Toon posts:

Aanschaf nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen. Ik zat te denken aan het volgende:

PSU: Tagan tg-420-u02 420 watt
Mobo: Asus A8N-SLI
CPU: x2 3800+ / 3800+ / 3700+ (?)
RAM: 2x 512 MB DDR
GPU: XFX 6800 GS XXX of XFX 7800 GT (?)
HD: 250GB Seagate Barracuda 7200rpm 16mb cache

Ik zit nog te twijfelen welke processor ik moet nemen. Welke van deze drie is allround de snelste? De overklokbaarheid is voor mij niet zo belangrijk, aangezien ik niet ga overklokken.
Verder zit ik nog te twijfelen of ik voor een 6800GS moet gaan of een 7800GT. Het is een redelijk prijsverschil, maar is het verschil in prestaties net zo groot? Ik speel Counterstrike Source (vooral) en Battlefield 2.

Verwijderd

Ik lees dat je veel CSS doet, dan zou ik een ATi kaart nemen. Die zijn daar beter in. Verder ligt het maar net aan je budget welke CPU je neemt. Voordeel van de 3700+ is dat hij 1mb Cache heeft en een heel goede prijs/kwaliteitverhouding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd Nvidia gehad en dat is me altijd goed bevallen. Een x1800 is ongeveer gelijk aan een 7800gt? Verder is een 3700+ een stuk goedkoper dan de (x2) 3800+ processoren. Is het verschil tussen een 3800+ en een 3700+ duidelijk merkbaar in fps? En wat is precies het voordeel van een dualcore voor normaal gebruik (geen gamen) boven een single core?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:45:
Ik heb altijd Nvidia gehad en dat is me altijd goed bevallen. Een x1800 is ongeveer gelijk aan een 7800gt? Verder is een 3700+ een stuk goedkoper dan de (x2) 3800+ processoren. Is het verschil tussen een 3800+ en een 3700+ duidelijk merkbaar in fps? En wat is precies het voordeel van een dualcore voor normaal gebruik (geen gamen) boven een single core?
Het voordeel van dual core t.o.v. single core is heel duidelijk merkbaar als je verschillende applicaties tegelijk hebt draaien. Bij spellen daarintegen merk je er helemaal niks van. Nu nog niet iig. Er zijn wel vage berichten over dat het misschien ooit nog eens in spellen geimplementeerd gaat worden, maar of het ooit echt aan zal slaan is nog maar de vraag.

Hallo met Tim

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je kunt bij dual-core je ene core alleen voor gamen gebruiken, en de andere voor quickpar, winrar en je hele windows gebeuren plus alle andere lopende processen
verder wordt je systeem veel soepeler in het gebruik, je hebt minder last van vertragingen

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Een algemene vraag nav de opzet om dual core te nemen;
wanneer je voor deze opzet kiest, is het dan ook niet verstandig om een nog snellere schijfopzet te nemen, 15k of raid 5/10?

Puur interesse en misschien voegt het wat toe aan de discussie?

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik zou voor de 3700+ en een 7800GT gaan; heb ikzelf na voldoende rondgespeurt te hebben ook gedaan! Aangezien ik gisteren alles pas besteld heb, kan ik jou verder nog niets vertellen erover!
Als de dual cores over een tijd goedkoper woren, kun je altijd nog overstappen, aangezien er op dit moment (zeker voor games) nog niet veel software is die dual core volledig gebruikt.
Gamen en een andere zware applicatie op de achtergrond draaien, doe je denk ik toch niet tegelijkertijd!

[ Voor 4% gewijzigd door Bob_NL op 30-01-2006 01:17 ]

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
wat kost dit systeem met deze specs?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
3mph schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:15:
wat kost dit systeem met deze specs?
gooi em in de pricewatch

PSN: djmurcielago

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bob_NL schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:15:

Gamen en een andere zware applicatie op de achtergrond draaien, doe je denk ik toch niet tegelijkertijd!
Jij misschien niet, maar ik moet zeggen dat ik zelf wel merkte dat er een 2e cpu aanwezig was als ik aan het gamen was (ik draaide op een Athlon MP2200+). Als ik dit vergelijk met een gelijk geclockte Athlon XP (ongeveer even snel iig) merkte ik het wel als er eea op de achtergrond liep.

Zeker met de dualcores van tegenwoordig zou ik zeker voor een X2 gaan als ik zou upgraden.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
Bob_NL schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:15:
Daar zou ik me niet op verkijken. Ik heb vaak genoeg dingen zoals rarren,torrents,dvd-branden, enz aanstaan terwijl ik aan het spelen ben. En ik zou echt niet anders meer willen nu.

Hallo met Tim

Pagina: 1