Toon posts:

Intel Mobile P4 op een desktop moederboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een 3,06 Intel Mobile Pentium 4 uit een Dell 5150 Laptop. Het betreft een processor uit de socket 478 serie. (het is dus geen pentium-m) Deze heb ik al eens eerder kunnen testen op een aldi systeem en daar pakte de processor alleen maar de multiplier 12. Niet hoger en niet lager. De snelheid werd dus 12 x 133 = 1596 .

De specs van de processor zijn te vinden op: intel specsfinder

Nu is het zo dat deze processor 3,06 aan kan, maar er maar 1596 uithaald. Ook weet ik dat het mogelijk is om dmv. de FSB de snelheid te verhogen naar bijvoorbeeld 2400 mhz (12multiplier x 200 fsb).

Echter is mijn vraag: Weet iemand of er een moederboard is die support heeft voor de standard multiplier van 23, die bij deze cpu hoort? Ik ben al wezen zoeken, maar ik stuitte vooral op de socket 479 bordjes en die zoek ik niet. Ook op tweakers heb ik topics gezien, maar daar werd eigenlijk nooit in duidelijk of er al weer nieuwe ontwikkelingen waren. Misschien dat er mensen zijn die ervaring hebben met een zelfde soort cpu op het volgende moederbordje: p4vm800 , een ander board mag natuurlijk ook.

Ik hoor het graag.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een Intel Pentium IV 2.4 ghz S478 Mobile (uit een Compaq Evo 1020N) in een Asus P4P800-VM met 2 gb intern geheugen. Deze draait wel prima op 2,4 ghz maar ik wil deze processor naar de 297mhz maar met niets lukt dat omdat de chipset dit niet ondersteunt. Dus ik ga nu op zoek naar chipset die wel mobile ondersteunt. Dit moederbord ondersteunt dus wel 24*100 volgens mij. Ik draai namelijk maar met 100fsb maar ook met DDR400.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Hier kan ik veel mee :) Het boardje van jou is er natuurlijk niet voor gemaakt om te OC-en. Het mooie van de p4vm800 is dat deze ook erg goedkoop is, maar deze cpu's moeten eigenlijk wel dik overgeklokt kunnen worden. Misschien nog meer mensen die ervaring hebben met Intel Mobile P4 op een desktop moederboardje? Dan hoor ik het graag.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik denk dat je eens moet kijken naar moederborden (bij voorbaat dus asus) die ook die socket 479 adapter ondersteunen. Want deze borden hebben dus ook biossen die mobile processor's ondersteunen. Ik meen die adapterplaat ook alleen fungeert als adapterplaat (niet zoals die 'overdrive' dingen).

Ik kan je de P4C800-E Deluxe aanraden, maar ja dat is dan ook meteen de duurste.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:32:
Ik denk dat je eens moet kijken naar moederborden (bij voorbaat dus asus) die ook die socket 479 adapter ondersteunen. Want deze borden hebben dus ook biossen die mobile processor's ondersteunen. Ik meen die adapterplaat ook alleen fungeert als adapterplaat (niet zoals die 'overdrive' dingen).

Ik kan je de P4C800-E Deluxe aanraden, maar ja dat is dan ook meteen de duurste.
Ik ga het eens bekijken. Dat is inderdaad een relaxt bordje.