Toon posts:

te warm geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Als ik de cijfertjes bekijk van mijn PC zie ik prima temperaturen voor mijn processor, moederbord en hardeschijf. Alle drie zo rond de 33 graden na een hele dag pruttelen (wat internetten en de hele tijd aangestaan om te downloaden)
Echter ik zie ook dat e e n geheugenstrip een temperatuur heeft van 82 graden… Dit vind ik dan weer wat aan de extreem hoge kant.
Normaal? Of is er iets aan de hand?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waar lees je die temperaturen uit? Want geheugen heeft geen temperatuursensors voor zo ver ik weet (met uitzondering van het geheugen van sommige grafische kaarten) :)

Verwijderd

Hoe zie jij de temperatuur van je geheugen?(Corsair Pro?)
Misschien is de temperatuur in Fahrenheit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens an het geheugen gevoeld of het echt zo warm wordt (82C voel je ook door enkel je hand er boven te houden, hoef je het echt niet voor aan te raken).

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
offtopic:
Ik zie in je signature dat je een 9800Pro zoekt, ms is dit wat voor je!

Verwijderd

Topicstarter
temperaturen krijg ik via Everest Home

is in celcius

heb nog niet gevoeld maar dat zal ik nog wel s gaan proberen!

Overigens heb ik er twee stripies in zitten van 512 mb echter wordt er maar eentje met temperatuur vermeld. Weet niet of dat nog wat betekent maar vermeld t maar fftjes

Oja ook nog interessant; vanacht pc laten afkoelen en vanochtend na opstarten meteen gekeken dan zie ik dezelfde cijfers. Dus geheugen zou meteen al weer zo heet zijn. Dat lijkt me sterk toch?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lijkt me inderdaad sterk. Ga gewoon eens voelen aan je geheugen, als je er je vinger op kunt houden dan is hij zeker niet te warm. Probeer ook eens een ander programma om je sensors uit te lezen. :)

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
heb nog niet gevoeld maar dat zal ik nog wel s gaan proberen!
Dat zou ik dus niet doen! :9 [/quote]
Oja ook nog interessant; vanacht pc laten afkoelen en vanochtend na opstarten meteen gekeken dan zie ik dezelfde cijfers. Dus geheugen zou meteen al weer zo heet zijn. Dat lijkt me sterk toch?
Everest kan de temps van het geheugen niet uitlezen! (omdat het geheugen gewoonweg geen temperatuursensor heeft) Dus lijken mij die waarden wat je zegt helemaal niet te kloppen. Post anders eens een printscreen van die temps.
Ik denk dat je je ook zorgen maakt voor nix. Want als je pc normaal opstart en geen spontane reboots geeft, is alles dik in orde 8)

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat het een fout is omdat je geheugen geen tempsensor heeft ;)

Dus maak je geen zorgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Da s prettig te horen (net als jullie super snelle respons trouwens)

Zal vanavond iig nog even kijken of de stripjes 'vrij' hangen en er geen kabel of zo overheen ligt

En anders... Dus geen zorgen om maken en da s fijn om te horen

ps inderdaad geen rare reboots of wat dan ook...
Pagina: 1