Toon posts:

Pentium 200 mmx op 100 mhz fsb?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tja simpele vraag... Kan ik mijn Pentium 200 mmx op 2*100 mhz laten lopen zonder dat ie vreemde dingen gaat doen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk het wel. Zolang je geheugen het maar aan kan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me dat je mobo dat ook moet ondersteunen. En idd, je geheugen moet het aankunnen. Maar waarom probeer je het niet gewoon :?

Edit: maar als ik me niet vergis was de max FSB van een P1 mobo 66 Mhz, dus ben zowieso al bang dat je dat niet gaat redden.

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 30-01-2006 12:10 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zolang je ervoor zorgt dat het gebruikte geheugen ook op 100MHz loopt en hierdoor niet instabiel wordt kan er niet veel misgaan. De uiteindelijke kloksnelheid van de processor blijft gelijk :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Heb je de multiplier van 2 wel beschikbaar?

Verwijderd

Volgens mij gaat alles sneller als je de FSB snelheid verhoogd. Een multiplyer van 2 is niet beschikbaar. Je zal hierdoor je processor overclocken maar ook je PCI bus.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:14:
Volgens mij gaat alles sneller als je de FSB snelheid verhoogd. Een multiplyer van 2 is niet beschikbaar. Je zal hierdoor je processor overclocken maar ook je PCI bus.
Een supersocket7 bordje (ik ga ervan uit dat de TS die heeft) heeft echt wel wat pci divider mogelijkheden aan boord. Gewoon proberen dus.

Verwijderd

The_Eagle schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:09:
Lijkt me dat je mobo dat ook moet ondersteunen. En idd, je geheugen moet het aankunnen. Maar waarom probeer je het niet gewoon :?

Edit: maar als ik me niet vergis was de max FSB van een P1 mobo 66 Mhz, dus ben zowieso al bang dat je dat niet gaat redden.
Je kunt een super socket 7 mobo nemen, zo heb je wel een FSB van 100Mhz.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 14:08
Vroeger vaak zat gedaan, met een 100 fsb mobo (k6-2 etc..). Je PCI loopt dan ook weer gewoon op dezelfde MHz. Het heeft overigens dus alleen zin als je ook 100MHz SD-Ram hebt, met EDO moet je echt niet verder dan 83 :) Overigens absoluut wel een verschil op dezelfde totaal MHz. Het kan wel zijn dat je proc dan niet meer stabiel is, een niet MMX serie heb ik er vaak zat moeite mee zien hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Carel op 30-01-2006 12:21 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
100 MHz FSB op een Pentium 1 zal je niet halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan aan 'n supersocket 7 mobo'tje komen... een ga-5ax van gigabyte. Daar kan je wel 2*100 mhz op instellen. 't Probleem is alleen dat een p200 mmx officieel max. 66 mhz fsb aankan...

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
een pentium 1 mmx 200 kan hoog ,heel hoog , ik denk zelfs dat ie met een multi van 3 nog gaat werken ,

een multi van 2 en een fsb van 100mhz moet normaalgezien geen enkel probleem zijn , mist je moederbord het trekt

Out of the box? What box? There is no box.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het eens? 8)7

Neem eens de FAQ van Tweaking & Cooling Algemeen door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.