Toon posts:

High Definition trailers haperen na een minuut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een paar High Definition trailers van de Xbox 360 gedownload. Deze trailers komen van de microsoft website. Als ik deze trailers afspeel dan gaat dat ongeveer een minuut goed. Daarna begint het beeld te haperen. Het geluid loopt dan wel gewoon door.
Ik heb verschillende spelers geprobeerd. Windows Mediaplayer 10, VLC player, TCPMP. Bij iedere speler gebeurt hetzelfde. Ook als ik bij TCPMP de buffergrootte aanpas is het problem niet verholpen.
Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb dit forum al afgezocht, maar heb tot dusver niks kunnen vinden. Als er over dit probleem toch al een topic bestaat dan zou ik het op prijs stellen als ik daarvan de link zou kunnen krijgen.

Systemspecs:

AMD 64 3200+
Asus K8N-E Deluxe
1 Gb Kingston PC3200
Geforce FX5900

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
heb je ze echt gedownload of gewoon gestreamd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze echt gedownload.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kijk eens naar je task manager als je een film opstart. Let dan dus vooral op processor en geheugen gebruik/verbruik. Als hij namelijk begint met virtuele geheugen (harde schijf) aan te spreken heb je te weinig geheugen voor hetgeen je allemaal bent aan het doen op je pc. Ik kan me voorstellen dat als ie je hd begint te gebruiken als geheugen dat de boel gaat haperen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dukey op 30-01-2006 11:04 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken. Er wordt wel gebruikt gemaakt van het virtuele geheugen, maar ik heb dan nog voldoende intern geheugen vrij. De processor belasting zit tussen de 30 en 50 %.
Zodra het beeld begint te haperen zakt het processor gebruiknaar zo'n 20% gemiddeld. Verder zie ik geen veranderingen.
Als ik, zodra het beeld begint te haperen, het filmpje even een tijdje pauzeer dan kan ik daarna weer een minuutje verder kijken voordat ie begint te haperen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 11:17 ]

• Dukey

Dukey

Staat de cache aan bij je hd's?
Bij gebruik pata schijven, heb je 80-aderige kabels?
Hoe warm wordt de videokaart tijdens films (misschien dat ie in een beveiliging schiet)?

Heb je dat cool&quiet aanstaan voor je cpu? Wellicht dat je cpu z'n snelheid verlaagt terwijl je dat niet wilt in dit geval.

Ik noem maar wat dingen wat je kunt controleren, wilt niet zeggen dat allemaal correcte informatie is ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Cool&Quiet staat uit. Videokaart heb ik inmiddels niet meer overgeklokt en zit tussen de 50 en 55 graden. Ik gebruik 80 aderige kabels.
Maar waar kan ik kijken of de cache aan staat?

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:21:
Cool&Quiet staat uit. Videokaart heb ik inmiddels niet meer overgeklokt en zit tussen de 50 en 55 graden. Ik gebruik 80 aderige kabels.
Maar waar kan ik kijken of de cache aan staat?
Bij de "device manager", vervolgens "disk drives", rechtermuisklik hd properties, policies.
Daarna ff checken of DMA aanstaat bij "IDE ATA/ATAPI controllers" (rechtermuisklik "primary" of "secondary" en dan "advanced settings"). Daar moet bij beide kanalen "Ultra DMA" of "Multiword DMA" staan oid. Iig geen "PIO modus".

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat Ultra DMA en Enable Write Caching staat aangevinkt. Enable Read Caching kan ik niet aanvinken.

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:40:
Daar staat Ultra DMA en Enable Write Caching staat aangevinkt. Enable Read Caching kan ik niet aanvinken.
Hmm, ik zou eens andere proberen en dan vooral bekijken of er een verschil optreedt bij filmpjes die 720p of 1080p zijn. http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Er treed geen verschil op. Bij 720p begon ie zelfs bij 40 sec. al te haperen. Maar dat zal wel toeval zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Stom stom stom!

Laatst was ik wat aan het klooien met het beperken van de cpu ussage voor bepaalde programma's. Ik heb er nooit meer bij stilgestaan dat daar een standaard instelling in zat die alles tot een bepaald percentage beperkte. Nu ik dat uitgeschakeld heb draait alles perfect.
Mijn excuses. Dit draadje mag gesloten worden.
Pagina: 1