Toon posts:

CX65 met datakabel DCA-510 problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Allereerst, ik heb google afgestruind, ik heb dit forum afgestruind en ik heb bij siemens alle handleidingen doorgelezen en ik kan mijn probleem niet oplossen.

Mijn probleem is:

Ik heb vrijdag de originele datakabel van siemens gekocht, de DCA-510 voor mijn siemens CX65. Vervolgens heb ik het besturingsprogramma geïnstalleerd, de benodigde software gedownload & geïnstalleerd en alles werkt prima!
Tot vandaag, ik steek de datakabel weer in mijn USB poort en de siemens "Mobile Phone Manager" herkent hem niet meer. Tevens heb ik s25atonce geprobeerd maar deze kan hem ook niet meer vinden. Bij windows apparaatbeheer geeft hij wel gewoon aan dat hij verbonden is (SIEMENS USB Data Cable (COM3)).
Ik heb een heleboel dingen geprobeerd om dit probleem op te lossen, o.a. door het handmatig instellen van de poort / alles automatisch te laten zoeken / PC opnieuw opstarten / Datakabel er weer uit en in / telefoon aan uit en weer aan / enzovoort.

Ik blijf dus zitten met het probleem dat mijn telefoon niet meer herkend wordt, wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook al meerdere USB poorten gebruikt. Hetzelfde resultaat... niks.

Verwijderd

Topicstarter
Door een heleboel opties te proberen heb ik het probleem opgelost door het volgende te doen.

1. Plug de datakabel in een USB poort zonder de telefoon er aan.
2. Start MPM op.
3. Zet de telefoon uit.
4. Hang de telefoon aan de datakabel.
5. Zet de telefoon aan.

Op deze manier is het gelukt om de telefoon te herkennen. Wat ik mij alleen af vraag is of dit wel de bedoeling is. Als er dus iemand is met een betere oplossing dan hoor ik het graag!