Toon posts:

[XP] Error textmodesetup bij formatteren voor installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help.. ik heb wel een hele vreemde fout.. ik kan namelijk mn HD niet formatteren via de XP cd..
Zodra ik mn pc opstart met de XP cd.. dan doet dei het heel even.. en dan gaat die alles laden (nog in dos bij blauwe scherm).. en opeens wordt het scherm zwart... en vervlogens helemaal blauw.. en dan doet die niets meer.. zelfde met windows 2000

en het rare is dat ik met windows 98 opstartdiskette wel heb kunnen formatteren en ook windows 98 heb kunnen instaleren.. maar xp en 2000 pakt die niet..

Het ligt niet aan de cd's want ik heb meerdere geprobeerd.. de HD is ook goed.. probleem ligt daar niet want heb meerdere HD's geprobeerd.. en ram geheugen is t ook al niet

Met xp diskettes krijg ik zo een type melding:
Het bestand KSECDD.SYS heeft een onverwachte fout veroorzaakt op regel 5882 (ofzo) in d:\NT\BASE\BOOT\SETUP\SETUP.C.

Waar kan dit nou aan liggen? ik zal morgen een videoclip bijgevoegd van t probleem!

Alvast bedankt mensen!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:58

Tarin

Just plain weird.

De pc van m'n tante wilde destijds in eerste instantie ook geen Windows XP draaien, dat heb ik toen op kunnen lossen met een biosupdate.
Uit wat voor hardware bestaat je systeem verder?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met het testen van je geheugen met memtest86. Vaak als de winsetup erg vage problemen geeft is het verstandig daar eerst te kijken.
Enne, een videoclip van het probleem? Denk niet dat dat echt toegevoegde waarde heeft wel :P (behalve dat het ons een berg bandbreedte kost).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de topictitel nog even aan, zodat je probleem er iets duidelijker in staat. "HELP" en "Vaag probleem" zegt er niet zo veel over ;)

HELP! XP instalatie mislukt.. vaag probleem! > [XP] Error textmodesetup bij formatteren voor installatie*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een AMD sempron 3000+ processor en een winfast 760gxk8m moederbord..
verder heb ik 2 strips van kingston ram geheugen.. 128 MB en 256 MB.. t is DDR
uhm wat moet ik verder nog vermelden wat egt van belang is?
Ik zal strax ff mn geheugen testen met memtest86.. ik moet nu naar school toe!

Ik heb mn bios al geupdate.. maar of dat ook goe dgegaan is weet ik net zo zeker.. maar denk t wel
Kan via een programma dat ik met mn moederbord gekeregen heb gewoon een liveupdate uitvoeren voor mn bios in windows zelf..

Nogmaals bedankt voor de reacties en bedankt voor het aanpassen van de titel ;)