.eu domeinnamen sunrise niet eerlijk

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04

aex351

I am the one

Topicstarter
Laatste tijd zit ik het zo een beetje te volgen en moet zeggen dat het toch helemaal niet eerlijk is dat alleen bedrijven als eerste de .eu domeinnamen mogen registeren. Het is de bedoeling dat ze hun bedrijfsnaam etc vast leggen maar het lijkt er meer op dat ze elk mogelijk aantrekkelijke domeinnaam proberen vast te leggen.

Neem als voorbeeld cool.eu en wat zien we? een idioot domeinnaam bedrijf die het wilt hebben
En blijkbaar vinden ze zich zelf ook een idioot aangezien ze ook fool.eu willen registeren.

En zo zijn er nog meer bedrijven die verdwaald zijn, zoals "volkswagen" die een compleet ander domeinnaam probeerd te registeren.

Hoe denken jullie hierover ?

< dit stukje webruimte is te huur >

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat er domeinboeren zijn die op die manier alvast domeinnamen vast willen leggen om ze tegen woekerprijzen door te verkopen, dat viel natuurlijk te vewachten. Maar ik waag het te betwijfelen dat een bedrijf als Volkswagen er geen redenen voor heeft om een bepaalde domeinnaam te registreren. Misschien heeft een nieuwe productlijn wel een code/werknaam die jij niet kent? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

aex351 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 02:59:
Laatste tijd zit ik het zo een beetje te volgen en moet zeggen dat het toch helemaal niet eerlijk is dat alleen bedrijven als eerste de .eu domeinnamen mogen registeren.
Ik vraag me af wat een particulier met een .eu domein moet :?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

PcDealer schreef op maandag 30 januari 2006 @ 04:07:
[...]

Een website op het net gooien, ik bedoel je kiest normaal gesproken je domein voor je publiek.
Als je een nederlandse site hebt dan ga je toch ook geen .us domein nemen?
Dan neem je NL, en als je dus gewoon publiek uit heel europa wilt dan ga je voor een eu domein :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-02 22:13

Brons

Fail!

Is het niet zo dat alle aanvragen eerst getoetst worden? Dus dikke kans dat die domeinboer mooi pech heeft en een 'echt' bedrijf cool/fool.eu krijgt.

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
en daar komt bij dat je ook nog eens formulieren moet overhandigen van bijv. de kvk en octrooibureaus en dergelijke om aan te tonen dat jij als bedrijfszijnde de rechtmatige eigenaar bent van die betreffende naam. Kan me niet voorstellen dat er een bedrijf is die de naam "cool" of "fool" in zijn bezit heeft.

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Qui-Gon Jinn schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:43:
en daar komt bij dat je ook nog eens formulieren moet overhandigen van bijv. de kvk en octrooibureaus en dergelijke om aan te tonen dat jij als bedrijfszijnde de rechtmatige eigenaar bent van die betreffende naam. Kan me niet voorstellen dat er een bedrijf is die de naam "cool" of "fool" in zijn bezit heeft.
Coolcat ;)

best leuke kleren trouwens :)

Deliriant isti Romani.

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Saryon schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:45:
[...]

Coolcat ;)

best leuke kleren trouwens :)
damn....daar heb jij weer gelijk in... 8)7 Of euh wat dacht je van CoolBest (dat drankje)

Verwijderd

Brons schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:59:
Is het niet zo dat alle aanvragen eerst getoetst worden? Dus dikke kans dat die domeinboer mooi pech heeft en een 'echt' bedrijf cool/fool.eu krijgt.
Klopt, deze domeinnamen gaan eindelijk een keer op de eerlijke manier vergeven worden. Ben ik even blij met mijn Merkenregistratie :D

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14
In de eerste sunrise gaat het er alleen om of iets als een merk is geregistreerd. Dat is bij zowel fool als cool het geval (of het lijkt zo, iig)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Ik heb net gekeken (en natuurlijk alvast een preregistratie gedaan), maar bedrijven kunnen alleen aanspraak maken op namen waar ze een wettelijk recht op hebben. Ik denk dat we van domeinboeren dus weinig te vrezen hebben in de Sunrise (I en II) fase.

Waarschijnlijk zullen ze wel bergen en bergen domeinen registreren in de Land Rush fase, dan hebben ze echter evenveel kans als ieder ander op een willekeurige naam. Als je een .eu wilt, is het waarschijnlijk wel zaak om nu alvast een prereg te doen (iig voor 1 april), als je daarna nog een makkelijke naam wilt die nu al als .nl, .com of .net bestaat, vis je waarschijnlijk achter het net.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Gerco schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:57:
Ik heb net gekeken (en natuurlijk alvast een preregistratie gedaan), maar bedrijven kunnen alleen aanspraak maken op namen waar ze een wettelijk recht op hebben. Ik denk dat we van domeinboeren dus weinig te vrezen hebben in de Sunrise (I en II) fase.
Uhm.... Sunrise I is al bijna afgelopen hoor :z

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:00:
Uhm.... Sunrise I is al bijna afgelopen hoor :z
Ja? en?

