[Javascript] Mogelijk om een radiobutton te selecteren via..

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 11:32
Ik voel me bijzonder laagschedelig op het moment want ik krijg het nergens gevonden. Ik begin me af te vragen of het volgende uberhaupt wel mogelijk is.
Ik heb een multiple choice quiz waar de vragen dynamisch uit een database gehaald worden (ASP/ACCESS).
Nou wil ik dat de bezoekers niet alleen alleen op de radiobutton kunnen klikken, maar ook op het bijbehorende antwoord zodat de radiobutton bij dat antwoord dan geselecteerd wordt

Ik zat zelf aan zoiets te denken:
<tr onclick="document.form1.radiobuttonnaam.focus()">

Maar heeft een radiobutton eigenlijk wel een naam waarmee deze gefocust kan worden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 13:30

André

Analytics dude

Gebruik een <label> ;)

En het kan ook wel met javascript, daar zijn honderden voorbeelden van te vinden in de search.

[ Voor 56% gewijzigd door André op 30-01-2006 14:22 ]

• Dennis013
Hoe omschrijf ik dan mijn zoekopdracht?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
welke zoekopdracht? als je een label aan een radiobutton 'bind' dan kan je ook op de label klikken en word de radiobutton dan automatisch aange'vinkt'

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Dennis013
Geweldig.. Dat is de tip die ik zocht..
Ik was het te moeilijk aan het zoeken :)
Bedankt

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoals André al zei is hier meer dan genoeg over te vinden. Bovendien is het natuurlijk niet veel moeite om even te spieken bij een site die het toepast om te kijken hoe zij het gedaan hebben. ;)

Omdat hier in de search en op Google meer dan genoeg over te vinden is, en omdat het probleem toch al opgelost is, doe ik dit topic op slot in plaats van het te verplaatsen naar Webdesign & Graphics, waar het conform HTML, CSS, JavaScript, Flash en Director? Kijk eerst hier! thuishoort. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.