Ik heb een MSI K7T266 Pro2 (4 jaar oud) met een Atlhon 1900 Processor. Alles draait onder Windows XP Home SP2
Als ik uitschakelen indruk dan wordt windows uitgeschakeld. Dit gebeurd naar mijn idee heel snel (binnen een paar seconden) dan hoor ik de klik van de voeding maar hij schakeld eigenlijk te kort uit waardoor het hele systeem weer reboot.
Ik heb het systeem net omgebouwd in een nieuwe kast. In de oude kast de hij het wel goed. Door een gigantische system crash heb ik alles gelijk alles opnieuw geinstalleren en in een andere kast ingebouwd. Computer wordt voor mijn zoon.
Ik had het volgende al gevonden :
Het ligt ook niet aan draaitjes die verkeerd zijn aangesloten of degelijke dingen die ik gevonden heb op het forum.
Iemand nog een ander idee.
Ik heb het idee dat hij te snel uitschakeld en daardoor de voeding niet in de gelegenheid steld uit te schakelen maar hij krijgt gelijk weer een punt en daardoro start de boel weer gewoon op.
Wie heeft een oplossing?
Als ik uitschakelen indruk dan wordt windows uitgeschakeld. Dit gebeurd naar mijn idee heel snel (binnen een paar seconden) dan hoor ik de klik van de voeding maar hij schakeld eigenlijk te kort uit waardoor het hele systeem weer reboot.
Ik heb het systeem net omgebouwd in een nieuwe kast. In de oude kast de hij het wel goed. Door een gigantische system crash heb ik alles gelijk alles opnieuw geinstalleren en in een andere kast ingebouwd. Computer wordt voor mijn zoon.
Ik had het volgende al gevonden :
Ik heb dit geprobeerd maar dit helpt niets. Er worden geen fouten aangegeven.Dat komt omdat windows een fout ontdekt en dan je computer opnieuw opstart. Dat opnieuw opstarten kun je veranderen.
Het is een instelling bij System properties, tabje Advanced en dan Startup and Recovery button.
Bij 'System Failure' staat 'Automatically Reboot'. Vink die uit en als je nu af sluit krijg op het einde een (donker)blauw scherm met een fout melding van windows.
Hopelijk heb je wat aan die fout melding...
Het ligt ook niet aan draaitjes die verkeerd zijn aangesloten of degelijke dingen die ik gevonden heb op het forum.
Iemand nog een ander idee.
Ik heb het idee dat hij te snel uitschakeld en daardoor de voeding niet in de gelegenheid steld uit te schakelen maar hij krijgt gelijk weer een punt en daardoro start de boel weer gewoon op.
Wie heeft een oplossing?