[XFX Geforce 6600GT] Hoe koeler demonteren ?

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ik wil nieuwe koelpasta (silverpaste) op me core smeren

maar die plastic pinnetjes die de koeler erophouden krijg ik met geen mogelijkheid los ? :S

heeft iemand tips hoe dit te doen zonder dat je de kans loopt dat je uitschiet en of de kaart sloopt

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Moet je indrukken (met je nagels ofzo), dan worden ze dunner en duw je ze er zo doorheen.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
jah dat ben ik ook met al men kracht aan het proberen :X

maar ik krijg ze met geen mogelijkheid erdoor, of ik moet ook kracht op het pcb gaan uitoefenen en dat doe ik liever niet 8)7

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 15:58
Jep, ik ken het probleem!

Toen ik een zalman koelblok op precies deze kaart wilde zetten, kreeg ik die pinnetjes ook niet los. Ik probeerde mijn nagels (AUW!), vervolgens een tangetje met zo'n smalle bek (glipte steeds weg, dus ook geen optie want ik was bang dat ik mijn kaart hierdoor zou beschadigen). Uiteindelijk heb ik ze uit pure wanhoop maar gewoon doorgeknipt, waardoor het koelblok dus niet meer terug kon worden gezet. Voor mij geen probleem, aangezien ik toch die zalman ging installeren, voor jou geen oplossing!

Mijn advies: laat die koelpasta lekker zitten zoals die is, het is de moeite niet waard en ik denk niet dat je er veel 'koelingswinst' mee zult gaan behalen. Misschien is een andere GPU koeler een beter idee?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
artacis schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:45:
Jep, ik ken het probleem!

Toen ik een zalman koelblok op precies deze kaart wilde zetten, kreeg ik die pinnetjes ook niet los. Ik probeerde mijn nagels (AUW!), vervolgens een tangetje met zo'n smalle bek (glipte steeds weg, dus ook geen optie want ik was bang dat ik mijn kaart hierdoor zou beschadigen). Uiteindelijk heb ik ze uit pure wanhoop maar gewoon doorgeknipt, waardoor het koelblok dus niet meer terug kon worden gezet. Voor mij geen probleem, aangezien ik toch die zalman ging installeren, voor jou geen oplossing!
had jij dan ook een XFX met die "chrome" kleurige cooler ?

das ook weer zo vreemd, want in het 6600GT topic staat bij XFX een heel andere cooler
Mijn advies: laat die koelpasta lekker zitten zoals die is, het is de moeite niet waard en ik denk niet dat je er veel 'koelingswinst' mee zult gaan behalen. Misschien is een andere GPU koeler een beter idee ?
nou ik denk van wel, hij word nu 55 (idle) graden met de stock cooling en pasta
en de cooler zit er ook niet bepaald strak tegen de core aan

bij mij proc scheelde het zich toch 6-11 graadjes tussen het stock pasta en mijn
Titan Silver Paste

Titan Silver Grease
Now move on to the Titan Silver Grease (TTG-S104) paste. The paste is made on the base of silver, looks thick and applies well
Because of the base of silver this product conducts VERY good, and should be applyed only by trained or authorized personell

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-01-2006 14:10 ]

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 15:58
Ja, zo'n 6 bij 7 cm schat ik, zag er ook heeeeel erg low budget uit vond ik!

Linkje: http://www.mercadolibre.c.../072005/15496994_2332.jpg

die was het!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
artacis schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:56:
Ja, zo'n 6 bij 7 cm schat ik, zag er ook heeeeel erg low budget uit vond ik!

Linkje: http://www.mercadolibre.c.../072005/15496994_2332.jpg

die was het!
juist jah dat is um, vraag me af hoezo wij dan deze coolers erop hebben en waarom deze versie cooler dan specifiek zon fuckin hell is om los te krijgen zonder het te slopen

mjah en wat jij zegt over die zalman, ik was er al langer over aan het denken ,maar atm heb ik het geld niet over

heb net het volgende gekocht : XFX geforce 6600GT , 2x 512 Corsaird DDR400 kitje, Barracuda 7200.8 250 gig (icm XP3100+ Asus a7n8x)

[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-01-2006 14:01 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-07 16:33
CrankyGamerOG schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:50:
[...]

had jij dan ook een XFX met die "chrome" kleurige cooler ?

das ook weer zo vreemd, want in het 6600GT topic staat bij XFX een heel andere cooler

[...]
Als je deze bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/6600gt/xfx/kaart.jpg

Dan is dat niet zo moeilijk. Da's de PCIe versie. De AGP versie heeft een andere koeler omdat de layout van de kaart anders is (in verband met PCIe-AGP bridge chip). Deze zilverkleurige koeler zat ook op mijn AGP-versie van de XFX 6600GT.
Wat die pushpins betreft, ik heb ze er met 'n krombektangetje afgekregen, gewoon aan de onderkant flink knijpen en dan voorzichtig terug door de kaart drukken. Beetje draaien wil daar nog wel eens bij helpen.
Pagina: 1