Toon posts:

PC gaat niet aan, alleen standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een probleem, eerst sloeg telkens mn pc vast vorige week.
Ik d8 eerst dat het mijn koeler van de vga was omdat die een zooi herrie maakte kast tevens overgezet in mn nieuwe kast nieuwe koeler erop aan hoppa niets dus, gewoonweg helemaal niets alleen 1 lampje.
Dit was het lampje naast de baterij, ik had toen alleen de cpu en zown extra aansluiting voor de cpu.
Maar echt helemaal niets voeding die niet reageerde op de knop mn andere kast geprobeert werkte ook niet.
Toen volgende dag pc weggebracht naar funprice, die me later op de dag konden melden je mobo is defect naja goed, naar de winkel soort gelijk mobotje gehaald ingebouwd nop nada nog steeds niets dus.
Dus nu vraag ik mij af wat doe ik of wat gaat er fout,

mn specs

Amd 64 3200+ socket 754
K8N-E deluxe na vervanging ging dit naar een K8N-E
2x512 mb 3200 dane elec
1x s-ata 250 gb maxtor
1x p-ata 80gb wdc
GF 6800GT V9999

Forton 400WATT voeding, net een week oud.

Help me uit deze rotzooi aub anders gaat ie gewoon weer terug....

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik zou zeggen, ga zoiezo terug met die pc.
Zij hebben je gezegd dat het het mobo was, maar uiteindelijk is dit niet zo.
Neem aan dat je garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Jah idd ik heb nog garantie ut kan toch niet zo zijn dat dit nieuwe mobo kapot bij levering dat zou mooi *** zijn, maargoed

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom zou dat niet kunnen? 8)7

• Arunia
  • Nu online
De reden dat ik zeg dat je er gewoon mee terug moet gaan, is niet zozeer dat je mobo misschien kapot is, maar eerder dat ik denk dat ze verkeerd gekeken hebben en dat het misschien toch iets anders kan zijn.
Waarom zou je zelf moeilijk hiervoor gaan doen terwijl je al naar een pc zaak bent geweest. Laat ze hier maar garantie voor geven.
Gewoon teruggaan en zeggen dat de pc nog steeds hetzelfde probleem heeft.

Overigens, weet je zeker dat de voeding het gewoon goed doet? Ik heb gelezen dat je je spul in een andere behuizing hebt gedaan, maar is de voeding meegegaan, of zat er in die behuizing al een voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is meegegaan en die heeft het nog prima gedaan vant weekend, jah naja goed ik ga idd gewoon terug maar ik hoor net van een collega dat je op je voeding een boot kan faken, door op je atx stekker 2 contacten te verbinden, iemand enig id hoe dat werkt want dan kan ik dat zelf testen.

Mvg Mark

• Arunia
  • Nu online
Het kan dus gewoon zijn dat je voeding niet goed meer is.
Ikzelf heb ook weleens hier de opmerking gemaakt dat het pas geleden nog werkte, maar ja. Stuk gaan kan namelijk altijd.

Een boot kun je faken, maar ik heb geen idee welke verbindingen het zouden moeten zijn.

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Vastlopers worden ook regelmatig door geheugen veroorzaakt hoor, haal eens een geheugen uit je systeem en probeer hem dan eens stabiel te draaien, werkt het niet probeer je alleen de ander te draaien. Mochten ze heeel misschien allebei instabiel zijn kan je ook even memtest draaien.

• Goat
  • Laatst online: 24-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:54:
Voeding is meegegaan en die heeft het nog prima gedaan vant weekend, jah naja goed ik ga idd gewoon terug maar ik hoor net van een collega dat je op je voeding een boot kan faken, door op je atx stekker 2 contacten te verbinden, iemand enig id hoe dat werkt want dan kan ik dat zelf testen.

Mvg Mark
Je kunt dit doen door de groene draad met een zwarte te verbinden. Vervolgens stroom op de voeding en dan zou hij moeten werken. Werkt het niet, is je voeding waarschijnlijk kapot.

[ Voor 54% gewijzigd door Goat op 30-01-2006 09:24 ]

• Arunia
  • Nu online
densoN schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:23:
Vastlopers worden ook regelmatig door geheugen veroorzaakt hoor, haal eens een geheugen uit je systeem en probeer hem dan eens stabiel te draaien, werkt het niet probeer je alleen de ander te draaien. Mochten ze heeel misschien allebei instabiel zijn kan je ook even memtest draaien.
Het systeem doet helemaal niets, alleen een lampje op het moederbord.
dus het geheugen testen heeft imho niet echt veel zin.
Alhoewel hij voor zover ik uit z'n OP kan opmaken, wel alles er zo'n beetje uit gehad.

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb alleen mn geheugen en cpu in het systeem zitten voor de rest helemaal niets, maar ik zal idd ff die voedings kabels verbinden.

Bedankt voor de tips.

• densoN
  • Laatst online: 14-05 18:46
NielsOveres schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:29:
[...]

Het systeem doet helemaal niets, alleen een lampje op het moederbord.
dus het geheugen testen heeft imho niet echt veel zin.
Alhoewel hij voor zover ik uit z'n OP kan opmaken, wel alles er zo'n beetje uit gehad.
oke dan ga ik er even vanuit dat helemaal niks ook maar draaid (voeding/processor/vga ventilatie)
en als ik je verhaal nou goed begrijp deed je systeem ineens niks meer en heb je hem terug gebracht, en hebben ze mobo vervangen en doet ie nog steeds niks? of heb je het nou over die vastlopers die nog steeds aanwezig zijn?

Verwijderd

Topicstarter
jah naja goed ik heb hem zelf vervangen, maargoed das ook het probleem niet das niet zo moeilijk zit ook niets achter ofzo daar heb ik wel goed opgelet, maar idd mn systeem reageert helemaal niet meer.
Niet met vorige mobo en ook niet met nieuwe dus mocht het mn voeding zijn ga ik ff terug naar de funprice.....

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Hou er rekening mee dat als je je voeding op die manier test hij daarvan kapot kan gaan! Voedingen vinden het absoluut niet leuk om zonder belasting aangezet te worden.

Gewoon terug naar de winkel en hun met een andere voeding je PC laten testen. DDoet ie het dan wel, weet je precies waar de oorzaak zit (je voeding dus). Als ik het verhaal ook zo lees lijkt me de hoofdverdachte je voeding.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
jah je hebt gelijk, ik ga hem gewoon terug brengen.

Bedankt allemaal
Pagina: 1