Toon posts:

Problemen met internet verbinding VAIO PCG-FX103

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit voor een stage in Stockholm en heb voor de contacten met het thuisfront de Sony Vaio CPG-FX103 van mijn zus geleend. Ook heb ik een breedbandverbinding van Tele2 SE aangevraagd. Nu heeft een ganggenoot die informatica studeert er al naar gekeken, maar hij weet inmiddels ook niet meer wat te doen. Op deze laptop stond eerst windows ME geinstalleerd, deze hebben we vervangen door windows 2000 pro, omdat daar de netwerk mogelijkheden beter zouden zijn. Door deze actie ben ik een hoop drivers kwijtgeraakt (deel wel weer teruggevonden op sony site) Nu is de ethernetkaart een intel pro/100 ethernet card. We hebben werkelijk alles geprobeerd en bij Tele2 support zeggen ze dat de verbinding open is en zou moeten werken en qua support is alles wat ze zeggen: open ipconfig en release en renew. dit werkt dus allemaal niet.
Het frappante is dat mijn zus in NL wel gewoon op internet kon via diezelfde kaart/poort. Dit was op het universiteitsnetwerk van Universiteit Maastricht.
Ik ben echt ten einde raad en ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Rembrandt

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:14:
open ipconfig en release en renew. dit werkt dus allemaal niet.
Wat werkt er niet? Welke foutmelding krijg je? Start->uitvoeren->cmd->ok->ipconfig /renew->enter. of voer je hem direct uit in de "uitvoeren-box"? Moet je nog speciale instellingen doen? Hoe ziet het verdere netwerk eruit (modem/switch/etc)? Heb je het kabeltje daar geprobeert? Als je ipconfig /all opvraagt (zonder de renew or release) wat krijg je dan te zien?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb idd te weinig informatie neergezet.
Ik krijg bij ipconfig een 169. ip-adres te zien bij ipconfig /all en een 255.255.255 submask. Als ik op release druk krijg ik te zien dat de adapter geen DHCP adres had en dat dat automatisch geconfigureerd was en dus daarom niet gereleased kan worden. Als ik renew intiep krijg ik de melding dat er geen DHCP adres aanwezig is.
Wanneer ik gewoon de desktop voor me heb dan zie ik rechtsonder het icoontje van de verbinding. Hij geeft wel aan dat er verbinding is en hij verstuurd ook packets, alleen ontvangt hij er geen.
Het netwerk ziet er als volgt uit: socket in muur, ethernet kabel naar mijn laptop toe.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

En wat zit er aan de andere kant van het socket? Een heel netwerk met routers switches etc, of alleen een kabeltje met een modem ofzo?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat er aan de andere kant van het socket zit zou ik helaas niet weten. Het is in een studentenhuis en Tele2 verzorgt de verbindingen, en als ik de technische support bel dan kunnen ze me alleen zeggen dat het socket 'open' is en dat de verbinding zou moeten werken. Ik heb ook mijn laptop in een andere kamer geprobeerd (waar internet dus zeker werkt) en daar werkte mijn laptop ook niet.

• Lolhozer

Lolhozer

Wat krijg je in totaal dan, als je ipconfig /all ingeeft?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
goede vraag. Alleen weet ik dat niet uit mijn hoofd. Ik zit nu op mijn stage-plek op internet.
Maar wat ik uit mijn hoofd weet is dat ik een 169. nogwat ip-adres en de submask (?) 255.255.255
Verder dat DHCP ingeschakeld is. En that's it.
Qua instellingen die ik moest doen van Tele2 is dat ik alles op automatisch moest zetten en alle DNS servers moest verwijderen.
Ik ben helaas een leek op computer gebied.

• Lolhozer

Lolhozer

DNS moet ook op automatisch staan, maar dat zal je waarschijnlijk wel hebben gedaan. Wandel anders gewoon de instellingen langs en vergelijk ze even met andere pc's die daar staan.

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik ook al geprobeerd. Naar ik weet heb ik alles geprobeerd. Het rare is dat de ethernetkaart wel packets stuurt, maar niks ontvangt.
iig bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Je krijgt dus geen ip-adres van de DHCP server?
Wat ik zou doen is bij je buurmn in het studentenhuis even aankloppen en vragen of bij hem dhcp aanstaat of hij zelf een ip heeft opgegeven? In het eerste geval probeer je even jouw laptop uit in zijn kamer en als je dan wel een ip krijgt ligt het volgens mij aan de connectie van je kamer. Huisbaas-probleem dus.
Als hij zijn ip zelf heeft opgegeven zou je dat ook kunne proberen bij jou. IP in zelfde range als hem, gateway, subnet en DNS servers gewoon overnemen.

En als dat niet helpt, post ook eens je ipconfig/all als je terug bij jou bent.

Verwijderd

Topicstarter
Mij buurman heeft ook alles op automatisch staan. Ook heb ik mijn laptop op zijn verbinding geprobeerd en kreeg hetzelfde resultaat als op mijn eigen kamer.
Maar ik zal morgen de gegevens van ipconfig /all geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is al niet meer nodig.
Ik wilde de BIOS updaten en heb alle handelingen uitgevoerd zoals op de Sony vaio-link site staat uitgelegd. Ook heb ik het bestandje van diezelfde site gehaald. Maar ineens midden in de update *pats* computer uit en dus een onvolledige update en een waardeloze computer.
groeten
Pagina: 1