[w2k3] login script werkt half

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb in de active directory bij de users een loginscript een loggedin.bat draaien. Deze staat op \\server\scripts$\loggedin.bat

Het script maakt op een andere share een bestandje aan.
Op zich werkt dit prima als er ingelogd wordt. Maar soms wordt het script niet uitgevoerd bij het inloggen en is er dus geen bestandje.

Kan dit misschien iets met cache te makenhebben? Of dat het netwerk niet op tijd goed functioneerd, zodat de share nog niet te bereiken is en het bestandje niet weggeschreven kan worden?

Ik heb al wat dingen gevonden over een netlogon map en \\server\sysvol\domein\scripts\ maar in principe werkt bovenstaande share map ook. Alleen af en toe dus niet. Of is het verplicht om toch die \\server\sysvol.... map te gebruiken?

I'll be back

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Het zal niet verplicht zijn, maar ik zou gewoon de \\server\netlogon share gebruiken en bij alle gebruikers controleren of de naam van het batchbestand goed ingevuld staat bij loginscript....

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je deze key veranderd
HKEY_CURRENT_USER \Software \Microsoft \Windows \CurrentVersion \Policies \System]
RunLogonScriptSync = 1
Zou je systeem moeten wachten totdat het loginscript klaar is.
Misschien dat er soms te snel ingelogd wordt en dat het script nog niet helemaal klaar is.
Dit werkt in win2k zo weet niet of dit dan ook echt van toepassing is op win2k3 maar ja je kan het altijd proberen :)