Hoi Medetweakers,
Ik ben van plan binnenkort nieuwe onderdelen te gaan bestellen om een nieuwe game pc te bouwen.
Mijn pc nu trekt de nieuwe games niet meer, wordt steeds moeilijker de nieuwste games te draaien.
Ik zit nu te twisten of ik nu een nieuwe pc moet gaan aanschaffen of toch nog even wachten op de nieuwe amd m2 socket zoals in dit nieuwsbericht.
Wat wil ik met m'n pc gaan doen:
Op de eerste plaats wil ik er de nieuwste games mee gaan spelen.
Op de tweede plaats wil ik met grote files werken. Rar files uitpakken/inpakken, Par files repareren enz.
Op de derde plaats wil ik met video bestanden werken. Films afspelen, bewerken. (DVD --> xvid)
Wat voor onderdelen wil ik gaan kopen:
Kast: Lian Li V2100A Plus Zilver : 302,-
Voeding: Tagan TG530-U15 EASYCON 530 watt : 111,-
Mobo: Asus A8n-SLI Premium : 155,-
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ Dual Core 2.4ghz : 665,-
Koeler: Zalman CNPS9500 Led Koper : 43,99
Videokaart: Asus VGA EAX1900XTX 512mb : 616,-
Harddisks: 1x Western Digital Raptop 74gb sata : 171,-
3x Western Digital 250gb sata : 288,-
Totaal: 2351,99 Euro's
Onderdelen die uit m'n oude pc naar de nieuwe gaan:
Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048 MB, PC3200
Creative Audigy II Platinum
Plextor 8x dvd-brander
Samsung 16x dvd-speler
Samsung Floppy disk
Waarom keuze deze onderdelen:
Ik heb dit sli moederbord gekozen omdat je hier 8 sata schijven op kan aansluiten.
Aangezien ik er al 4 heb zou deze direct vol zitten, ik heb nu ruimte voor uitbreiding.
De processor heb ik gekozen met het oog op de toekomst.
In windows zou ik er zowiezo wel profijt van hebben, met games nu nog niet zo zeer, maar dat zal nog wel komen.
De raptop schijf is bedoeld voor m'n besturingssysteem en de rest van de schijven voor opslag van films, games enz.
Mijn vraag:
Zou ik nou een socket 939 kopen zoals hierboven staat of wachten op de nieuwe AMD M2?
Kan deze 4800+ die videokaart vullen met data of is het ding daar te traag voor?
Zo... ik heb nu zere vingers en ik ga koffie halen.
Ik ben van plan binnenkort nieuwe onderdelen te gaan bestellen om een nieuwe game pc te bouwen.
Mijn pc nu trekt de nieuwe games niet meer, wordt steeds moeilijker de nieuwste games te draaien.
Ik zit nu te twisten of ik nu een nieuwe pc moet gaan aanschaffen of toch nog even wachten op de nieuwe amd m2 socket zoals in dit nieuwsbericht.
Wat wil ik met m'n pc gaan doen:
Op de eerste plaats wil ik er de nieuwste games mee gaan spelen.
Op de tweede plaats wil ik met grote files werken. Rar files uitpakken/inpakken, Par files repareren enz.
Op de derde plaats wil ik met video bestanden werken. Films afspelen, bewerken. (DVD --> xvid)
Wat voor onderdelen wil ik gaan kopen:
Kast: Lian Li V2100A Plus Zilver : 302,-
Voeding: Tagan TG530-U15 EASYCON 530 watt : 111,-
Mobo: Asus A8n-SLI Premium : 155,-
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ Dual Core 2.4ghz : 665,-
Koeler: Zalman CNPS9500 Led Koper : 43,99
Videokaart: Asus VGA EAX1900XTX 512mb : 616,-
Harddisks: 1x Western Digital Raptop 74gb sata : 171,-
3x Western Digital 250gb sata : 288,-
Totaal: 2351,99 Euro's
Onderdelen die uit m'n oude pc naar de nieuwe gaan:
Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048 MB, PC3200
Creative Audigy II Platinum
Plextor 8x dvd-brander
Samsung 16x dvd-speler
Samsung Floppy disk
Waarom keuze deze onderdelen:
Ik heb dit sli moederbord gekozen omdat je hier 8 sata schijven op kan aansluiten.
Aangezien ik er al 4 heb zou deze direct vol zitten, ik heb nu ruimte voor uitbreiding.
De processor heb ik gekozen met het oog op de toekomst.
In windows zou ik er zowiezo wel profijt van hebben, met games nu nog niet zo zeer, maar dat zal nog wel komen.
De raptop schijf is bedoeld voor m'n besturingssysteem en de rest van de schijven voor opslag van films, games enz.
Mijn vraag:
Zou ik nou een socket 939 kopen zoals hierboven staat of wachten op de nieuwe AMD M2?
Kan deze 4800+ die videokaart vullen met data of is het ding daar te traag voor?
Zo... ik heb nu zere vingers en ik ga koffie halen.
Blyatifull