We hebben nog altijd Sunrise II, die tot april loopt. Daarna mogen wij particulieren pas gaan reggen. Aangezien ik de domeinboeren ervan verdenk om zowat elke nette .com naam gelijk als .eu te reggen blijft het zaak om je particuliere naam te prereggen.

Nog beter is een eenmanszaak oprichten, iets nutteloos gaan verkopen en dan je .eu te reggen in Sunrise II, maar dat kost wel een paar centen meer.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:03
Gerco schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:10:
[...]

Ja? en?

We hebben nog altijd Sunrise II, die tot april loopt. Daarna mogen wij particulieren pas gaan reggen. Aangezien ik de domeinboeren ervan verdenk om zowat elke nette .com naam gelijk als .eu te reggen blijft het zaak om je particuliere naam te prereggen.

Nog beter is een eenmanszaak oprichten, iets nutteloos gaan verkopen en dan je .eu te reggen in Sunrise II, maar dat kost wel een paar centen meer.
Handelsnaam toevoegen aan kvk inschrijving van vriend/kennis/jezelf is ook een optie. Kost ook nog minder bij validatie dan een kvk controle ;)

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Speedener schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:23:
Handelsnaam toevoegen aan kvk inschrijving van vriend/kennis/jezelf is ook een optie. Kost ook nog minder bij validatie dan een kvk controle ;)
Volgens mij is dat niet genoeg, je moet de naam ook actief gebruiken in het handelsverkeer en dat kunnen bewijzen.
In de Land rush fase mag iedereen alle domeinen registreren. Aan de Sunrise-periode mag u echter alleen meedoen als u (of uw klant) een wettelijk recht op de naam heeft. In het geval van een KvK-ingeschreven bedrijf dient u een KvK-inschrijving en een bewijs van het actief gebruik van de naam in het handelsverkeer te overleggen. Dit gebruik kunt u bijvoorbeeld bewijzen in de vorm van facturen en publicaties met de bedrijfsnaam. De domeinnaam moet identiek zijn aan de handelsnaam, waarbij slechts spaties en leestekens mogen afwijken.

[ Voor 48% gewijzigd door Gerco op 30-01-2006 10:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PcDealer schreef op maandag 30 januari 2006 @ 04:07:
[...]

Ik ga er 1 april bij zijn hoor :z

Voor iemand wiens leefwereld niet voorbij de winkel-op-de-hoek reikt is een .eu domein niet bijzonder interessant, maar voor mensen die Europa-breed actief zijn (ook op persoonlijk vlak) is het wel mooi - ik ben geen Engelsman, ik ben geen Nederlanders, ik ben wel Europeaan :D

Als underscores toegestaan zijn staat binnen 3 maanden www.dion_b.eu online ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

.eu ? Ik heb mijn achternaam al als .nl :D

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> IT

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik vind dit juist goed.

Ik werk voor een bedrijf dat z'n naam in heel europa gedeponeerd heeft, maar bijna wekelijks krijgen we af te rekenen met flauwe plezanten die proberen onze domeinnaam weg te kapen door valse registraties enzo te starten. gelukkig is dat niet erg, maar zo heb ik vernomen dat een week na onze sunrise aanvraag (die gelukkig goedgekeurd is) er iemand anders ook geprobeerd heeft dezelfde domein aan te vragen :s

Lang leve sunrise ;)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hier zelf ook naar gekeken al maar mijn host hanteert momenteel hoge prijzen voor .eu domeinen. Ik heb een KvK inschrijving en kan aantonen dat dit gebruikt word maar t zijn de kosten. Verwacht niet dat de domeinen die ik graag wil al bezet zijn tijdens Sunrise I en II. En als dat wel zo is hou ik t bij het .nl domein...

Verwijderd

g00fy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:47:
Ik heb hier zelf ook naar gekeken al maar mijn host hanteert momenteel hoge prijzen voor .eu domeinen. Ik heb een KvK inschrijving en kan aantonen dat dit gebruikt word maar t zijn de kosten. Verwacht niet dat de domeinen die ik graag wil al bezet zijn tijdens Sunrise I en II. En als dat wel zo is hou ik t bij het .nl domein...
Iemand met een merknaam heeft voorrang op jou helaas.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:49:
[...]

Iemand met een merknaam heeft voorrang op jou helaas.
Voor de berg kosten die erbij komen kijken wacht ik dus nog even tot april.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

dion_b schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:44:
Als underscores toegestaan zijn staat binnen 3 maanden www.dion_b.eu online ;)
Je zal het met een iets hoger streepje moeten doen vrees ik ;)

Verwijderd

g00fy schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:57:
[...]

Voor de berg kosten die erbij komen kijken wacht ik dus nog even tot april.
Kosten zijn niet zo vreselijk hoog, dat was Sunrise I

Merk aanvragen kost geld, maar niet de halve wereld. Echter duurt dat nu te lang voor je, ook in spoed-versie.
Pagina: 1