Geluid opnemen "geluiddetectie"

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 20:06
Vraagje:

Beneden in mijn woonkamer zit mijn puppy.
Nu werk ik overdag (ja.....tussen de middag ben ik voldoende lang thuis om een héééél groot stuk met hem te lopen) en zit hij dus in zijn bench.

Nu gaat dat allemaal prima, maar toch ben ik errug nieuwschierig of hij overdag blaft.

Zat me dus af te vragen of er een proggie bestaat dat alleen geluid opneemt als de omgevingsgeluiden veranderen. M.a.w. automatich beginnen met opnemen als de hond begint te blaffen.

Ik weet dat er vroeger een programma bij mijn logitech webcam zat die videodetectie had.
Maar daar schiet ik weinig mee op......hond beneden....pc boven (zo lang is de kabel van de webcam niet :-) )
Misschien dat er voor audio een soortgelijk program is?

Helemaal geweldig zou zijn als er een soort tijdsregistratie in zit.
Dat ik dus kan zien op welke tijden hij begint te blaffen.

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
http://www.deskshare.com/wcm.aspx

is dit misschien een idee ? Pak je gewoon een microfoon met lang draad. Dat gebruik je dan als bron voor audio. Voor de rest moet ie volgens mij wel opnemen wat de webcam ziet, maar maakt natuurlijk niet uit dat ie een bureau ziet ipv de bench :)

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 20:06
Ik zal stax thuis eens kijken of dit doet wat ik bedoel.
En natuurlijk helemaal of de trialversie alles doet.....

Kabeltje microfoon is nooit lang genoeg......maar hondje blaft wel heel hard :-)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Scanrec of recall kunnen een opname voice gestuurd starten, en iig de eerste maakt er ook een mooie time-log bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Coen Rosdorff op 31-01-2006 01:44 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
JetAudio kan het ook, is een mediaplayer die ondersteuning biedt voor vele soorten formaten en ook geluidsdetectie ondersteund.