geen doorstart na nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• badcorne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb het volgende probleem. Na het verwijderen van mijn gf 4600. stop ik in de agp bus een nieuwe 6600gt. Gevolg; pc start op, probeert een boot sector te vinden via mijn floppy drive...die hij niet vind. eerste opstartscherm verschijn en het scherm waar je in kan loggen onder je eigen profoel / naam komt nooit te voorschijn.

Als ik dan de oude videokaart er weer insteek loopt alles als vanouds.

ps opstarten in veiligemodus met de nieuwe videokaart werkt wel.

Hoe kan dit opgelost worden??

voeding is reeds vervangen door een 430 watt exemplaar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gooi eerst de oude drivers er eens af en start dan pas op met je nieuwe kaart. Waarschijnlijk nekt je videokaart op een driver waar hij niet lekker mee overweg kan zodra hij in Windows terecht komt (mits je windows draait natuurlijk).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:19

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Start de computer eens op in veilige modus en verwijder de nVidia Display driver(s).

Druk de nieuwe kaart erin en installeer de nieuwste drivers.

wat die meneer hierboven zegt dus

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 29-01-2006 23:43 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• badcorne
Hoe kan ik die het best verwijderen? ben al aan de gang geweest met detonator remover maar dat werkt niet onder xp.

heb ze toen via configuratiescherm-software (proberen) te verwijderen maar dat gaf geen verschil

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-08 22:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik geloof niet dat het probleem in de drivers zit :/
Wat voor mobo heb je?

Dus als ik het goed begrijp zie je alleen dat XP loading scherm? start de pc wel in safe mode op?

• badcorne
mobo is msi kt3 ultra aru.

Ja in veilige modus kan ik opstarten

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je in safe mode wel normaal kan opstarten is het wel hoogstwaarschijnlijk een driver probleem. Kan je niet bij je system devices je videokaart aanklikken en rechtermuis uninstall doen. En natuurlijk een uninstall van de software in je software lijst en handmatig even controleren of de NVida mappen weg zijn etc. Als je geen system restore aan hebt staan moet het goed komen lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 30-01-2006 00:00 ]

• badcorne
heb daarnet in configuratie-software de driversgedelete... windows start dan niet normaal op. Dus opstarten in veilige modus vindt windows nieuwe hardware..de 6600. drivers vanaf meegeleverde cd installeren. opstarten.....niets.
Weer search for boot sector on floppy. het windows logo en een zwart beeld. wel is er hd activiteit.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zit niet echt mee he ;)
Vanuit je device manager had je ook een uninstall van de videokaart gedaan? staat system restore uit?

En doe gewoon eens een reboot daarna, start je pc wel normaal op (normale modus) zonder dat jij NVdia drivers installeert?

ps: gebruik gewoon de laatste drivers van de NVidia site

[ Voor 43% gewijzigd door n00bs op 30-01-2006 00:15 ]

• badcorne
resultaat blijft tot nu toe hetzelfde.....
zou dat search for boot sector er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik ben nu dus echt radeloos.
Kan nog eens proberen de drivers te verwijderen met jv16...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar geef eens SVP antwoord op alle vragen.

Staat system restore uit?
Kan je booten in de normale modus als je geen drivers hebt geinstalleerd?

Staan je BIOS instellingen wel goed? heb je de laatste BIOS ingeladen van je moederboard

[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 30-01-2006 10:08 ]

• badcorne
Waarom moet system restore uitstaan?
Kan ik dat wel veilig doen. pc komt met de melding dat er geen herstelpunten meer terug te halen zijn, zodat ik het risico loop alles kwijt te raken....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Systemrestore kan proberen een driver rollback uit te voeren op het moment dat je geen driver geinstalleerd hebt, waardoor het ding mogelijk blijft hangen. En systemrestore uitzetten is geen enkel probleem.

Is verder gewoon een verse windows install geen optie?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

je moet toch echt of ALLES eraf halen van driver meuk, en dan echt ook HELEMAAL weg

of je moet windhoos Windows opnieuw installen en zorg dat je eerst je mobo drivers installed en dan pas de gfx drivers

dat je scherm op zwart gaat kan goed zijn dat je kaart een andere uitgang neemt (of de tv-out) dan waar jou scherm op zit, probeer de andere uitgang eens ?

Modbreak:Dat OS van Microsoft heet Windows ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Pollewob op 30-01-2006 12:12 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

badcorne>

Ik gebruik nooit system restore, zorgt alleen maar dat er meer schuifruimte in gebruik is, meer resources gebruikt worden, geeft vaak problemen bij driver installaties en wanneer je een virus/trojan hebt.

Ik hou zelf liever van een goede installatie met alle nodige (en de laatste) drivers en software met alle updates die je altijd gebruikt en hiervan een Image maken. Deze image op een andere partitie zetten en zodra je problemen hebt met je pc zet je de image terug in ~5 minuten.

