Kingston geheugen in slot 1 goed, in slot 2 errors

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 17:00
Hallo allemaal,
Ik heb een raar probleem met nieuw geheugen. Ik heb een asus k8v deluxe moederbord, en een kingston 512 mb pc3200 ddr geheugenstrip. Een tijdje geleden heb ik nog een keer dezelfde geheugenstrip erbij gekocht (echt identiek). Ik had al meteen problemen met de windows installatie, maar door het nieuwe geheugen er even uit te halen en er later weer bij te prikken ging dat toch allemaal goed. Het geheugen werd ook gewoon herkent, geen probleem. Maar nu krijg ik toch wel is last van freezes enz. Dus ik testen met memtest86. Alles bleek goed te zijn toen ik de 2 modules om de beurt testte in slot 1. Alleen toen ik het probeerde in slot 2 kreeg ik errors op de nieuwe module. Ik heb toen de bios geupdate, maar dit heeft niet geholpen. Is het nu zeker dat er iets mis is met dat nieuwe geheugen, of toch niet omdat ik er geen errors op kreeg in het eerste slot op het moederbord? :?
Alvast bedankt!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Geheugenbankjes van je moederbord kunnen ook verrot zijn.

• SaN
ToFast schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:35:
Geheugenbankjes van je moederbord kunnen ook verrot zijn.
Vergeten te vermelden... Oorspronkelijke geheugenmodule geeft geen errors op de 2e geheugenbank.

• SaN
Net na het testen even de nieuwe module in de 2e geheugenbank laten zitten. Ik ging een avi filmpje encoden om te bekijken op mijn mda compact, tegelijk een beetje surfen. Meteen een freeze. Ik denk dat ik hem maar terug stuur, tenzij jullie nog ideeen hebben om ze te testen...