Op onze Windows 2003 SBS server draaien keurig VirusScan Enterprise 8.0i en GroupShield 6.0.2. De afgelopen tijd liep de schijf waarop McAfee geïnstalleerd staat wel heel erg snel vol door de logbestanden in ..\Network Associates\McAfee GroupShield\bin. Ik heb heel wat handmatig weggegooid, maar na één week is de map weer een GB gegroeid. Het gaat dan met name om grote logs van RPCServ (sommige zijn een paar honderd MB), en om zeer grote aantallen kleinere logbestanden van RunScheduled, epoPlugin en UpdateCallback.
Dat lijkt me niet de bedoeling. De Detected Items Database en de Product Log Database zijn in te stellen via de interface van GroupShield, en bij VirusScan is de grootte van het activiteitenlogboek configureerbaar. Maar ik kan nergens terugvinden hoe ik de bovengenoemde logbestanden moet limiteren.
Dat lijkt me niet de bedoeling. De Detected Items Database en de Product Log Database zijn in te stellen via de interface van GroupShield, en bij VirusScan is de grootte van het activiteitenlogboek configureerbaar. Maar ik kan nergens terugvinden hoe ik de bovengenoemde logbestanden moet limiteren.