Verder download ook de laatste BIOS voor je moederboard: http://www.msi.com.tw/pro..._detail.php?UID=11&kind=1 versie 5.7 is de laatste die er staat, ik weet niet welke jij nu hebt, maar als je nooit je BIOS hebt geupdate zou ik dat echt als eerste doen om eventuele BIOS problemen uit te sluiten.

• badcorne
Ik heb ook gedacht aan een andere uitgang. Maar dat moet toch bijna niet kunnen. Ik zie de pc opstarten zie het eerste windows logo en pas de pagina om te kiezen tussen welke gebruiker blijft weg. Pas dan is het beeld zwart.
Ik probeer zo even een aantal dingen uit te sluiten. Vandaar.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

badcorne schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:40:
voeding is reeds vervangen door een 430 watt exemplaar
jah lol en dat zegt wat ??? helemaal niks dus, kan dus ook nog goed zijn dat je gfx kaartje niet genoeg stroom krijgt 8)7

van welk merk is je voeding ? en hoeveel ampere heeft die op de 12 volt lijn ?
heeft deze voeding 1 of 2 12v lijnen ?

heb je meerdere apparaten op 12 volt lijn zitten waar ook die gfx kaart aan hangt ?

heb je uberhaupt wel de molex aangesloten op de videokaart ?

post je voedingswaarden (lol klinkt wel als dat ding achterop het etiket bij eten) eens hier.

dus je 12v 5v etc

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Volgens mij zitten de drivers van je oude ti4600 en je nieuwe 6600GT met elkaar in de knoop (heb je die van je ti4600 voor het installeren van de 6600GT wel goed verwijderd?).
De simpelste en beste manier om dat op te lossen is door windows opnieuw te installeren.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou eerst eens die BIOS update nog doen die ik zei ;)

• badcorne
Sorry foolks, dat het zo lang duurde maar ik ben gisteren van laat to heel laat bezig geweest met die $%&&%^# kaart!
Ik heb het wel zover gekregen dat het spul nu dus normaal boot (heb systemrestore uitgezet, met wat software de drivers compleet verwijderd, en heb in het bios liggen rommelen alsmede alle usb apparaten los gekoppeld omdat ik dacht dat er een irq conflict was)
Kortom ik kan nu normaal booten.

........maar......

Ik heb nu slechts enkele seconde 20 ofzo beeld waarna alles op blauw gaat.
Ik krijg dat vervelende blauwe scherm met die vele witte letters wat helaas te kort in beeld is om het geheel te lezen.
Er gaat dus ergens iets grof mis. Zouden jullie misschien een oplossing weten hiervoor.
Als ik thuis ben zal ik even de bios settings posten, wellicht is daar iets mis.

p.s. over de voeding: een antec 430 watt met 2x 12 volt en maximaal 17 A per 12 volt lijn. Op de grafische kaart (die ik dus heb aangesloten) zitten ook nog mijn 2 cd-dvd drives.

• badcorne
p.s. Een bios update wilde ook al niet lukken maar wat ik kon zien had ik dezelfde bios als die werd aangeboden op de msi site.

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:16

Corpii

Le Tostie

mijn regel?
bij vele mislukkingen: re-install (dwz: van het besturings systeem)
Kans dat je van alles af bent is erg groot.

of je moet nog belangrijke documenten erop hebben staan

[ Voor 28% gewijzigd door Corpii op 31-01-2006 15:04 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou inderdaad ook (hopelijk heb je meer dan 1 partitie) even een backup maken van je "mijn documenten" favourieten, email etc en dan dumpen op je 2e partitie of anders wegfikken (met je andere videokaart erin natuurlijk) en daarna een nieuwe install van XP doen. Alles updates eerst binnenhalen van de MS site, daarna je chipset drivers installeren (via4in1) en daarna de laatste videodrivers.

• badcorne
Hi fooks!
Toch jullie raad maar opgevolgd en heel het spul geformatteerd. Veel is me duidelijk geworden. Zeker nadien ik alles had geformateerd en de msi utilitie wilde runnen om dus de laatse biossen e.d. op te halen...live update..... en weet je wat. Weer blauwe schermen en super craches!

Dus voor mij geen live update meer.

Zit dit nu te typen op een naar het lijkt akelig snel setje. een beeld opbouw van jewelste..maar er staat dan ook nix meer op de pc.

Bedankt voor jullie bijstand. en vaak hele snelle reakties!

Groet,

Corne

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Voortaan gewoon een image maken wanneer je een mooie installatie hebt met al je progjes... zodra er problemen zijn hoef je alleen die image terug te zetten. Scheelt een HELE hoop tijd ;)
Pagina: 1