloos grote bestanden kopieren/downloaden, maar na een reboot zijn de problemen vaak weer terug. Hopelijk kan iemand mij verder helpen (zelf kan ik pas na 16.00 weer reageren)

Systeem:

Moederboard: Asrock 939 Dual sata2
Processor: AMD Athlon Venice 3200
Kast: Aopen H600B (voeding 350W)
Optische drive: NEC ND4550
Geheugen: 2x 512 MB DDR (PC3200) SDRAM (kingston )

Harde schijf: Maxtor Diamondmax 10 300 GB in non raid mode (nieuwste firmware;VA111630) aangesloten op SATA2 aansluitig op moederboard (ook op gewone SATA aansluiting geprobeerd, zonder resultaat)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie je ook wat vreemds in je logboeken staan :? Ik heb wel eens meegemaakt dat er allemaal errormeldingen waren vermeld.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Staat je SATAII controller op SATA of IDE mode in de bios?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:00:
Staat je SATAII controller op SATA of IDE mode in de bios?
SataII controller staat op SATA mode in bios (heeft wel op IDE gestaan, maar in mijn zoektocht naar een oplossing was dit al gecorrigeerd naar SATA)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:28:
Zie je ook wat vreemds in je logboeken staan :? Ik heb wel eens meegemaakt dat er allemaal errormeldingen waren vermeld.
als je de event log in computer management bedoelt, daar zie ik geen errors staan (ten minste volgens mij niet met betrekking tot dit probleeem, alleen dat er een rotte cdrom in mijn drive heeft gezeten)

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist had ik het systeem weer even in de lucht en kreeg ik tijdens het scannen van mijn schijf op virussen met mcaffee het volgende BSOD:

[plaatje]

Ik weet niet off dit wat met gemelde probleem in OP te maken heeft maar lijkt me in ieder geval niet gezond, verder werd na deze error en rebooten mijn wireless configuratie in de war geschopt (gateway en DNS server worden niet toegewezen, nu handmatig ingesteld)

Wireless via linksys wusb54g USB adapter en linksys wrt54g router waar met andere pc en laptop geen problemen mee zijn.

(mischien een overload aan info, maar beter te veel dan te weinig zullen we maar denken )

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 08:10 ]

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Jumper je schijf eens op SATA1 mode en hang hem aan een van de twee SATA poorten die de ULI chipset aanbieden? Zet ook je JMicron SATAII controller even uit in de BIOS voor de zekerheid.

Ik heb een rot mobo gehad in het begin wat (als de JMicron driver geladen werd) zorgde voor hangers tijdens het opstarten en andere rare problemen. Nieuw ASRockje en alle problemen waren weg.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:39:
Jumper je schijf eens op SATA1 mode en hang hem aan een van de twee SATA poorten die de ULI chipset aanbieden? Zet ook je JMicron SATAII controller even uit in de BIOS voor de zekerheid.

Ik heb een rot mobo gehad in het begin wat (als de JMicron driver geladen werd) zorgde voor hangers tijdens het opstarten en andere rare problemen. Nieuw ASRockje en alle problemen waren weg.
Het disablen van de JMicron SATAII controller did the job, sinds ik dit heb gedaan en de schijf aan een SATA1 poort heb gehangen doen de problemen zich niet meer voor (hopelijk blijft dit zo). Bedankt voor de nuttige tip!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Indien je van SATAII mogelijkheden gebruik wilt gaan maken heeft het misschien nut om je mobo RMA te sturen, als die controller met alle driverversies van de ASRock site lastig blijft doen... Graag gedaan iig :)

Pagina: 1