Toon posts:

Computer wil niet automatisch uit

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T266 Pro2 (4 jaar oud) met een Atlhon 1900 Processor. Alles draait onder Windows XP Home SP2

Als ik uitschakelen indruk dan wordt windows uitgeschakeld. Dit gebeurd naar mijn idee heel snel (binnen een paar seconden) dan hoor ik de klik van de voeding maar hij schakeld eigenlijk te kort uit waardoor het hele systeem weer reboot.

Ik heb het systeem net omgebouwd in een nieuwe kast. In de oude kast de hij het wel goed. Door een gigantische system crash heb ik alles gelijk alles opnieuw geinstalleren en in een andere kast ingebouwd. Computer wordt voor mijn zoon.

Ik had het volgende al gevonden :
Dat komt omdat windows een fout ontdekt en dan je computer opnieuw opstart. Dat opnieuw opstarten kun je veranderen.

Het is een instelling bij System properties, tabje Advanced en dan Startup and Recovery button.

Bij 'System Failure' staat 'Automatically Reboot'. Vink die uit en als je nu af sluit krijg op het einde een (donker)blauw scherm met een fout melding van windows.
Hopelijk heb je wat aan die fout melding...
Ik heb dit geprobeerd maar dit helpt niets. Er worden geen fouten aangegeven.

Het ligt ook niet aan draaitjes die verkeerd zijn aangesloten of degelijke dingen die ik gevonden heb op het forum.

Iemand nog een ander idee.

Ik heb het idee dat hij te snel uitschakeld en daardoor de voeding niet in de gelegenheid steld uit te schakelen maar hij krijgt gelijk weer een punt en daardoro start de boel weer gewoon op.

Wie heeft een oplossing?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens alle wake-on events in de BIOS uit te zetten: Wake on Lan, wake on keyboard enz.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 04:16
Kijk ook even bij de Eigenschappen van Energiebeheer in het Configuratiescherm.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:19

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Aan/uit-knop goed aangesloten of gaar? Misschien even proberen, om wanneer de pc aanstaat deze even los te koppelen van het MOBO.

[ Voor 4% gewijzigd door Lolhozer op 30-01-2006 11:07 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:07:
Aan/uit-knop goed aangesloten of gaar? Misschien even proberen, om wanneer de pc aanstaat deze even los te koppelen van het MOBO.
Heb ik geprobeerd maar help niet.

Verder bij energiebeheer gekeken en in bios. Niets bijzonders te zien.

Andere ideeën?

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 20:12
Komt dit niet door je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dit?

Je hoort dat het moederbord de boel wil uitzetten en de voeding stop ook maar krijgt, althans dat is mijn idee, te snel een puls waardoor deze weer aanslaat. Halve seconde langer en hij was echt uit gegaan.

Is dit wat je bedoeld. De kast is overigen 2 weken oud. Gewoon een goedkoop kastje omdat er bijna niets in moet. Computer voor mijn zoon.
Pagina: 1