Toon posts:

Iiyama HM204DT, zwarte streep in beeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een tweedehands Iiyama HM204DT gekocht, 't scherm is 2,5 jaar oud en er zit nog een half jaar garantie op bij MyCom in A'dam. De verkoper had de doos niet meer, dus daar ben ik ook niet meer zeker van. Om iig even mijn probleem te beschrijven;

Gisteren heb ik 'm aan gezien, en 't zag er allemaal geweldig uit, dus ik zag die strepen niet, of mischien waren die er helemaal wel niet. Want ik heb 'm op ze kop vervoert zodat de voet niet in de autobank zou drukken, Zo heeft ie ongeveer 2,5 uur gestaan. Kan 't zijn dat er toen wat kapot is gegaan?

Ik zie namelijk boven en onder, op precies de zelfde afstand van de onderkant van 't scherm, als van de bovenkant, twee zwarte strepen lopen. Heel erg dun, dus mischien 1px groot, maar wel zichtbaar, en nogal irritant als je weet dat 't er zit. Je kan ze bijna niet zien namelijk.

Weet iemand mischien wat 't probleem is, of 't mischien te verhelpen is, en of ik hier mischien nog mee terug kan gaan voor garantie.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Een collega van me had precies het zelfde, en ik zag dat en zei er iets over, maar dat schijnt bij die schermen normaal te zijn... (dat is de reden dat ik zo'n scherm niet wil, ik irriteer me er mateloos aan)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Iiyama staat dat ze 3 jaar lang garantie geven, en omdat de monitor nog maar 2,5 jaar oud is, heb ik kans dat ik een nieuwe of vervangend model krijg. Effe mailen.. (ik laat 't weten of 't lukt)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je waarschijnlijk ziet zijn de stabilisatiedraden oid die in die schermen lopen. Dat hebben alle monitoren met een vlakke beeldbuis die op die manier gebouwd zijn. Is niets defects aan, dat hoort gewoon bij zo'n monitor (en geloof me, zoiets valt na een week totaal niet meer op).

Verwijderd

Trinitron beeldbuis, dat is normaal

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wees blij dat die lijnen er zitten, anders zou je beeld krom trekken :)
het zijn id stabiliteitsdraden.

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Lol, en ik heb Iiyama al gemailt dat er wat defect was. Nou ja, ik zal wel 't zelfde antwoord krijgen. Bedankt iig.

Ik heb niks hierover kunnen vind op Google. :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb hier twee IIyama Vision Master Pro 450 schermen, die ook van die "stabiliteits" draaden hebben, maar ik moet er toch echt moeite voor doen om ze te zien. Het zijn heel smalle kleine draadjes die horizontaal door je scherm lopen. Zowel boven als onder. In mijn geval dus nauwelijks te zien.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1