LCD-TV Component over Scart ?

Pagina: 1
Acties:

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 22:11
hallo medetweakers,

Ik heb me van de week een kabel laten aansmeren een Scart naar > Component. Volgens de verkoper zou deze moeten werken op mijn LCD omdat de kabel RGB ondersteunde.

Maar nu het probleem, Ik heb een Sony Bravia V-serie LCD TV met 1 component aansluiting en 2 scart aansluitingen met RGB support. Nu heb ik zowel een xbox en een xbox 360 welke ik over component wil aansluiten, Nu ben ik naar een 'onderdelenhuis' gegaan, waar mij een component naar scart kabel werd aangesmeerd, De verkoper vertelde mij zolang mijn tv een component aansluiting heeft moet deze ook via scart geaccepteerd worden. maar feit is... ik heb geen beeld.

Kan iemand mij helpen om een andere oplossing te vinden? , ik ben het namelijk bue om telkens de kabels te veranderen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
Component kan over SCART op sommige TVs. Let wel dat je onderscheid moet maken tussen component als de fysieke connectie (drie coax stekkers in rood, groen en blauw) en component als signaal. SCART is alleen een fysieke connectie waar je o.a. RGB en component overheen kan sturen. Volgens mij kan je geen RGB signaal over een component connectie sturen, maar dat weet ik niet zeker. Het nut ervan is ver te zoeken in elk geval, omdat je een RGB signaal net zo goed over SCART-SCART kan sturen.

Ik begrijp echter niet wat jij met een SCART-component kabel moet; een Xbox heeft toch een proprietary stekker aan 1 kant zitten? Lijkt me dus dat je een kabel met een Xbox stekker aan 1 kant en component stekkers aan de andere kant moet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-01-2006 09:04 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 22:11
Dr. Strangelove schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:03:
Component kan over SCART op sommige TVs. Let wel dat je onderscheid moet maken tussen component als de fysieke connectie (drie coax stekkers in rood, groen en blauw) en component als signaal. SCART is alleen een fysieke connectie waar je o.a. RGB en component overheen kan sturen. Volgens mij kan je geen RGB signaal over een component connectie sturen, maar dat weet ik niet zeker. Het nut ervan is ver te zoeken in elk geval, omdat je een RGB signaal net zo goed over SCART-SCART kan sturen.

Ik begrijp echter niet wat jij met een SCART-component kabel moet; een Xbox heeft toch een proprietary stekker aan 1 kant zitten? Lijkt me dus dat je een kabel met een Xbox stekker aan 1 kant en component stekkers aan de andere kant moet hebben.
Ik heb maar 1-component ingang op mijn TV, terwijl ik 2 apparaten heb met componnt stekkertjes, ik had gehoopt dat dit via scart ook werd geaccepteerd maar het mocht niet zo zijn , kennelijk. Nu zoek ik een andere oplossing.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
Tenzij 1 van je SCART poorten een component signaal ondersteunt wordt dit lastig.

These are my principles. If you don't like them, I have others.