[excel] cellen vergelijken*

Pagina: 1
Acties:
  • 960 views sinds 30-01-2008

• ChaZy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08 19:47
ja ik kon er niet echt een goede titel voor verzinnen, maar dit is mijn vraag:

als ik bv. een waarde in cel a3 heb staan en een waarde in c3 dan wil ik deze waarde controleren of ze gelijk zijn... dat is niet zo moeilijk dat is wel gelukt maar nu wil ik als deze waarde gelijk zijn, dat er een waarde van een andere cel gekopieerd wordt naar de cel waar ik de =als() functie uitvoer.

ik had dit als begin: =als(;;A3=C3) dan krijg ik ik als uitkomst WAAR maar ik wil dat als de uitkomst WAAR is, dat er een waarde uit een andere cel komt te staan...

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben...

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Stel dat je, als A3 gelijk aan C3 is, de waarde uit B3 in je cel wilt hebben en anders niets:
=ALS(A3=C3;B3;""). In jouw instellingen kan het zijn dat je de puntkomma moet vervangen door een komma. De aanhalingstekens zorgen ervoor dat er niets te zien is ipv "FALSE".

• ChaZy
Okee daar ben ik ook net achter gekomen ;) niet zo moeilijk dus... nu de volgende...

ik heb twee bladen met artikelnummers ze staan niet op volgorde ofzo wat ik nu wil (weet niet of het mogelijk is) is dat de twee lijsten met elkaar vergeleken worden op artikelnummer, dus als ik er in de ene lijst een artikel nummer voorkomt die op de tweede lijst ook staat dan moet de waarde van een andere cel op blad twee in het eerste blad komen te staan.... beetje duidelijk ? :|

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Bekijk de excelhelp van de functie VERT.ZOEKEN eens. Die doet precies wat je nodig hebt.

• ChaZy
aa bedankt ik ga even kijken :D

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nieuwe ronden nieuwe kansen :)
Dit wordt een rommeldraadje; zo'n verzameltopic kennen we niet. Dus open voor een andere vraag een nieuw topic, maar kijk eerst in de search naar vert.zoeken / vlookup, want ik denk dat dan je vraag wel beantwoord is.*

offtopic:
titelfix

*maar dat heeft onkl ook al geroepen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 30-01-2006 11:29 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.