Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TVKAART] TV kaart aansluiten op cd-in onboard sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een Logitech X-530 5.1 surrondset heb aangesloten op mijn onboard geluidskaart, heb ik geen ingang meer om de lineout van de TV-kaart (WinTV EXPRESS) op aan te sluiten. Na wat zoeken heb ik een oplossing gevonden, maar het enige is dat ik zeker wil weten welke punten ik met elkaar moet verbinden. Het plan is om een kabel te gebruiken die gebruikt wordt om een cd-speler (audio out) te verbinden met de cd-in op het moederbord. De ene stekker komt op het moederbord, de andere stekker wil ik verwijderen en de draden op de printplaat van de TV-kaart solderen, op de plek waar de audioconnector zit.
Het cdrom kabeltje heeft 3 draden aangesloten op plaats 1,3 en 4.Wit zit op nummer 4, de overige draden zijn zwart. Op het plaatje heb ik aangegeven hoe de achterkant van de printplaat eruit ziet ter hoogte van de lineout van de TV-kaart. De rode punten zijn verbonden. Hoe moet ik de draden verbinden? (ik ben van plan om te gaan solderen).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~adjan/temp/printplaat.gif

Verwijderd

Is het niet gewoon makkelijker om een geluidskaartje bij je pc in te bouwen ? Zo hoef je niets te solderen..

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Je hebt alleen de buitenste twee draden nodig en een van de twee middelsten, de rest kun je droppen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:06:
Is het niet gewoon makkelijker om een geluidskaartje bij je pc in te bouwen ? Zo hoef je niets te solderen..
Dat heb ik geprobeerd. Ik heb de lineout van de TV-kaart aangesloten op de linein van een extra PCI-geluidskaart. Maar het lukt me niet om het geluid van deze andere geluidskaart af te spelen via de onboard sound, want daar zitten mijn speakers aan. Solderen vind ik op zich niet erg, als ik maar weet welke draden ik waar moet vastsolderen.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:28:
Je hebt alleen de buitenste twee draden nodig en een van de twee middelsten, de rest kun je droppen
Weet je misschien welke draden ik waar op de printplaat moet vastmaken (de rode punten op de printplaat zijn verbonden)?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Op je getekende plaatje: middelste rode puntje is de ground (99% zeker, 100% als er een groot groen vlak aanvastzit) , linkse en rechtse puntje zijn links en rechts, of andersom, gewoon kwestie van proberen of meten, maar het kan geen kwaad als het verkeerd om is (behalve dan dat je het verkeerdom hoort).

Verwijderd

Topicstarter
Cassettebandje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:39:
Op je getekende plaatje: middelste rode puntje is de ground (99% zeker, 100% als er een groot groen vlak aanvastzit) , linkse en rechtse puntje zijn links en rechts, of andersom, gewoon kwestie van proberen of meten, maar het kan geen kwaad als het verkeerd om is (behalve dan dat je het verkeerdom hoort).
Het werkt! Prima geluid. Bedankt voor de tips.

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:28
Jammer dat ik hem nu pas zie ik heb ook een winTV (weet zo niet welk type) en had het zelfde probleem. Op de WinTV van mij zat ergens aan de component zijde 4 vertinde gaatjes waarvan de sporen verbonden waren met de audio out (doorgemeten) hierop heb ik zo'n haaks printconnectortje opgesoldeerd en daarna verbonden met zo'n intern cdrom audio kabeltje naar mijn mobo aux-in

zie ook hier
In de rechterbovenhoek, direct rechts naast de tuner, zie je het wit omlijnd.

Verwijderd

Topicstarter
Candymirror schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:05:
Jammer dat ik hem nu pas zie ik heb ook een winTV (weet zo niet welk type) en had het zelfde probleem. Op de WinTV van mij zat ergens aan de component zijde 4 vertinde gaatjes waarvan de sporen verbonden waren met de audio out (doorgemeten) hierop heb ik zo'n haaks printconnectortje opgesoldeerd en daarna verbonden met zo'n intern cdrom audio kabeltje naar mijn mobo aux-in

zie ook hier
In de rechterbovenhoek, direct rechts naast de tuner, zie je het wit omlijnd.
Dat is inderdaad een nettere oplossing. Ik heb de draden gewoon aan de achterkant van de printplaat vastgesoldeerd, maar het werkt wel!
Pagina: 1