MSI K8N Neo4 Platinum geheugenvraagje

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 15:40
Heb een vraagje over bovenstaande plank, en compatible geheugen.
Hier op wil ik 2x 1GB draaien, maar dat is waar ik de draad dus kwijt ben. Overal waar ik lees over de plank, zie ik staan: "supports up to 4GB of PC3200 non-ECC DDR RAM". Ik was altijd in de veronderstelling dat ik ECC RAM op iedere plank kon prikken, en dat het andersom was, dat sommige planken persé ECC nodig hadden, en geen non-ECC vraten. Ook het DDR2 verhaal vertroebelt mijn beeld. Ik lees op verschillende plaatsen dat het downwards compatible is, dus dat ik eigenlijk beter DDR2 kan kopen. Maar als ik op eBay ga kijken voor geheugen, bekruipt me toch een angstig gevoel. Kan het op mijn plank, of niet..... Ik zie genoeg mensen staan die het foute geheugen hebben gekocht, en het nu weer aan het verkopen zijn dus.
Heb dus twee vraagjes:
1. Kan ik op deze plank non-ECC én ECC draaien, of alleen non-ECC en gaat ECC niet lopen?\
2. Kan ik DDR2 kopen, en er vanuit gaan dat dat zich gewoon als DDR gedraagt?

Ik weet het, ik zou het eigenlijk moeten kunnen achterhalen in de faq. Ik heb daar ook gekeken, maar ik zie het niet, en ik ben bang dat ik het verkeerde bestel.

Alvast bedankt.......

Verwijderd

Moet allemaal in je handleiding terug te vinden zijn!
Ik weet bijna zo goed als zeker dat je alleen non-ECC kan draaien. En ook kun je alleen maar DDR1 geheugen draaien. De memorycontroller op de AMD64 kan geen DDR2 aan.
Waarom zou je trouwens ECC halen waneer non-ECC goedkoper is?
Dus non-ECC en DRR1 voor jou. :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 15:40
Aha! Mijn vermoeden dus bewaarheid..
Naja, ik heb de manual nog niet binnen (bord is nog onderweg) maar wilde alvast verder gaan met bestellen. Ik wilde ECC bestellen, omdat ik toevallig een leuke aanbieding op eBay langs zag rollen, vandaar.

Bedankt man!

Verwijderd

Oh zo Nu snap ik je bedoeling. Je kan voor de zekerheid op de site van MSI de handleiding alvast in pdf downloaden. Dan weet je het helemaal zeker betreft het ECC gedeelte. ;)
msi.com