[phpBB] caching activeren.

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 18:39
Ik heb sinds kort het phpBB plus forum draaien. Maar soms is dat wat traag. Nu opperde iemand dat je caching kunt activeren.
Zover ik kan zien zit deze mogelijkheid niet op het forum of moet dat op de server gebeuren?
Mogelijk is er een scripthack voor? Had al gezocht met google maar kon niet iets concreets vinden.
Misschien dat iemand hier ervaring ermee heeft?

Verwijderd

Ga naar Admin panel, Configuration, en enable Gzip Compression.

Als het daarna nog traag is volgens jou zou ik kijken voor een andere webserver ;)

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 18:39
ik had idd gzip gisteren aangezet maar dat is iets anders dan caching. En NXS staat niet bekend als trage serverprovider.

Verwijderd

Maar hoe bedoel je precies dan dat je forum traag is?

En kan je ook defineren waarom er die caching voor phpbb zou moeten zijn?

Ik draai zelf ook een PhpBB fora maar dat gaat gewoon goed, snelle host (redbus) en gewoon een usert of 30. Phpbb kon niet echt makkelijk omgaan met een x aantal users had ik gelezen.

Heb je ook de laatste versie van phpbb?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je dan zelf allemaal al geprobeerd? Zit de server zelf misschien aan een max qua resources? Draait er een andere service op die veel resources eet? Is er iets anders waar we rekening mee moeten houden? Vertel het ons.

We kunnen alleen aan de hand van een vage omschrijving zonder enige details over de server, softwareversies en such niks zeggen over dit probleem. Lees de Software Algemeen - Beleid nog eens goed door, want we zien je topicstart graag met wat relevante info als inhoud :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij kent PHPBB geen eigen caching functies.
Daarvoor moet je dan in PHP wezen volgens mij, of je webserver...

Invision PowerBoard kent wel eigen cachingfuncties btw.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1