PSX spellen en producers

Pagina: 1
Acties:

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43
in deze thread (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/110727) valt het mij op dat de genoemde spellen vrijwel allemaal van japanse producenten afkomen ... zou dit toeval zijn, of zijn japanners gewoon beter in het ontwikkelen van een goede game voor de console ...
wel vreemd dat er bijna geen enkel spel voor de pc succesvol is dat van japanse makelaardij is

wat zou de verklaring hier voor zijn ?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

PC-spellen zijn meestal FPS en RTS en race.
Console-spellen zijn meestal beat'm up, shoot'm up, platform en race.

Op de console zijn vaak ook meer spellen bedoeld voor kinderen en tieners.
Op PC meer voor volwassenen en iets oudere tieners.

Deze verschillen zijn denk ik de grootste oorzaak.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:01

JK

Gelul !! Van Japanse spellen zijn er maar een paar ECHTE uitblinkers... Metal Gear Solid van Konami bv... dat is echt een retegoed spel.. heb je Japanse demo toen tig-maal gespeeld, toen de Amerikaanse versie uit was, een paar maanden voor de Europese release, meteen die gespeeld, en ook tot het einde gespeeld.. weken lang volgens mij.. was echt een vet spel. Maaruh er zijn in Japan meer spellen voor de PSX dan in Europa en Amerika. Je hebt veel rotzooi ertussen zitten. Geloof dat ze wel 500 titels hebben die wij niet kennen. En geloof me, dat is echt k*tzooi !!! Ga een keer naar Thailand op vakantie ofzo, of Hong Kong, en koop wat PSX games voor een paar pietermannen. KOm je thuis, en blijkt het een schijtspel te zijn... lijkt wel 8 bit joh :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

is idd zo dat er veel meer titels uitkomen in azie en US dan hier :(

zo schijtn er dus een Diuble Dragon voor de PSX te bestaan, maar di eben ik nog nooit tegengekomen

en natuurlijk maakt Konami monstergames, met al die experience die die gasten hebben kunnen ze niet anders, net als sega, die maakt ook nog steeds hele vette arcade games, en Capcom, alleen jammer dat er niet zoveel meer geport wordt, terwijl er toch echt wel markt is in europa :(

want ook als ik kijk naar de kwaliteit van de arcade kasten in de speelhal hier, zie ik dat alles racen en schieten is, hier en daar nog een beat em up ala tekken tag tournament maar voor de rest is het weinig soeps

* Bokkie is blij met Callus, Neorage en mame

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |